Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Saidy
Hej på er!

Jag har en dotter som är 3,5 månad som jag bär i sjal då och då. Både hon och jag gillar det men efter en ganska kort stund blir hon genomvarm, alldeles blöt i håret. Ibland har jag bara haft blöja på henne men hon blir ändå varm. Hon har haft lätt för att bli varm redan på BB.

Det är tråkigt för jag kan inte åka iväg med henne och bara ta med mig sjalen för om jag går in någonstans (tex om jag ska uträtta ärenden) så måste jag ta upp henne ur sjalen och då blir det för tungt att gå och bära på henne. Jag kan inte riktigt nyttja sjalen så som jag skulle vilja.

Tidigare hade jag henne i grodposition så att hela hon var i sjalen men nu har jag börjat låta benen sticka ut (vet inte vad positionen heter). Jag har en tricotsjal.

Blir era barn varma och vad gör ni åt det?

Tacksam för tips! :-)
Användarens profilbild
Av mymlan
VIlken sjal har du? Jag hade samma problem i början av min TricotSlen men det finns tunnare tex Sino. (Alltså det var mest jag själv som blev varm, jag var graviditetsvarm långt efter förlossningen. Gick i linne när min syster hade ylletröja..... men har tänkt i efterhand att det kanske hjälpt med en tunnare.)
Användarens profilbild
Av loppatoppa
Jag bytte ganska tidigt från trikåsjal till en "gås". En tunn vävd sjal som funkade mkt bättre för oss än trikåsjalen.
Användarens profilbild
Av Aspasia
Jag bytte till vävd sjal när det blev varmt på sommaren, det var betydligt svalare än minimundussjalen. Tänk på att ha tyg mellan dig och bebisen så blir det inte så svettigt. Gärna en snuttis vid huvudet om hen lutar det mot bröstet. Det ÄR varmt med sjal på sommaren, tack och lov blir det svalare nu.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?