Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Maddemoa
Alecsandra skrev:kan lika gärna skriva in de med mobilen.
alla maskor görs med nedtag i bakre maskbågen
börja med 21lm, vänd, 20fm, 1lm
vart annat varv minskar man en i början och ökar i slutet och de udda varven gör man tvärt om. totalt viskar man 26varv och slutresultatet blir av denna form /_______/

vik ihop till en tub |___/___| och sy ihop.

sy sedan kaststygn runt övre kanten och dra ihop, gör likadant i nederkant och sy några stygn i mitten så den håller sej platt.

för en roligare svamp byt färg lite då och då

hoppas det gick att förstå
:tumup:
Måste testas. Har massor av färgglatt lingarn.
Av lilla trasdockan
2 nya tawashi blev de ikväll, testade att göra en i lite större storlek men den blev inte riktigt bra, vet inte vad jag gjorde för fel, kanske testa göra ännu större imorgon (x2 kanske vore nå)
Användarens profilbild
Av sussry
Alecsandra skrev:2 nya tawashi blev de ikväll, testade att göra en i lite större storlek men den blev inte riktigt bra, vet inte vad jag gjorde för fel, kanske testa göra ännu större imorgon (x2 kanske vore nå)
:kamera:
Hur ser de ut? Nyfiken.
Av lilla trasdockan
det stod längre ner på sidan att dom rekommenderar det garnet men att man kan använda annat
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Alecsandra skrev:det stod längre ner på sidan att dom rekommenderar det garnet men att man kan använda annat
:tumup:
Så långt läste inte jag. Fast det klart att de rekommenderar sitt eget garn :D
Användarens profilbild
Av zandrama
*tass*
Jag har ett mormorsruteprojekt som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med, men det är kul att virka mormorsrutor.
Användarens profilbild
Av mjau-mjau
Jag gör sådana här tumvantar nu. En är så gott som färdig för det är bara kanten där nere som återstår. Jag använder ett helt annat garn så jag har fått ändra mönstret en aning.

Mönster:
http://stickfrossa.blogspot.com/2009/09 ... -sock.html

Jag är ju nybörjare på detta hära. Pysslade med Gromit innan som jag skrev i tråden men den har jag inte orkat göra färdig. För mycket småpill. Han får vänta så länge (har bara svansen, stoppningen och monteringen kvar).
Av MittNyaJag
De här frihandade jag ihop här förut när vi var utan internet en kväll... ;)
Bild
Har nu dessutom virkat ett matchande "pannband" med skärm och tovat alltet i maskin och fått dem supertighta och mysiga!

Allt virkat med halvstolpar efter allt-eftersom-mönster.. ;)
Användarens profilbild
Av visslan
Blev klar med min andra version av en virkad triangelsjal. Denna i linnegarnet Kalinka.
Jag använde ett mönster från en japansk bok. Otroligt enkelt och överskådligt mönster i diagramform!
Bild

Bild

Jag hade redan gjort en version i ullgarn, som jag tyckte kändes tjockare. Men konstigt nog verkar de bli lika stora!
Bild
Användarens profilbild
Av Fryle
Vilket fint mönster, visslan!
Användarens profilbild
Av Maddemoa
visslan skrev:Blev klar med min andra version av en virkad triangelsjal. Denna i linnegarnet Kalinka.
Jag använde ett mönster från en japansk bok. Otroligt enkelt och överskådligt mönster i diagramform!
Bild

Bild

Jag hade redan gjort en version i ullgarn, som jag tyckte kändes tjockare. Men konstigt nog verkar de bli lika stora!
Bild
:love:
Jättefina!
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 117

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?