Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Knyttet & K skrev:Jag hatar muscher :gaah:
Och jag som älskar muscher, lustigt hur det kan vara, för det är väl samma sak som nupps? :D
linafelicia skrev:
ellla skrev:Bild
färdig!
Allvarligt talat är det nog dom snyggaste blöjbyxorna jag någonsin sett! wow! :love: :loving: :heart:
:iagree:
zandrama skrev:Jag skulle behöva hitta ett garn mittemellan Alaska och Eskimo i tjocklek och helst i ull. Stickfastheten ska alltså vara 14-15 maskor/10 cm.
Puff... :roll:
Användarens profilbild
Av ellla
Tack för alla snälla ord! Det är inte vanligt att jag blir nöjd med vad jag stickar men de här blev bra!

Mönstret har jag ritat själv på rutigt papper men en hel del är lånat från ett mönster som heter "Karin kurbits" och egentligen beskriver en mössa och ett par vantar. Det gick ändå ganska fort! Fast jag fuskade en hel del med trådarna på baksidan, de har ändå tovat ihop sig nu så jag orkade inte snurra fast dem så ofta.

Sånna här blir det fler av!
Användarens profilbild
Av ellla
zandrama skrev:
zandrama skrev:Jag skulle behöva hitta ett garn mittemellan Alaska och Eskimo i tjocklek och helst i ull. Stickfastheten ska alltså vara 14-15 maskor/10 cm.
Puff... :roll:
lett loopi? Det där isländska som är lite som lilla lovikka kanske? Men det kliar och sticks!
I sökning på garnsTudio får jag upp vienna, symphony, passion och salsa. Jag antar att ingen av dem Är vad du söker...

Tretrådigt ullgarn då? Det kan vara lite mellangrovt?
Ketronya skrev:
Och jag som älskar muscher, lustigt hur det kan vara, för det är väl samma sak som nupps? :D
Ja, det är samma. Jag lyckades inte sticka en enda på någorlunda smidigt sätt. Om jag hade stickat dem rätt var det inga problem, men avigt, det gick bara inte att få upp maskorna på stickan. Tips emottages gärna! Jag tyckte jag gjorde dem löst, men inte tillräckligt tydligen... Kanske är det lättare med tunnare garn.
Ketronya skrev:
linafelicia skrev:
färdig!
Allvarligt talat är det nog dom snyggaste blöjbyxorna jag någonsin sett! wow! :love: :loving: :heart:
:iagree:
:iagree: Helt fantastiskt fina!
Nu blev jag inspererad, blöjbyxor noterat på att sticka listan....
linafelicia skrev:
färdig!
Snyggaste någonsin! :love:
Användarens profilbild
Av melon
Knyttet & K skrev:
Ketronya skrev:
Ja, det är samma. Jag lyckades inte sticka en enda på någorlunda smidigt sätt. Om jag hade stickat dem rätt var det inga problem, men avigt, det gick bara inte att få upp maskorna på stickan. Tips emottages gärna! Jag tyckte jag gjorde dem löst, men inte tillräckligt tydligen... Kanske är det lättare med tunnare garn.
Jag vet inte om du redan gör så, men mina muscher blev mycket lättare när jag började dra ut maskorna en efter en. Alltså, jag stpoppar in stickan i den första och drar ut den, sedan den andra och drar ut den osv osv, sedan stickar jag den. Utan att göra så är det nästan helt omöjligt att sticka den. Stickar du fortarande muscherna på 7 maskor eller har du minskat antal?
  • 1
  • 160
  • 161
  • 162
  • 163
  • 164
  • 289

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?