Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av bibbif
Har en son på 2 mån som jag bär i bärsjal. har en tricotslen som han trivs kanon i. Problemet är att han blir för varm. Går jättebra bara ute nu när det inte är någon sommarvärme längre. Men inomhus blir han för varm, framförallt blir det för varmt mellan oss! Hud mot hud går absolut inte, så jag lägger in "spytrasa" från ikea mellan hans kind o mig om jag har en urringad tröja. hjälper lite men inte helt.
Någon som har något tips?
Nu har inte jag det här problemet, har inte haft det förutom när det var som varmast men hur mkt har du på er? Jag har bara blöja på bebis och t-shirt eller linne på mig. Du kan låta bli att dra upp smokingbältet så blir det inte lika mkt tyg utanpå som värmer och annars så gör det ingenting om de blir lite varma... Hur varmt har du inne? Vi har alltid balkongdörren öppen och temperaturen ligger mellan 20 och 22 grader här hemma.
Jag har samma problem som du. Tipsen jag fått är att byta till en tunnare vävd sjal. Ska nog prova med det. Det är trist att alltid måsta släpa med sig vagnen och lägga henne där så fort man går in någonstans.
Hade en tricotslen när liten, är 6 månader var pyttis - gav upp rätt fort för den är nog bland de tjockaste du kan hitta i trikåsjalväg, vi höll på att rinna bort! Vi gick över till en EllaRoo vävd långsjal och sen rätt fort till en close2you sele. Men hon är super stadig & har så varit sen hon kom ut ur magen, så sele fungerade rätt fort om man ser till andra bebisar.

Men en tunnare trikåsjal alt en vävd tunn är väl mitt tips. Lycka till!
Tack för alla svar!
Trulsamin skrev:Nu har inte jag det här problemet, har inte haft det förutom när det var som varmast men hur mkt har du på er? Jag har bara blöja på bebis och t-shirt eller linne på mig. Du kan låta bli att dra upp smokingbältet så blir det inte lika mkt tyg utanpå som värmer och annars så gör det ingenting om de blir lite varma... Hur varmt har du inne? Vi har alltid balkongdörren öppen och temperaturen ligger mellan 20 och 22 grader här hemma.
Har bara linne på mig o ca 20 grader inne. Men både han o jag är varma av oss. O på andra ställen så kan man ju inte själv styra temperaturen...

Har lånat en vävd sjal av en kompis o provat idag. Lite svalare än tricotslen. Funkade bra att bära i då Lilleman är dryga 2 mån men en rätt stadig o stabil bit så det funkade bra. Men känns som det var en rätt tjock sjal ändå. Ska se om jag hittar någon med svalare tyg att köpa. Ska iväg på semester till Cypern o Thailand i vinter o vill ju kunna använda bärsjal då.

Vilken sjal är svalast av alla? Tips på märke på vävda sjalar?
Molinia skrev:Mei tai är toppen också! Annars en tunn vävd sjal.

Avlastar en Mei tai lika bra som en vävd?
Bär ofta rätt länge o till jul lär lilleman väga en hel del mer än nu...
bibbif skrev:Tack för alla svar!
Molinia skrev:Mei tai är toppen också! Annars en tunn vävd sjal.

Avlastar en Mei tai lika bra som en vävd?
Bär ofta rätt länge o till jul lär lilleman väga en hel del mer än nu...
Jag har sytt en mt med utbredbara axelband och den är väldigt bra. Det gäller att hitta ett bra tyg bara, inte för svagt och inte för kraftigt.
Jag har burit min lilla i min reboozo sen hon var 1 vecka gammal (finns en reboozo till salu för övrigt på säljes för 250kronor, toppenfynd) Den är jättesval och skön att bära i. Dock är det lite syntet i tyget om man ogillar det. Den har fungerat rätt bra även när det har varit som allra varmast, men då tror inte inte att någonting fungerat bra för någon. vill du ha trikå så är Looma sino en av de allra tunnaste och den har jag också använt massor under sommarvärmen. Annars blir det ju något svalare med både sele och MeiTai.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?