- lör jun 26, 2010 16:53
Umma skrev:Va e de för tröja ni pratar om? jag har varit nyfiken länge nuBubbi skrev:Umma skrev:Nu har jag börjat sticka Bob-jumpern. Bubbi om du läser detta, tack för mönstretJag stickade min tröja på rundaticka, och ville inte sticka mer aviga än nödvändigt, så därför blev det räta där det skulle vara aviga. Egentligen skulle det nog varit snyggare med aviga, men jag ville spara på mina axlar. Jag gjorde raglan istället, men minns inte varför.. Men det verkar lite tokigt. På diagrammet står det (ruta med prick i) P on RS, K on RS.
Man kan väl inte både purla och knitta. Det måste väl vara fel...Nu gör jag så att jag stickar avig slätstickning på sidopanelerna, såg att du på din blogg hade slätstickning där men nu orkar jag inte dra upp. Isättningen på dina ärmar var finare också. Men jag är så kass på att sy i ärmar, jag får väl hålla mig till mönstret där.
Kanske för att jag tycker det är snyggare.Tack för ditt svar! jag tycker din är snyggare faktiskt...avig slätstickning blir lätt ojämn. Men nu är jag snart klar med bakstycket så jag orkar inte göra om. Jag stickar min i M&K Baby Eco bomull, det är svårt med flätor i bomull juh!!! garnet ger sig inte alls och det blir knöligt. Men jag får väl se hur det blir.

Elias 2012
Mio i himlen 2015
Zelda 2017
Mirjam 2019
Didymos Stella Adventus, Vatanai Aialik, Easycare Norrsken och Lava, Oscha Okinami och en Turkos Gås.
Mio i himlen 2015
Zelda 2017
Mirjam 2019
Didymos Stella Adventus, Vatanai Aialik, Easycare Norrsken och Lava, Oscha Okinami och en Turkos Gås.