Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vi har en beco butterfly II. Jag har varit supernöjd med den och burit i den oftast flera gånger dagligen sedan dottern föddes. Nu de senaste veckorna kommer vi inte överens längre, det känns tungt att bära och obekvämt. Dottern väger 10kg förmodligen lite drygt nu, och midjeremmen skär in i magen om jag bär på rygg, och i sidorna när jag bär på mage. Hon sitter för platt mot mig, annars glider axelbanden ned. Det blir liksom aldrig riktigt bra.

Provade en manducca häromdagen och den kändes mycket bättre att bära henne i nu, mycket bekvämare midjeband både när jag bar på rygg och mage.

Är det så att beco inte passar så bra till lite större bebisar, eller är det jag som inte får till inställningarna? Min fru bär mest i sjal, men sjal är inte riktigt min grej, jag gillar selar. Kommer jag gilla min beco igen?
Jag gillade inte butterfly till större barn/bebisar, men däremot gamla becos (3rd/4th generation) är super. Jag bär ettåringen hela tiden och ibland treåringen. Butterfly var jättebra till liten bebis men inte sen tyckte jag.
Jag bar dottern i en beco butterfly II från att hon var 1 år gammal till 2-2,5 år och jag tyckte alltid att den var bekväm. Provade faktiskt för några veckor sedan igen och tyckte att det fortfarande funkade trotts att dottern är närmare tre (och jag vet inte vad hon väger, men hon är rätt normalstor...). Även för en ganska gravid mamma :)

SÅ jag tycker att den funkar bra även till större, men det handlar väl om bärarens kroppsform också. Jag är lång, 180 cm, och som ogravid ganska smal.
Jag gillade becon bättre än manduca när min son vägde runt tio kilo, men det beror nog mycket på hur man är byggd.
En kompis som provade becon för några dagar sen gillade den inte alls, så de köpte en ergo istället.
Maken bär fortfarande båda tjejerna (3 år och snart 13kg och 2år och 12kg) han tycker den avlastar jättebra och barnen sitter jätteskönt på ryggen :0)

Jag tyckte dock att den skar in lite här och där så jag bär istället i en papatum toddler :0)
Jag gillar inte beco butterfly till större barn (över 1,5 år ca) , tycker det blev för tungt, mycket skönare med manducan eller boban.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?