Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
kvarnvik skrev:
kvarnvik skrev:
Kaffemoster skrev:Jaha vänner.... "Mock rib"? Googlar man får man flera videos som visar totalt olika varianter på hur det går till.

Mitt mönster säger k1p1 på rätsidan och p1, slip one with yarn in front på avigsidan. MEN då är frågan om man ska ha udda eller jämnt antar maskor för att få det att se rätt ut.

Någon som har någon bra variant på "mock rib", och vad heter det egentligen på svenska? Falsk resår?
På din beskrivning låter det som om det skulle kunna vara pärlresår, ska kolla i min stickbok när jag har ätit upp frukosten.
Nej, pärlresår verkar det inte vara. Den enda resårstickning med lyfta maskor jag hittar i min bok är patentstickning, men då är det lyfta m bakom arbetet :hmm:
På den här bilden ser det ut såm något som skulle kunna heta nåt med "våffel", tycker jag. Frågan är ju bara om detta är "mock rib" :hmm:
Bild
Kaffemoster skrev:Tack alla, men jag bestämde mig för att strunta i mock rib och göra mosstickning på ryggdelen istället. Det blir toksnyggt tror jag.

Jag har länge gått och värkt på att sticka en circular shrug (Ravelrylänk:http://www.ravelry.com/patterns/library/circular-shrug) och nu håller jag på med en provlapp.
:fnissa:
Klart att jag måste ha mosstickning, för garnet är ju mossgrönt!!

:app:
Av Umma
Kaffemoster skrev:
Kaffemoster skrev:Tack alla, men jag bestämde mig för att strunta i mock rib och göra mosstickning på ryggdelen istället. Det blir toksnyggt tror jag.

Jag har länge gått och värkt på att sticka en circular shrug (Ravelrylänk:http://www.ravelry.com/patterns/library/circular-shrug) och nu håller jag på med en provlapp.
:fnissa:
Klart att jag måste ha mosstickning, för garnet är ju mossgrönt!!

:app:
ja då har du ju inte något val :lol:
Usch, vad jag tycker det är svårt att bestämma mig för vilken stickfasthet som ser bäst ut....
Det är nackdelen med mönster där man får välja garn själv och sen ska lägga upp utifrån sin stickfasthet. Ska jag använda nr 3,5 eller 4 :hmm:

Kanske är mosstickning och resår bäst om den inte är alltför gles? Eller blir det mindre stretchigt kanske, om jag stickar på mindre stickor :gaah:
Användarens profilbild
Av melon
Min mammas kusin fyller 50 och har bjudit med 17 vänner och nära släktingar på en spa & solresa till Aberdeen i helgen. Eftersom många i släkten gillar att virka och sticka så kom de överens om att gör ane outfit till henne i garn. Mamma frågade mig om jag ville sticka en pulsvärmare (för jag har stickat väldigt många såna) men jag tyckte det verkade som ett dåligt strandplagg. Jag ville fixa solglasögon och flip flops!

Bild

Bild

Bild

Jag har fått mms-rapport från mamma och jag kan lova att Marit är skitsnygg! Jag vill inte visa upp henne här, för jag har inte frågat om lov än. Men hon har hatt, halsband, solglasögon, bikini, sjal och flip flops. Och hon såg väligt nöjd ut :) Mer info och bilder finns i min blogg.
Användarens profilbild
Av tweed
melon: :love: häftigt!

Jag stickade en dm resår på framstycket till min kofta igår och såg fram emot att få börja sticka flätor idag, men när jag började räkna på mönstret visar det sig att jag har lagt upp maskor till fel storlek, fyra m för lite :gaah: Bara att göra om, jag som hatar att sticka resår :|
kvarnvik skrev:melon: :love: häftigt!

Jag stickade en dm resår på framstycket till min kofta igår och såg fram emot att få börja sticka flätor idag, men när jag började räkna på mönstret visar det sig att jag har lagt upp maskor till fel storlek, fyra m för lite :gaah: Bara att göra om, jag som hatar att sticka resår :|
Tur att du inte stickar en shrug som jag då :D. Jag lade upp 264 m efter lunch, och nu har jag stickat drygt en dm 2r 2a. Jag är glatt överraskad över min "progress" för jag stickar på stickor 3,5! (Men så har jag iofs inte gjort så mycket mer än stickat i eftermiddag....)
Användarens profilbild
Av tweed
Kaffemoster skrev:

Tur att du inte stickar en shrug som jag då :D. Jag lade upp 264 m efter lunch, och nu har jag stickat drygt en dm 2r 2a. Jag är glatt överraskad över min "progress" för jag stickar på stickor 3,5! (Men så har jag iofs inte gjort så mycket mer än stickat i eftermiddag....)
Puh, detta var bara 44 maskor :lol:
kvarnvik skrev:
Kaffemoster skrev:

Jag ville börja på den här för att ha något skitenkelt att sticka - och det är det verkligen. Jag har dessutom inget emot att sticka resår. Sen ska jag ju "variera" mig med att sticka mosstickning efter resåren :Hahaa:
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:
Kaffemoster skrev:

Oj, ja om man jämför med kaffemoster var det ju inte så farligt men det är ändå tråkgt att ta upp och göra om.
Av Umma
melon skrev:
Kaffemoster skrev:.. förresten så har jag inte blivit ett dugg trött i ögonen eller haft svårt med fokuseringen idag, när jag använt mina nya läsglasögon när jag stickat.
Skönt!! :vågen:
:tumup: bra!
  • 1
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138
  • 139
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?