Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

melon skrev:Jag har fått MASSOR med grått förgarn från Island. Jag kan aldrig hinna med att sticka upp allt själv. Någon som vill hjälpa mig? En härva väger drygt 100 gram och jag skänker bort den till fraktkostnad, som borde bli 36:-/nystan.
Jag tar jättegärna sånt, så mycket jag får :wink: om det finns kvar. Jag vill tova sittdynor.
Av Umma
erisara skrev:Någon som vet vad som hänt med Knitty? När jag försöker gå fit för att äntligen få läsa senaste numret i lugn och ro så får jag bara upp en felsida?
Funkar för mig nu...antagligen tillfälligt avbrott bara :wink:
När man stickar en provlapp för att kolla "Gauge" - stickfasthet, ska man då blöta och blocka den innan man mäter?
Av Umma
Ketronya skrev:När man stickar en provlapp för att kolla "Gauge" - stickfasthet, ska man då blöta och blocka den innan man mäter?
Det gör inte jag iaf.
Umma skrev:
Ketronya skrev:När man stickar en provlapp för att kolla "Gauge" - stickfasthet, ska man då blöta och blocka den innan man mäter?
Det gör inte jag iaf.
Jag gör det inte heller, men ska man vara riktigt ordentlig så ska man väl göra det. Men jag känner mig ambitiös nog som öht börjat sticka provlapp.
Tack för hjälpen! Då bryr jag mig inte heller om det, första gången jag överhuvudtaget gör det :lol:
Av Umma
Kaffemoster skrev:
Umma skrev:
Det gör inte jag iaf.
Jag gör det inte heller, men ska man vara riktigt ordentlig så ska man väl göra det. Men jag känner mig ambitiös nog som öht börjat sticka provlapp.
:oops: det har jag aldrig gjort...men så har det ju blivit en och annan jättekonstig grej också :Hahaa:
Användarens profilbild
Av melon
Så skoj!! Då kan vi ha en liten förgarn-KAL senare i sommar/höst. :app:

Kvarnvik: 1 nystan, kompisleverans :wink: Går alldeles utmärkt att tova. Om man stickar eller virkar med en spunnen tråd går det lättare att arbeta med. Och sen tovar man efteråt.
Maddemoa: några nystan
Knyttet & K: 1 nystan
Solängel: Så mycket som möjligt
Bubbi: Lite
:mrgreen: Betyder det 1 nystan?

Jag ska räkna nystanen och återkomma, jag tror det är ca 1 kg som är över. Vi väntar väl en dag och ser ifall det är fler som är sugna.
Användarens profilbild
Av Elsa
melon skrev:Så skoj!! Då kan vi ha en liten förgarn-KAL senare i sommar/höst. :app:

Kvarnvik: 1 nystan, kompisleverans :wink: Går alldeles utmärkt att tova. Om man stickar eller virkar med en spunnen tråd går det lättare att arbeta med. Och sen tovar man efteråt.

Jag ska räkna nystanen och återkomma, jag tror det är ca 1 kg som är över. Vi väntar väl en dag och ser ifall det är fler som är sugna.
Jag kan absolut vara sugen! :vågen: Det lät kul med KAL också. :D Men bara om det finns något över, annars har jag ju en del som väntar... :oops:
Av Ponyo
melon skrev:Så skoj!! Då kan vi ha en liten förgarn-KAL senare i sommar/höst. :app:

Eller gärna två :oops:
Användarens profilbild
Av melon
Bubbi skrev:

Bubbi: 2

Eller gärna två :oops:

Det är lugnt, bara jag vet :wink:
Jag fick två härvor garn av mamma här för ett tag sen. 100% fårull. Tretrådigt garn. Varje härva är på ca 100 g.
De är lite dovt... citrongula.
Vad sjuttsiken ska jag göra av dem?!
De är något mellanting mellan raggi och lovikka i tjocklek (vilket är typ de garner jag använt. ;) ).
  • 1
  • 148
  • 149
  • 150
  • 151
  • 152
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?