Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

zandrama skrev:Nu har Knut på sig shortsen jag stickade, och de sitter jättebra! :loving:
Så kul. Grattis till den lilla godingen! :heart:

linafelicia skrev:Jag har gjort min första amigurumi! Det var jätteroligt.
Läskigt gullig! :P
Det är ingen från skåne här som är sugen på att gå på stickcafé i Lund? Jag hittade en grupp på ravelry http://www.ravelry.com/groups/garnfolket som anordnar stickcafé varannan onsdag. Det verkar som att dom pausar nu över sommaren dock, men det hade varit kul att gå dit nån gång, fast jag är för feg för att gå ensam bara :oops:
Av Ponyo
Ketronya skrev:Det är ingen från skåne här som är sugen på att gå på stickcafé i Lund? Jag hittade en grupp på ravelry http://www.ravelry.com/groups/garnfolket som anordnar stickcafé varannan onsdag. Det verkar som att dom pausar nu över sommaren dock, men det hade varit kul att gå dit nån gång, fast jag är för feg för att gå ensam bara :oops:
Nästan alla som går på stickkafé går ensamma dit (i alla fall på de som jag gått på (fast på knitlab gick jag med MuuM)), och så sitter man och snackar med alla och lär känna nytt folk. Man har trots allt ett roligt ämne att prata om gemensamt.
Ketronya skrev:Det är ingen från skåne här som är sugen på att gå på stickcafé i Lund? Jag hittade en grupp på ravelry http://www.ravelry.com/groups/garnfolket som anordnar stickcafé varannan onsdag. Det verkar som att dom pausar nu över sommaren dock, men det hade varit kul att gå dit nån gång, fast jag är för feg för att gå ensam bara :oops:
Det har jag missat! :shock: Det hade varit jättekul att gå på! (Jag är nog också lite för feg för att gå ensam... tillsammans vågar vi kanske?)
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:
Nästan alla som går på stickkafé går ensamma dit (i alla fall på de som jag gått på (fast på knitlab gick jag med MuuM)), och så sitter man och snackar med alla och lär känna nytt folk. Man har trots allt ett roligt ämne att prata om gemensamt.
Fast jag gick inte ensam till Knitlab första gången. Och jag hängde på Kaffemoster till ett annat, för jag är också för feg för att gå ensam. ;-) Så jag tycker ni gör helt rätt i att gå med nån som ni "känner" från Sjalbarn. :fnissa: Inte hade jag träffat Kaffemoster innan vi sågs där. :-D
MuuM skrev:
Bubbi skrev:
Fast jag gick inte ensam till Knitlab första gången. Och jag hängde på Kaffemoster till ett annat, för jag är också för feg för att gå ensam. ;-) Så jag tycker ni gör helt rätt i att gå med nån som ni "känner" från Sjalbarn. :fnissa: Inte hade jag träffat Kaffemoster innan vi sågs där. :-D
Precis vad jag funderade på om vi hade eller inte, när jag såg att det var du som gjort ett inlägg i den här tråden :D.
Elflin skrev:
Det har jag missat! :shock: Det hade varit jättekul att gå på! (Jag är nog också lite för feg för att gå ensam... tillsammans vågar vi kanske?)
Åh, vad roligt, klart vi vågar tillsammans :D
Det är ju så kul att sticka saker som verkligen kan användas! :vågen:
Det blev lite kallt i skuggan vid stranden efter ett tag, så plockade jag upp den lilla brunmelerade koftan och satte på Knut. Och den passade. Och jag har gjort den! :app:
Användarens profilbild
Av tweed
zandrama skrev:Det är ju så kul att sticka saker som verkligen kan användas! :vågen:
Det blev lite kallt i skuggan vid stranden efter ett tag, så plockade jag upp den lilla brunmelerade koftan och satte på Knut. Och den passade. Och jag har gjort den! :app:
:vågen:

Själv vill jag inte ens tänka på att använda den tjocka tweedkoftan som jag stickar på nu, 28 grader varmt inne och vi har bara ett par fönster som går att öppna i hela huset :roll: (Bor i ett gammalt hus med fönster med innerfönster som måste plockas ur och sen finns det ett litet vädringsfönster med gångjärn i ett par av rummen, inte så nice när det är så här varmt)
Användarens profilbild
Av melon
Jag har fått MASSOR med grått förgarn från Island. Jag kan aldrig hinna med att sticka upp allt själv. Någon som vill hjälpa mig? En härva väger drygt 100 gram och jag skänker bort den till fraktkostnad, som borde bli 36:-/nystan.
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:Jag har fått MASSOR med grått förgarn från Island. Jag kan aldrig hinna med att sticka upp allt själv. Någon som vill hjälpa mig? En härva väger drygt 100 gram och jag skänker bort den till fraktkostnad, som borde bli 36:-/nystan.
Kan man kanske tova med det? Isf tar jag gärna ett nystan, kan ta det när vi träffas :D
melon skrev:Jag har fått MASSOR med grått förgarn från Island. Jag kan aldrig hinna med att sticka upp allt själv. Någon som vill hjälpa mig? En härva väger drygt 100 gram och jag skänker bort den till fraktkostnad, som borde bli 36:-/nystan.
Åh, jag tar gärna några nystan!
Jag kan ev ta en härva också om det finns så det räcker
Användarens profilbild
Av sussry
zandrama skrev:Det är ju så kul att sticka saker som verkligen kan användas! :vågen:
:app: :D :vågen:
  • 1
  • 147
  • 148
  • 149
  • 150
  • 151
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?