Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Äger och använder du en bärjacka?

Ja. Jag har en "riktig" bärjacka, med möjlighet att bära både fram och bak. Jag tycker att den varit värd sina pengar.
33
52%
Ja. Jag har en "riktig" bärjacka, med möjlighet att bära både fram och bak. Jag tycker INTE att den varit värd sina pengar.
2
3%
Nja. Jag har en vanlig, stor jacka som rymmer både mig och barnet.
9
14%
Nej. Jag använder bärskydd eller dylikt.
7
11%
Nej. Barnet har sina egna ytterkläder på, och åker i sjalen/selen utanpå mina ytterkläder.
8
13%
Annat svar. Berätta gärna vad.
5
8%
Ja, kära människor. Det här var ju synd. Jag hade hoppats på att väldigt många skulle ha svarat: nej, ingen bärjacka, men jag är så nöjd ändå för jag tycker att det är så smidigt med någon annan lösning. Inte för att jag kommer att beställa någon ändå, för jag tycker att de som finns att tillgå är så jädrans fula, men för att det... ja... skulle vara roligt att se att vi (jag och ni och osäkra nybörjare och nyfikna kompisar som inte bär ännu...) inte behöver så himla mycket grejor.

Men det är ju i alla fall skönt att veta att bärjackan faktiskt är värd sina tvåtusen kronor. (Åtminstone om man köper den billigt och begagnat...)
joannaoj skrev:Ja, kära människor. Det här var ju synd. Jag hade hoppats på att väldigt många skulle ha svarat: nej, ingen bärjacka, men jag är så nöjd ändå för jag tycker att det är så smidigt med någon annan lösning. Inte för att jag kommer att beställa någon ändå, för jag tycker att de som finns att tillgå är så jädrans fula, men för att det... ja... skulle vara roligt att se att vi (jag och ni och osäkra nybörjare och nyfikna kompisar som inte bär ännu...) inte behöver så himla mycket grejor.

Men det är ju i alla fall skönt att veta att bärjackan faktiskt är värd sina tvåtusen kronor. (Åtminstone om man köper den billigt och begagnat...)
Det är ju ändå 50/50... så det är ju ändå hälften som inte har bärjacka (eller inte är nöjd med den)...
Ja, jag har en bärjacka och är nöjd med den.

Jag har en MamaJacket och tycker att den har funkat jättefint. Det är lite knöligt att få på den för ryggbärande om man är själv, men oftast finns det någon i närheten som kan hjälpa.

Och så tycker jag att den är fin! Jag har använt den som en vanlig vardagskappa även när jag inte haft något barn i bärbar ålder.
Av liten06
Ja, jag har en bärjacka. Köpte den begagnad förra vintern och den har verkligen varit super. Jag vet inte hur mycket jag kommer att använda den i år för jag ser helst att hon åker vagn när vi är ute 8) men den är bra att ha om än inte världens snyggaste jacka.
Jag köpte min begagnat och ångrar bara att jag inte köpte den tidigare. Men man kan ju sy egen också! Det skulle verkligen ta emot att betala 2000kr för en jacka...
Jag tyckte helt klart att det var värt sina pengar och köpte den dessutom beg. Hade både en poncho, bärjacka och bärskydd. Nu har jag bara ponchon kvar men barnet är ju snart 3½ också. Skulle jag mot förmodan få ett barn till så skulle jag inte tveka utan köpa en bärjacka direkt om barnet vill åka sjal.
Gillade smidigheten i att ta på sig sjalen och sedan jackan. Speciellt om barnet sover i sjalen och man ska hämta större barn vid bussen/ göra ett snabbt ärende ute och det är kallt ute.
Ponchon är det bärplagg jag har använt allra mest. Alla årstider, vintertid har jag förstås fått ta på en extra tröja på mig och barnet och sockor/skor + mössa till liten.
Jag svarade annat då jag kombinerat en hel del. Första barnet mest ytterkläder på barnet då hon är född i april. Andra barnet på magen med Po.P mamawindstopper utanpå första vintern och andra vintern ytterkläder på henne. Född i oktober. Bärskydd har jag mest använt vår och höst till barn över sex månader och under två år. Och nästan alltid har det varit när jag burit på rygg.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?