Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Umma
kvarnvik skrev:
solängel skrev:Tror Alaska noppar mindre än eskimo. Annars finns ju naturgarn hos 3 stickor, billigare än eskimo.
Hittar inte naturgarn hos 3stickor :hmm:
Under Viking of Norway :tumup: ett annat bulky alternativ som jag gillar mer än Eskimå är Naturuld från Hjertegarn.
Användarens profilbild
Av Fryle
kvarnvik skrev: Är det förresten någon som känner till något superbilligt, drygt och tjockt ullgarn, typ för stickor 5? Ej Superwash. Funderar på om jag faktiskt ska få tummen ur och sticka en bärponcho, det lär ju bli många turer ut till pannrummet i vinter :roll:
Drygt och superbilligt vet jag inte, men Garntjänst har ju Kilafors svenskullgarn i olika tjocklekar och det är inte superwashbehandlat. http://www.garntjanst.se/garn-tillbehor ... -garn.html
Användarens profilbild
Av ellla
emindy skrev:Jag fyndade Lovikkagarn på Åsele marknad för 30kr/hg, ofärgat.
Morjärvs ullspinneri heter märket.
Morjärv bodde jag nära för ett par somrar sen, gissa vem som handlade liiite väl mycket (över åtta kilo...) Och sen nystade med nystmaskin så mycket att hon blev less?? Om man köpte över fem kilo var det halva priset = livsfarligt!!!
ellla skrev:
emindy skrev:Jag fyndade Lovikkagarn på Åsele marknad för 30kr/hg, ofärgat.
Morjärvs ullspinneri heter märket.
Morjärv bodde jag nära för ett par somrar sen, gissa vem som handlade liiite väl mycket (över åtta kilo...) Och sen nystade med nystmaskin så mycket att hon blev less?? Om man köpte över fem kilo var det halva priset = livsfarligt!!!
Oj!
Men jag tycker det är rätt shyst kvalitet, inte så stickigt som järbogarns lovikka
Umma skrev:
Kaffemoster skrev:Nöjd. :app:
Bild Bild Bild
Har du stickat med enkelt garn eller dubbelt? Den ser så fyllig ut? :hmm: :D
Enkelt. Men det är rätstickning, och den har krympt ganska mycket. Jag kan fixa en jämförelsebild med en otovad likadan ifall du fill.
(Handtagen är stickade med dubbel tråd, 5 maskors icord.)
Användarens profilbild
Av Elina
Kaffemoster skrev:
Umma skrev:
Kaffemoster skrev:Nöjd. :app:
Bild Bild Bild
Har du stickat med enkelt garn eller dubbelt? Den ser så fyllig ut? :hmm: :D
Enkelt. Men det är rätstickning, och den har krympt ganska mycket. Jag kan fixa en jämförelsebild med en otovad likadan ifall du fill.
(Handtagen är stickade med dubbel tråd, 5 maskors icord.)
jätteläcker! :love:
Umma skrev:
kvarnvik skrev:
solängel skrev:Tror Alaska noppar mindre än eskimo. Annars finns ju naturgarn hos 3 stickor, billigare än eskimo.
Hittar inte naturgarn hos 3stickor :hmm:
Under Viking of Norway :tumup: ett annat bulky alternativ som jag gillar mer än Eskimå är Naturuld från Hjertegarn.
Precis! Naturulden är också fin, men den blir ju dyrare.
Jag har förresten använt Naturgarn ist för lovvika till vantar, de blir mycket mjukare! (och därmed mer användarvänliga för min stora fröken...)

Martina fick välja garn igår till en uppifrån och nerkofta. Brun Nepal (drops) med ränder i Trassel (M&K), Rosa-brun-röd Tapestry (Rowan) eller "Becky" från nåt som heter red heart. Hon valde becky. Och det är inte skoj, ska jag säga... :roll: Men jag får skylla mig själv, köpte det förra hösten på Hemflits rea, 10:- nystanet, 100% ren polyester och rikigt pälsigt, färgen är rosa-vit-brun-blå. Det blir väldigt mjukt, men det är omöjligt att räkna maskor och varv, går knappt att se skillnad på avig- och rätsida... :roll: :lol:

Tanken när jag köpte det var just koftor till barnen, eller kanske ett virkat djur, men jag vägrar virka i det där! Kanske får Almas kofta bli i ett lättare garn, med effektränder i det där. På plussidan går det fort, jag började i går em och nu är jag halvvägs på ärmarna (som jag stickar bägge två på ML, annars skulle jag inte veta hur många varv det blir). :D
:help: Min syster vill ha en filt till sin bebis "med tyngd i", alltså en tung filt som helst inte ska vara för varm... Jag har några nystan av ett ganska tjockt bomullsgarn, men inte tillräckligt för att göra en filt i dubbelt garn. (jag har fått det så jag vet inte varifrån det är köpt) Syrran betalar så jag kan köpa nytt garn också men vad?
Elflin skrev::help: Min syster vill ha en filt till sin bebis "med tyngd i", alltså en tung filt som helst inte ska vara för varm... Jag har några nystan av ett ganska tjockt bomullsgarn, men inte tillräckligt för att göra en filt i dubbelt garn. (jag har fått det så jag vet inte varifrån det är köpt) Syrran betalar så jag kan köpa nytt garn också men vad?
Det jag stickat i garnstudios muskat och liknande tycker jag blir lite tyngd i när man stickar. Jag har en bebisfilt till Björn som jag stickade på stickor 4, jag tror det gick åt 7 nystan, dvs filten väger 350 g och är ungefär 80x100 (vääääldigt ungefärligt). Men sen är ju frågan hur tung hon menar när hon säger "med tyngd i".....
  • 1
  • 175
  • 176
  • 177
  • 178
  • 179
  • 289

Wrath of the Infinite is a major expansion in Path[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?