Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Umma skrev::vågen: åh vad mycket kunskap det finns i denna tråd! önskar vi alla kunde ses och sticka tillsammans...fast ibland känns det lite så ändå :D

Knyttet :love: underbar tröja!! Minns att du visade den när du precis hade börjat med den, jag har köpt Lucca fino bara för det så kanske ska jag göra en liknande såsmåningom

:iagree: Den här tråden är det bästa stickcafé man kan tänka sig... 8)
Användarens profilbild
Av ellla
Knyttet & K skrev:
ellla skrev:Snyggt Knyttet!

Kanten ligger nog ner om du pressar den, en stund i alla fall. Avigsidan blir större än rätsidan och det gör att det rullar sig. En rätstickad kant är bredare än det slätstickade vilket gör att det får extra lyftkraft så att säga.
Är det resår som gäller om man inte vill ha rullkant då eller finns det andra alternativ?
Eller gör en så lång kant att det inte orkar vrida upp sig!
Om det ska vara en rätstickad kant så kanske maskantal eller stickstorlek kan minskas?
Knyttet & K skrev:
ellla skrev:Snyggt Knyttet!

Kanten ligger nog ner om du pressar den, en stund i alla fall. Avigsidan blir större än rätsidan och det gör att det rullar sig. En rätstickad kant är bredare än det slätstickade vilket gör att det får extra lyftkraft så att säga.
Är det resår som gäller om man inte vill ha rullkant då eller finns det andra alternativ?
Man kan göra kanten dubbel också. Det är enklast om man gör det när man börjar nertill men det borde funka att göra i slutet också, bara att man får sy fast invikningen.
På dena koftan har jag kanten dubbel, både i ärmar och fåll. Enda bilden jag kunde hitta. Jag ska gå och leta upp en annan och fota den också....
Bild
bättre bild...
rätsidanBild
avigsidanBild
På denna är det ett hålvarv i vändingen så att det blir en uddkant men det går lika bra att bara sticka och vika. Jag tycker att det blir snyggast om man gör ett rätstickat varv i vikningen, det viker sig lättare då.
Umma skrev::vågen: åh vad mycket kunskap det finns i denna tråd! önskar vi alla kunde ses och sticka tillsammans...fast ibland känns det lite så ändå :D
Det skulle varit kul att träffas IRL. Men den här tråden är inte så dum heller.
MuuM skrev:
Kaffemoster skrev:Appropå ingenting så är det idag ett år sedan vi sågs på Vetekatten och stickade! Jag såg det när jag skrev dagbok igårkväll, att vi som idag hade varit på Skansen och sen åkte jag till Vetekatten. Och jag vill bestämt påminna mig att det var den gången som du anslöt också.
Skoj! Det måste bli fler gånger!
Jag tror att det är nu på måndag det är dags igen, och som det verkar just nu kommer vi vara i stan då - och jag förmodligen gå och sticka. *hint, hint* :D
Av Enid
Kaffemoster skrev:
MuuM skrev:
Kaffemoster skrev:Appropå ingenting så är det idag ett år sedan vi sågs på Vetekatten och stickade! Jag såg det när jag skrev dagbok igårkväll, att vi som idag hade varit på Skansen och sen åkte jag till Vetekatten. Och jag vill bestämt påminna mig att det var den gången som du anslöt också.
Jag tror att det är nu på måndag det är dags igen, och som det verkar just nu kommer vi vara i stan då - och jag förmodligen gå och sticka. *hint, hint* :D
Vilken tid? Vi ska till sthlm på dan och kommer vara bara några kvarter bort :wink:
Enid skrev:
Kaffemoster skrev:
MuuM skrev:
Vilken tid? Vi ska till sthlm på dan och kommer vara bara några kvarter bort :wink:
I kalendariet står det 17-19.30 har jag för mig. Men ofta är någon eller några där kanske upp till en timma tidigare, och nu på sommaren stänger Vetekatten 19.00.
Användarens profilbild
Av MuuM
Kaffemoster skrev:
Enid skrev:
Kaffemoster skrev:
MuuM skrev:
I kalendariet står det 17-19.30 har jag för mig. Men ofta är någon eller några där kanske upp till en timma tidigare, och nu på sommaren stänger Vetekatten 19.00.
Skulle gärna men med en sprattlig femmånaders som helst inte sitter i famnen någon längre tid är det nog ingen höjdare. Och frågan är om maken kan klara båda barnen vid den tiden på kvällen...
Igår började jag på min Annis. Herregud, jag höll på att lägga ner efter ett varv :fnissa:
Vi var utan internet, så jag kunde inte kolla upp alternativa uppläggningar, men jag var sugen på att komma igång så jag bestämde mig för att lägga upp som vanligt. 363 m, såklart räckte inte garnet. Jag gjorde en skitful improviserad uppläggning de sista maskorna för att slippa göra om, stickar första varvet och inser när jag kommer till slutet att jag har för få maskor :whut: Jag som var så noga med räkningen tyckte jag :gaah:
Men nu är rätt antal maskor upplagda, men sjukt många markörer så nu kan det banne mig inte bli fel igen.
Användarens profilbild
Av melon
Knyttet & K skrev:Igår började jag på min Annis. Herregud, jag höll på att lägga ner efter ett varv :fnissa:
Vi var utan internet, så jag kunde inte kolla upp alternativa uppläggningar, men jag var sugen på att komma igång så jag bestämde mig för att lägga upp som vanligt. 363 m, såklart räckte inte garnet. Jag gjorde en skitful improviserad uppläggning de sista maskorna för att slippa göra om, stickar första varvet och inser när jag kommer till slutet att jag har för få maskor :whut: Jag som var så noga med räkningen tyckte jag :gaah:
Men nu är rätt antal maskor upplagda, men sjukt många markörer så nu kan det banne mig inte bli fel igen.
Oj vilket tålamodstest! :shock: Kul att du är igång igen.
Användarens profilbild
Av tweed
Knyttet & K skrev:Igår började jag på min Annis. Herregud, jag höll på att lägga ner efter ett varv :fnissa:
Åh, den där vill jag ju sticka, men det låter som om mitt tålamod skulle få sig en rejäl prövning :roll:
Annis har prövat mitt tålamod också. Min första tror jag att jag började på 3 eller 4 gånger men det var det värt för den är underbar! :D
Ge inte upp :app:
Användarens profilbild
Av melon
Jag håller på med 2 projekt och har två på kö. De två jag har igång innebär båda att sticka snoddar, men nu har jag fått ont i en led av allt snoddstickandet. Imorgon kväll jobbar jag ett nattpass som oftast innebär ca 8 timmars vak: mycket stickande. Om jag inte stickar så somnar jag, alltså måste jag hitta ett projekt som jag kan ta med. Dagens dilemma är alltså om jag ska påbörja ett femte projekt för att inte somna på jobbet eller riskera mina fingrar på snoddstickandet? :roll: :lol:
  • 1
  • 156
  • 157
  • 158
  • 159
  • 160
  • 289

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?