Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
En liten varning när man stickar ihop muscher, det är lätt hänt att man tar med maskan som kommer precis efter muschen :this: Jag fick fuska flera ggr på rätvarvet efter för att det skulle gå ihop :roll:
Användarens profilbild
Av nakum
En kort fråga från spetsnovisen, är det svårare att få spetsen fin och jämn med ett icke jämnspunnet garn? Eller behöver jag massor med övning i det här med spetsstickning bara? :hmm: :lol:
puppan skrev:Får jag slänga in en fråga här. :D

Jag behöver två nystan av Järbo klubbgarn och på garntjänst bl a kostar frakten 49:- Känns lite onödigt när jag bara ska ha två nystan.. :hmm:
Vet någon ett ställe så här rakt upp och ned där jag kan beställa på nätet med lägre frakt alternativt i butik i sthlmsområdet?
Här nere finns det på Coop Konsum, det gör det kanske där du bor också?
Användarens profilbild
Av tweed
nakum skrev:En kort fråga från spetsnovisen, är det svårare att få spetsen fin och jämn med ett icke jämnspunnet garn? Eller behöver jag massor med övning i det här med spetsstickning bara? :hmm: :lol:
Det kan det nog vara, testa att sticka med ett jämnspunnet garn :D
Av Ponyo
MuuM skrev:
puppan skrev:
MuuM skrev:

Jag behöver två nystan av Järbo klubbgarn och på garntjänst bl a kostar frakten 49:- Känns lite onödigt när jag bara ska ha två nystan.. :hmm:
Vet någon ett ställe så här rakt upp och ned där jag kan beställa på nätet med lägre frakt alternativt i butik i sthlmsområdet?
Finns i skräpbutiken i Fruängen!
Åh tack!
Men då blir jag genast lite besvärlig och tycker att det är på fel sida om stan. :wink:
Vet du om det finns ngn annanstans med?
:fnissa: Det kan inköpas och levereras till Hornstull om det är bättre? Eller så kan jag köpa det, lämna till Bubbi i city och så kan du träffa henne och få det.

Jag skulle nog titta i "skräpbutiker" runtom där du bor. Den i Fruängen har massor av Järbo-garner och det kanske är en strategi hos dem (Järbo, alltså) att finnas i såna lite mer udda butiker. Och jag menar alltså en sån butik som säljer allt från äggskivare till bh:ar...
:tumup:
Puppan, vi kan ses på samma plats som sist ;)
Jag fick presentkort på 600 kr (!!!) på Ljungqvists i födelsedagspresent. Jösses! :app: :siishah: :vågen:

Ska man spara det tills de nya garnerna från Garnstudio kommer in eller ska man åka dit redan nu och shoppa lite dyrare garner? :hmm:
Användarens profilbild
Av puppan
Ketronya skrev:

Här nere finns det på Coop Konsum, det gör det kanske där du bor också?
Tack för tipset, ska kollas vid tillfälle. :D
Användarens profilbild
Av puppan
Bubbi skrev:
MuuM skrev:
puppan skrev:
MuuM skrev:

Finns i skräpbutiken i Fruängen!
Åh tack!
Men då blir jag genast lite besvärlig och tycker att det är på fel sida om stan. :wink:
Vet du om det finns ngn annanstans med?
:fnissa: Det kan inköpas och levereras till Hornstull om det är bättre? Eller så kan jag köpa det, lämna till Bubbi i city och så kan du träffa henne och få det.

Jag skulle nog titta i "skräpbutiker" runtom där du bor. Den i Fruängen har massor av Järbo-garner och det kanske är en strategi hos dem (Järbo, alltså) att finnas i såna lite mer udda butiker. Och jag menar alltså en sån butik som säljer allt från äggskivare till bh:ar...
:tumup:
Puppan, vi kan ses på samma plats som sist ;)
Åh vad gulligt av dig men nu tror jag att jag hinner till ODenplan en sväng imorgon. :tumup:
Tack! :heart:
Användarens profilbild
Av emindy
Jag är färdigstickad och monterad på den här Bild
Bara lite brodering kvar men bebisen kommer inte förrän i januari så jag skall fundera lite mer på vad jag skall brodera och hur...

Men i övrigt är mina stickor tomma så nu unnar jag mig att påbörja TVÅ nya projekt! En revontuli till mig själv i lila-blå Kauni och en tunika till Zelda i grönt ullgarn (också kauni, men enfärgat) http://www.ravelry.com/patterns/library/sprite-4
Användarens profilbild
Av tweed
Inte är det ergonomiskt att sticka muscher, jag stickade andra varvet igår och spände mig så jag fick ont i hela kroppen :? Nu är det som tur är bara ett varv ihopstickning kvar, puh.
Användarens profilbild
Av Moson
emindy skrev:Jag är färdigstickad och monterad på den här Bild
Bara lite brodering kvar men bebisen kommer inte förrän i januari så jag skall fundera lite mer på vad jag skall brodera och hur...

Men i övrigt är mina stickor tomma så nu unnar jag mig att påbörja TVÅ nya projekt! En revontuli till mig själv i lila-blå Kauni och en tunika till Zelda i grönt ullgarn (också kauni, men enfärgat) http://www.ravelry.com/patterns/library/sprite-4
En sån gjorde jag till E förra vintern, den är så fin :) Får vi se bild?
Användarens profilbild
Av MuuM
Jag har fått klartecken från April om att göra en garnbytestråd som görs om varje månad. :vågen: Jag sätter igång den 1 september tänkte jag. Hoppas den blir välanvänd.
Användarens profilbild
Av tweed
MuuM skrev:Jag har fått klartecken från April om att göra en garnbytestråd som görs om varje månad. :vågen: Jag sätter igång den 1 september tänkte jag. Hoppas den blir välanvänd.
:vågen: Är det bara bytes? Eller går det att sälja av lite av förråden också :roll:
Användarens profilbild
Av MuuM
kvarnvik skrev:
MuuM skrev:Jag har fått klartecken från April om att göra en garnbytestråd som görs om varje månad. :vågen: Jag sätter igång den 1 september tänkte jag. Hoppas den blir välanvänd.
:vågen: Är det bara bytes? Eller går det att sälja av lite av förråden också :roll:
Det blir som tygtråden, köp/byt/sälj. Inget vinstintresse, alltså. Jag räknar med att man kan sälja till låga priser, max inköpspris.
  • 1
  • 179
  • 180
  • 181
  • 182
  • 183
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?