Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
kvarnvik skrev:
Bubbi skrev:
kvarnvik skrev:
Knyttet & K skrev:Jag är (nästan) klar med Annis och kan inte bestämma mig för vad jag ska sticka härnäst?
Jag vill sticka en Pippitröja/kofta till Agnes, en kofta till bäbisen (kanske med randigt ok och prickiga ärmar/kropp), en mönstrad kofta ur boken Dikt i maskor till min lilla systerdotter. Sen har jag lite muddar/vantar i åtanke, en mönstrad överdel till åkpåse/fälltäcke, jag vill ha en Haruni och en Birdseye, sen är det muddar/sjalar/vantar att ges bort som jag skulle vilja börja med i tid i år.... Hur ska man välja :whut:
Jobbigt att ha många projekt på önskelistan, känner igen det :roll: Jag har just påbörjat en sån här: http://www.randomhouse.com/crown/potter ... on_bag.pdf som hämnd mot min håriga kofta 8) Men nu är det läggdags, få se om jag orkar repa upp luveländet imorgon och börja om, eller om jag fortsätter med min kasse. Egentligen vill jag ju börja på en annis, men nu har jag inga vajrar kvar :lol:
Du har kanske en ny sjalbarnstrend på G där :love:
Kassen menar du? Det är visst rätt komplicerade maskor i den, men det gör inget, för det finns filmer på youtube hur man ska göra :tumup:
Den var förskräckligt ful men det där med komplicerade maskor låter roligt. ;-) Ska kolla en gång till.
Användarens profilbild
Av tweed
MuuM skrev:
kvarnvik skrev:
Bubbi skrev:
kvarnvik skrev:
Knyttet & K skrev:Jag är (nästan) klar med Annis och kan inte bestämma mig för vad jag ska sticka härnäst?
Jag vill sticka en Pippitröja/kofta till Agnes, en kofta till bäbisen (kanske med randigt ok och prickiga ärmar/kropp), en mönstrad kofta ur boken Dikt i maskor till min lilla systerdotter. Sen har jag lite muddar/vantar i åtanke, en mönstrad överdel till åkpåse/fälltäcke, jag vill ha en Haruni och en Birdseye, sen är det muddar/sjalar/vantar att ges bort som jag skulle vilja börja med i tid i år.... Hur ska man välja :whut:
Jobbigt att ha många projekt på önskelistan, känner igen det :roll: Jag har just påbörjat en sån här: http://www.randomhouse.com/crown/potter ... on_bag.pdf som hämnd mot min håriga kofta 8) Men nu är det läggdags, få se om jag orkar repa upp luveländet imorgon och börja om, eller om jag fortsätter med min kasse. Egentligen vill jag ju börja på en annis, men nu har jag inga vajrar kvar :lol:
Kassen menar du? Det är visst rätt komplicerade maskor i den, men det gör inget, för det finns filmer på youtube hur man ska göra :tumup:
Den var förskräckligt ful men det där med komplicerade maskor låter roligt. ;-) Ska kolla en gång till.
Jag har repat upp, men planerar att testa igen... Jag tycker att det var en av de snyggare nätkassar jag har sett :D
Knyttet & K skrev:Ni som stickat mönstrat med samma nystan Kauni, börjar ni bara i olika ändar av garnet eller nystar ni om så ni får mindre nystan med varje färg för sig? Jag tänkte sticka vantar i stil med dessa, eller ev använda det till ovandelen till en åkpåse/fälltäcke

Bild
Jag har nystat om så att mina vantar blev likadana.
Bild
Det skulle göra mig tokig att ha två olika vantar :D
kvarnvik skrev:
MuuM skrev:
kvarnvik skrev:
Bubbi skrev:
kvarnvik skrev:
Jag har repat upp, men planerar att testa igen... Jag tycker att det var en av de snyggare nätkassar jag har sett :D
Jag tyckte också att den var snygg för att vara en nätkasse. Det praktiska med nätkassar är att dom ju inte tar någon plats när dom är tomma, så att man kan ha dom med sig alltid.
Användarens profilbild
Av tweed
linafelicia skrev:
kvarnvik skrev:
MuuM skrev:
kvarnvik skrev:
Bubbi skrev:
kvarnvik skrev:
Jag tyckte också att den var snygg för att vara en nätkasse. Det praktiska med nätkassar är att dom ju inte tar någon plats när dom är tomma, så att man kan ha dom med sig alltid.
Jag hoppas kunna bli lite bättre på att ha med mig kasse till affären och inte behöva köpa nya jämt :roll:
linafelicia skrev:Jag tyckte också att den var snygg för att vara en nätkasse. Det praktiska med nätkassar är att dom ju inte tar någon plats när dom är tomma, så att man kan ha dom med sig alltid.
Fast det beror ju på.. jag stickade en nätkasse i bomullsgarn (kan ha varit muskat eller så...) på stickor 4, och den blev långt ifrån liten. Så den har jag aldrig använt :D.
Nu har jag sytt ihop och fäst trådarna på den andra av mina garter stripe square bag som jag gjort. Fatta att det är fyra trådar per ruta, 22 rutor och sen några trådar att sy ihop med som ska fästas...

Bild

Nu ska jag bara göra kant på den som saknar det, och sen fundera på om jag ska göra handtag innan eller efter jag tovar dem i maskin. I-cords tycker jag är så urbota tråkigt att det bär mig emot att göra handtag så. Men jag vet inte riktigt vad jag ska göra för handtag om jag filtar dem utan handtag.
Användarens profilbild
Av Fryle
Kaffemoster skrev: Men jag vet inte riktigt vad jag ska göra för handtag om jag filtar dem utan handtag.
Sy på något av skinn?
Användarens profilbild
Av MuuM
kvarnvik skrev:Nej, nu ger jag upp den där kassen, det var för bökigt. Inte de knepiga maskorna, men att sticka varvet efter :roll: Jag får väl snällt återgå till min hårande kofta :roll:
Varför var det svårt?
Användarens profilbild
Av tweed
MuuM skrev:
kvarnvik skrev:Nej, nu ger jag upp den där kassen, det var för bökigt. Inte de knepiga maskorna, men att sticka varvet efter :roll: Jag får väl snällt återgå till min hårande kofta :roll:
Varför var det svårt?
När man hade stickat de här maskorna http://www.youtube.com/watch?v=X8X-Fw3wsn0 så blev det väldigt knepigt att veta i vilken maska man skulle sticka... Synd, för det hade varit kul att besegra det mönstret :lol:
Användarens profilbild
Av MuuM
kvarnvik skrev:
MuuM skrev:
Varför var det svårt?
När man hade stickat de här maskorna http://www.youtube.com/watch?v=X8X-Fw3wsn0 så blev det väldigt knepigt att veta i vilken maska man skulle sticka... Synd, för det hade varit kul att besegra det mönstret :lol:
Ska kolla när jag har flyttat alla mina tusentals mail.. :roll:
Användarens profilbild
Av tweed
MuuM skrev:
kvarnvik skrev:
MuuM skrev:
Varför var det svårt?
Ska kolla när jag har flyttat alla mina tusentals mail.. :roll:
Nu är jag iaf på banan med min kofta igen, har repat upp och börjat om med flätorna på rätt håll den här gången, förhoppningsvis :roll:
Användarens profilbild
Av MuuM
Kanske en dum fråga, men vad är det för skillnad på en "SSK = slip next two stitches individually as if to knit, put tip of left needle into slipped stitches and knit them together" och att sticka två maskor tillsammans i bakre maskbågen? :hmm: Jag har funderat men inte klurat ut. Är det någon skillnad? Är jag bara dum?
  • 1
  • 164
  • 165
  • 166
  • 167
  • 168
  • 289

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?