Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av trollmamma
Nu mer är mina mest till utlånging ... en gunga under trappan är klart poppis att ha som mysliggelag(Tor o Axel båda hade en sjal under sig o vagnen när jag hade skeppet)....

Att sätta fast ungarna i stolar cykeln (när spännena gått sönder) :P Bild som hängmatta i spjälsängen ...dock bara på kul eftersom vi ingen spjälsäng hade till Axel.Bild i soffor är det oxå kanon då kan man gå en bit bort utan att vara rädd att dom faller.
det finns en hel del annat braiga användnings område ....
Av Pétronille
Aah vad smart med bussknytning! Ser rätt avancerat ut, du kan kanske lägga ut en instruktion trollmamma? :D
Användarens profilbild
Av trollmamma
Pétronille skrev:Aah vad smart med bussknytning! Ser rätt avancerat ut, du kan kanske lägga ut en instruktion trollmamma? :D
heheh :rodna: Jag har åkt massa regions bussar o dom kör inte helt snällt det finns ju säkerhetsbälten nu mer o det är tur o toppen ....

ögla om sätet ett barn under o se'n ögla igen då sitter dom fast :this:

alla sätt är bra .... :oops: :lol:
Av Pétronille
En glidknut alltså? Ser himla smart ut i alla fall! Måste kanske ta och sätta mig i en långfärdsbuss och testa! :D
Gammal tråd, men det gör inget, den tåls att puffa upp :D

Jag använder sjalen till att bära Såklart!
Men förutom det, så började jag använda den redan som gravid, som foglossningsbälte, det fungerade jättebra :D
Sen har jag använt sjalen som
hängmatta,
sjalgunga,
som bälte på en vanlig stol och i vagnen,
som tippskydd i barntol,
som täcke och filt,
som solskydd över vagnen

vet inte om jag använt till nåt mer, inte vad jag kommer på för tillfället :)
har lite bilder på min sjalsida
Vilken tråd!

Jag använder sjalen som vetepåsehållare!

JAg hittade inte vår med karborre en dag när jag hade mensvärk, så jag värmde på en kudde rejält, lindade in den i en tunn sjal och knöt den sedan om magen! Fungerar yppeligt på ryggen och i svanken med!!

Annars har vi med ena sjalen som gosefilt eller så slänger vi ut alla i en hög så får Ellen krypa runt i den.
- Filt, givetvis.
- Nödbarnstol när inga barnstolar finns att tillgå (numera klarar väl skrutten av att sitta på en vanlig stol utan att ramla av den, men annars är gåsen alldeles ypperlig för att knyta fast och stadga litet barn med)
- Sele i kundvagnen.
- Solskydd på vagnen (särskilt en MT är alldeles ypperlig för detta - midjebanden knyts runt vagnskroppen, axelremmarna runt sufletten, och panelen skuggar då barnet :tumup: ).
- Titt-ut-leksak.

- Sele och koppel för barn med benägenhet att springa bort i folksamlingar eller på båtar är ett annat användningsområde jag aldrig provat i praktiken, men som jag tror en gås skulle funka utmärkt till.
Förutom alla andra fantstiska och intressanta användnigsområden som framkommit i tråden vill jag rekommendera sjalflätan som amningsstöd. Fungerar mkt bättre än amningskuddar. Formas efter barnet men är ändå stumma (jmf en kudde som ger vika). :tumup:

Här hemma är sjalarna absolut inte snortrasa. :nono: Möjligtvis kräktrasor, men det är inte frivilligt utanför att G är ett riktigt kräkbarn som ulker till och från. :| Barnen använder sjalarna till kojbyggen, mkt uppskattat. Sedan har vi dem som filtar och allmänna gosfiltar i soffan.
lena_l skrev:Förutom alla andra fantstiska och intressanta användnigsområden som framkommit i tråden vill jag rekommendera sjalflätan som amningsstöd. Fungerar mkt bättre än amningskuddar. Formas efter barnet men är ändå stumma (jmf en kudde som ger vika). :tumup:

Här hemma är sjalarna absolut inte snortrasa. :nono: Möjligtvis kräktrasor, men det är inte frivilligt utanför att G är ett riktigt kräkbarn som ulker till och från. :| Barnen använder sjalarna till kojbyggen, mkt uppskattat. Sedan har vi dem som filtar och allmänna gosfiltar i soffan.
sjalfläta amningsstöd :notes:
skall komma ihåg det till nästa bebis :D
Emmiez skrev:
lena_l skrev:Förutom alla andra fantstiska och intressanta användnigsområden som framkommit i tråden vill jag rekommendera sjalflätan som amningsstöd. Fungerar mkt bättre än amningskuddar. Formas efter barnet men är ändå stumma (jmf en kudde som ger vika). :tumup:

sjalfläta amningsstöd :notes:
skall komma ihåg det till nästa bebis :D
Jag med.....det hade jag inte tänkt på. Har velat ha en amningskudde, men inte kommit dit ännu....men sjalen har man ju ändå med sig.
Svala skrev:Jag vill se trollmammas bild från bussen! Går det månne? :D
Vet inte om trollmamman är aktiv här längre? :hmm:
(Det är en rätt gammal tråd...)

Här har vår första vävda långsjal, en amazonas brazil, blivit överdrag till fåtöljen i vardagsrummet. Orginalklädseln under är läskigt stickig så då är det skönt att sitta på en mjuk sjal istället! :loving:

Bild

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?