Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Moson
babette skrev:Och till en sån här?! Hur gör man en sån??Bild
:love: En sån vill jag ha
babette skrev:Var hittar man mönster till en sån här tro?!Bild
Åh!! :love:
Men vad är det för teknik först och främst?? det ser ju inte ut som varken stickning eller virkning?
emindy skrev:
babette skrev:Var hittar man mönster till en sån här tro?!Bild
Åh!! :love:
Men vad är det för teknik först och främst?? det ser ju inte ut som varken stickning eller virkning?
Kan det vara såhär?
Närmast halsen = virkning
Blommorna = kanske virkning
Nätet utanför = kärleksknutar (såg en film på youtube och det såg ut ungefär sådär)
Bollarna = virkning
:hmm:
Knyttet & K skrev:Hur syr man dragkedja i stickat på enklaste sätt? Sy fast för hand? Jag funderar på om man skulle sticka en åkpåse till babyskyddet av allt Eskimogarn jag har men jag tror jag vill ha dragkedja på den istället för knappar.
Svärmor har sytt fast dragkedjan till Alfreds kofta på maskin, hon nålade en massa men det drog sig en aning ändå, så man får nog ha med ett papper som stöd, som man river bort sen.
Användarens profilbild
Av tweed
kvarnvik skrev:Nu har jag två långa short rows kvar på Annis ikväll ska hon bli klar :vågen:
Nu har jag börjat maska av, men jag är orolig att det blir för hårt, ska det vara väldigt löst? Ni som har gjort den innan.
Nu tror jag att jag gjort min sista Swallowtail. Jag har tappat räkningen på hur många jag gjort ...
Bild
Bild
Stickat till en vän i ett underbart mohairgarn som skiftar i turkos, blått och lila. För att få mönstret att framträda ordentligt tog jag stora stickor så den blev enorm. Den är 215 cm bred och 80 cm lång.
kvarnvik skrev:
kvarnvik skrev:Nu har jag två långa short rows kvar på Annis ikväll ska hon bli klar :vågen:
Nu har jag börjat maska av, men jag är orolig att det blir för hårt, ska det vara väldigt löst? Ni som har gjort den innan.
Japp, väldigt löst. Jag tror nästan att man borde byta till större stickor vid avmaskningen. Ska jag sticka fler Annis tänker jag göra det iallafall för det är svårt att få det tillräckligt löst.
Användarens profilbild
Av tweed
linafelicia skrev:
kvarnvik skrev:
Japp, väldigt löst. Jag tror nästan att man borde byta till större stickor vid avmaskningen. Ska jag sticka fler Annis tänker jag göra det iallafall för det är svårt att få det tillräckligt löst.
Jag tycker inte att varken vanlig avmaskning eller den de föreslår blir det minsta elastisk :? Får väl testa med större stickor.
Användarens profilbild
Av tweed
Jag funderar på vad jag ska göra av elegantgarnet som blir över efter annis. Tror ni man kan sticka pyttebebissockor i så tunt garn? Får väl isf bli spiralresårvarianten, eller är det någon som har mönster för pyttestrumpor i trådtunt garn?
  • 1
  • 185
  • 186
  • 187
  • 188
  • 189
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?