- sön aug 22, 2010 19:38
Vi har en beco butterfly II. Jag har varit supernöjd med den och burit i den oftast flera gånger dagligen sedan dottern föddes. Nu de senaste veckorna kommer vi inte överens längre, det känns tungt att bära och obekvämt. Dottern väger 10kg förmodligen lite drygt nu, och midjeremmen skär in i magen om jag bär på rygg, och i sidorna när jag bär på mage. Hon sitter för platt mot mig, annars glider axelbanden ned. Det blir liksom aldrig riktigt bra.
Provade en manducca häromdagen och den kändes mycket bättre att bära henne i nu, mycket bekvämare midjeband både när jag bar på rygg och mage.
Är det så att beco inte passar så bra till lite större bebisar, eller är det jag som inte får till inställningarna? Min fru bär mest i sjal, men sjal är inte riktigt min grej, jag gillar selar. Kommer jag gilla min beco igen?
Provade en manducca häromdagen och den kändes mycket bättre att bära henne i nu, mycket bekvämare midjeband både när jag bar på rygg och mage.
Är det så att beco inte passar så bra till lite större bebisar, eller är det jag som inte får till inställningarna? Min fru bär mest i sjal, men sjal är inte riktigt min grej, jag gillar selar. Kommer jag gilla min beco igen?