Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag tycker att min bebis ser helt ihop klämd ut när vi bär henne i vår minimundus ekologiska trikåsjal, och att hakan ligger allt för tätt mot bröstet. Hur ska det se ut? Det ser inte så skönt ut, och dessutom ser det lite svårt ut att andas...

/Tacksam för svar, från en nybörjare som snart är beredd att göra en brasa av denna sjal =(
Prova att knyta hårdare, så att sjalen sitter tajtare så bebisen inte kan borra ner huvudet så mycket framåt?

Min bebis gör så ibland, speciellt i vävd sjal, men oftast har han huvudet 90 grader åt ena sidan eller lutar det bakåt. Ser inte heller så skönt ut, men man blir inte orolig för luftvägarna och han väljer själv hur han vill ha huvudet.
Hej

Du kan försöka få upp bebisen i lite mer upprätt läge i sjalen. Om det är svårt som groda mage mot mage kan du prova att bära barnet i vagga. Båda varianterna finns under fliken knyta på sjalbarns förstasida.

Ett väldigt enkelt sätt att bära nyfödd på är att hålla bebis mot din bröstkorg så som du säkert gör helt spontant när du bär bebisen. Sen lägger du sjalens "maggördel" rakt över barnets rygg och ut över dina flanker och under armhålorona. Håller bebis och sjal på plats samtidigt som du tar sjalen i kors bakom ryggen, en ände i taget, och upp på axlarna. Gör sedan ett kors utanpå maggördeln över barnets rygg. Knyt på ryggen. Knytningen kallas omslutet kryss om du vill leta efter knytinstruktioner och är ett genialt sätt att trassla till det så lite som möjligt med en liten bebis.

En orsak till att bebisen säckar ner kan vara att sjalen är lite för löst knuten....lagom är bäst. Vad som är ert lagom det kommer du komma fram till själv.

Lycka till.
Naah jag håller inte med ovanstående talare riktigt..

Jag tycker att Knuts huvud låg lite hursomhelst när jag bar honom i trikåsjalen även fast det var lagom hårt knutet. Ibland hängde huvudet bakåt och ibland nedåt, ibland vände han huvudet och tittade ut i armhålan osv. Sålänge dom inte klagar och det känns ok för dig tror jag inte bebis tycker det är obekvämt heller. Vi hade också en minimundussjal.

Nu när jag har gått över till vävd sjal sitter huvudet mer stabilt tycker jag.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?