Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mammagumman
Panakeia skrev:
mammagumman skrev:Jag får ju inte göra reklam i trådar men jag säljer faktiskt stora pärlor i butiken. Osäker dock på om de finns i webshopen. Men jag kan lägga ut dom om intresse finns att köpa :D
:hmm:
:hmm: ?
Användarens profilbild
Av Panakeia
mammagumman skrev:
Panakeia skrev:
mammagumman skrev:Jag får ju inte göra reklam i trådar men jag säljer faktiskt stora pärlor i butiken. Osäker dock på om de finns i webshopen. Men jag kan lägga ut dom om intresse finns att köpa :D
först säger du att du inte för göra reklam, sen gör du reklam och sedan säger du att produkterna inte finns tillgängliga i webbutik?

väldigt konstigt sätt att inte göra reklam tyckte jag...
Användarens profilbild
Av mammagumman
Panakeia skrev:
mammagumman skrev:
Panakeia skrev:
först säger du att du inte för göra reklam, sen gör du reklam och sedan säger du att produkterna inte finns tillgängliga i webbutik?

väldigt konstigt sätt att inte göra reklam tyckte jag...

:lol:
Användarens profilbild
Av jazoo
Dvipa skrev:
Maddemoa skrev:Jättefina :love:
Nu är ju nästa fråga vart man hittar stora pärlor :hmm:
det finns träpärlor för barn i ett kilos burk, bland de små finns det rätt så stora.finss på brio lek och lär butiken i sätra. eller kanske på panduro. på engelska ebay finns det massa billigt (sök beads, sedan kan man välja storlekar)
Borde det inte gå att använda stora flörtkulor också? Inte lika tunga, men det kanske bara är bra?
Användarens profilbild
Av Panakeia
jazoo skrev:
Dvipa skrev:
Maddemoa skrev:Jättefina :love:
Nu är ju nästa fråga vart man hittar stora pärlor :hmm:
det finns träpärlor för barn i ett kilos burk, bland de små finns det rätt så stora.finss på brio lek och lär butiken i sätra. eller kanske på panduro. på engelska ebay finns det massa billigt (sök beads, sedan kan man välja storlekar)
Borde det inte gå att använda stora flörtkulor också? Inte lika tunga, men det kanske bara är bra?
Det problem jag ser med flörtkulorna är att de inte brukar vara så pigga på fukt. Jag tänker att barnen gärna tuggar på halsbanden... Men som du säger så blir träpärlorna förhållandevis tunga.

Kanske går det att stoppa den hårt med vanlig vadd?
eller göra små risbollar?

slöjdetaljer är som vanligt rysligt dyra

http://www.slojd-detaljer.se/deptlist.aspx?deptid=273
Användarens profilbild
Av Panakeia
noranora skrev:Jag provade styrolit och det gick bra att göra iaf, men jag har ingen bebis som provtuggar på dem så att säga :lol:
vad är styrolit? e det sånna frigolitkulor eller?

Det borde ju funka fuktmässigt i alla fall...

vi får väl hålla liv i tråden ett halvår så alla varianter hinner testas ordentligt!
Användarens profilbild
Av jazoo
Jag har inte gjort just såna halsband, men jag har virkat en del bollar åt mina barn, som jag stoppat hårt med vadd. Det blir bra, men inte alls så slätt och fint som på bilderna i ts.
Användarens profilbild
Av noranora
Panakeia skrev:
noranora skrev:Jag provade styrolit och det gick bra att göra iaf, men jag har ingen bebis som provtuggar på dem så att säga :lol:

vi får väl hålla liv i tråden ett halvår så alla varianter hinner testas ordentligt!
Ja, typ.

Jag har gått om tid på mig att prova, har inte ens börjat försöka bli gravid och sedan var det visst nio månaders leveranstid så jag kan virka i godan ro ;-) Kanske ska virka in några studsbollar också, kan bli kul om man tappar halsbandet :lol: fast studsandet lär väl dämpas av allt garn.
Användarens profilbild
Av Panakeia
noranora skrev:
Panakeia skrev:

Ja, typ.

Jag har gått om tid på mig att prova, har inte ens börjat försöka bli gravid och sedan var det visst nio månaders leveranstid så jag kan virka i godan ro ;-) Kanske ska virka in några studsbollar också, kan bli kul om man tappar halsbandet :lol: fast studsandet lär väl dämpas av allt garn.
om man gör ett med bara studsbollar hjälper de ju varran liksom... Kul idé! Glöm inte att göra hål i dem först bara!
Användarens profilbild
Av noranora
Panakeia skrev:
noranora skrev:
Panakeia skrev:

Ja, typ.

om man gör ett med bara studsbollar hjälper de ju varran liksom... Kul idé! Glöm inte att göra hål i dem först bara!
Eller så virkar man ihop dem istället för att göra hål (för jag vet inte hur man gör hål i en studsboll, känns lite riskabelt att ge sig på med borrmaskinen men det kanske går med en syl?)
Användarens profilbild
Av Panakeia
noranora skrev:
Panakeia skrev:
noranora skrev:
Panakeia skrev:

Ja, typ.

Eller så virkar man ihop dem istället för att göra hål (för jag vet inte hur man gör hål i en studsboll, känns lite riskabelt att ge sig på med borrmaskinen men det kanske går med en syl?)
jag skulle nog inte ta borrmaskinen om jag inte hade något verktyg att hålla i bollen med....
syl... kanske...
eller så virkar du ihop dem som du säger - eller så trär du bandet mellan bollen och virkningen - eventuellt virkar du in bandet medan du klär bollen redan?

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?