Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Nu är jag helt snurrig, men om jag vill ha en rätstickad kant när jag stickar runt, visst ska jag sticka vartannat varv rät och vartannat varv avigt?
solängel skrev:
Ketronya skrev:Nu är jag helt snurrig, men om jag vill ha en rätstickad kant när jag stickar runt, visst ska jag sticka vartannat varv rät och vartannat varv avigt?
:tumup:
:tackar: :D
Användarens profilbild
Av Stream
solängel skrev:
Knyttet & K skrev:
solängel skrev:Jag har ju en härva elegant som jag tror ska få bli en Annis, men jag bävar lite för början... hålla reda på många maskor i början på uppläggningen är inte min starkaste sida. :roll:
Jag satte markörer efter varje mönsterrapport när jag lade upp. Det var värt besväret. Jag stickade fel en gång i spetskanten och då var det skönt att det bara är i en rapport som det blev fel och att jag upptäckte det på en gång. Dessutom blev det mindre jobbigt att lägga upp maskor när man bara behövde räkna till 12, eller hur många maskor det nu var. Snacka om att lura sig själv :lol:
:notes: Måste masstillverka stickmarkörer... :lol:
Jaha, det var det jag skulle ha gett dig i present :tumup:
(jag har funderat på att prova göra men inte kommit mig för än. hör av dig om du vill att jag ska göra slag i saken! 8) )
Användarens profilbild
Av ellla
Umma skrev:Hur får jag upp små, små pärlor på garnet? Tips mottages tacksamt. :hmm:
Trä en sytrån genom ögat på en nål och knyt ihop som en ögla så får du lixom ett större öga för garnet! Eller om du har en tunntunn virknål kan du trä prlor på den och sen dra igenom garnet med kroken .
Av Umma
ellla skrev:
Umma skrev:Hur får jag upp små, små pärlor på garnet? Tips mottages tacksamt. :hmm:
Trä en sytrån genom ögat på en nål och knyt ihop som en ögla så får du lixom ett större öga för garnet! Eller om du har en tunntunn virknål kan du trä prlor på den och sen dra igenom garnet med kroken .
Aha! Tack! :tumup:
Användarens profilbild
Av ellla
zandrama skrev:Har ni förresten sett de nya garnerna som Garnstudio släpper i höst?
http://www.garnstudio.com/lang/se/visga ... alitet.php

Jag är grymt nyfiken på Alpaca Bouclé, Baby Alpaca Silk och, nästan mest, Andes. *dreggel*
Jag gillar inte att sticka i bouclégarn... fast det där såg mysigt ut!!! en liten björnmössa i sånt kanske???
Användarens profilbild
Av tweed
ellla skrev:
zandrama skrev:Har ni förresten sett de nya garnerna som Garnstudio släpper i höst?
http://www.garnstudio.com/lang/se/visga ... alitet.php

Jag är grymt nyfiken på Alpaca Bouclé, Baby Alpaca Silk och, nästan mest, Andes. *dreggel*
Jag gillar inte att sticka i bouclégarn... fast det där såg mysigt ut!!! en liten björnmössa i sånt kanske???
Varianterna på nepal verkar mysiga :D

Är det förresten någon som känner till något superbilligt, drygt och tjockt ullgarn, typ för stickor 5? Ej Superwash. Funderar på om jag faktiskt ska få tummen ur och sticka en bärponcho, det lär ju bli många turer ut till pannrummet i vinter :roll:
kvarnvik skrev: Är det förresten någon som känner till något superbilligt, drygt och tjockt ullgarn, typ för stickor 5? Ej Superwash. Funderar på om jag faktiskt ska få tummen ur och sticka en bärponcho, det lär ju bli många turer ut till pannrummet i vinter :roll:
Jag har en bärponcho stickad i eskimo, den är jättemysig!
Av Ponyo
Elflin skrev:
kvarnvik skrev: Är det förresten någon som känner till något superbilligt, drygt och tjockt ullgarn, typ för stickor 5? Ej Superwash. Funderar på om jag faktiskt ska få tummen ur och sticka en bärponcho, det lär ju bli många turer ut till pannrummet i vinter :roll:
Och jag en cape i eskimo. Mysig är ordet. men den filtar sig väldigt lätt, och noppar.
Användarens profilbild
Av ellla
Bubbi skrev:
Elflin skrev:
Och jag en cape i eskimo. Mysig är ordet. men den filtar sig väldigt lätt, och noppar.
Brukar inte drops ha rea på höstkanten? Då kan det ju bli billigt!
  • 1
  • 173
  • 174
  • 175
  • 176
  • 177
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?