Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

linafelicia skrev:Jag måste bara få visa mitt nya garnskåp :D
Jättefint!
Jag gick igenom mina garner häromdagen och fick samma insikt, att jag har mer garn än jag trodde. Men det syns mindre för sambon om det är lite utspritt...
Användarens profilbild
Av MuuM
emindy skrev:
Jättefint!
Jag gick igenom mina garner häromdagen och fick samma insikt, att jag har mer garn än jag trodde. Men det syns mindre för sambon om det är lite utspritt...
:fnissa:
Empatikan skrev:
Juliusdotter skrev:
Elsa skrev:

Jag hade mer garn än jag trodde men nu är det minsann ordning och reda! Jag har sorterat efter färg, fibersort och grovlek.
De 6 nedersta lådorna är tomma. Det måste betyda att det är fritt framm att köpa lite mer garn, eller :hmm:
:shock: Så fiiint! :heart:
:iagree: :tumsup:
Oj! :shock: :tumup: Både snyggt ordnat och en imponerande "samling"! :D
:iagree:
Användarens profilbild
Av tweed
Nu är jag klar med min Multnomah :vågen: Frågan är bara vad jag ska göra nu? Göra klart min bolero i svart babymerino, sticka klart min andra spetssjal som har varit påbörjad sedan förra sommaren eller nåt :roll: eller börja på min flätkofta i angora tweed?
Boleron har jag funderingar på att repa upp och göra om, eftersom jag tycker att ärmen är för tajt, så den vill jag nog inte ta tag i och sjalen är ju en riktig surdeg, det blir nog koftan :D
Den här är det
Bild
kvarnvik: den var fin! Skulle nog inte kunna hålla mig från att börja på den om jag var du :D

linafelicia: Vilket toppenbra skåp! Mina garner ligger i en rottinglåda under sängen (och överallt annars i lägenheten) men det blir ju mycket bättre överblick sådär!

Jag har varit duktig idag och avslutat min regnbågsrevontuli. Färgerna blir så härliga när de blir uppstickade :love: så nu klurar jag på om jag ska göra en sån där kofta eller tunika som, äsch, vem var det? :hmm: Kaffemoster? Melon? Ja, en kortärmad sak i Kauni regnbåge iaf.

Förresten fick jag en garnpeng av älskade U i lördags när vi firade vår 4-årsdag. :heart: Vad ska det bli av den tro? Bidrag till knitpro rose, eller nåt snyggt garn? Nån som har någon idé? :D
Av Umma
solängel skrev:kvarnvik: den var fin! Skulle nog inte kunna hålla mig från att börja på den om jag var du :D

linafelicia: Vilket toppenbra skåp! Mina garner ligger i en rottinglåda under sängen (och överallt annars i lägenheten) men det blir ju mycket bättre överblick sådär!

Jag har varit duktig idag och avslutat min regnbågsrevontuli. Färgerna blir så härliga när de blir uppstickade :love: så nu klurar jag på om jag ska göra en sån där kofta eller tunika som, äsch, vem var det? :hmm: Kaffemoster? Melon? Ja, en kortärmad sak i Kauni regnbåge iaf.

Förresten fick jag en garnpeng av älskade U i lördags när vi firade vår 4-årsdag. :heart: Vad ska det bli av den tro? Bidrag till knitpro rose, eller nåt snyggt garn? Nån som har någon idé? :D
Oh jag vill gärna se din Revontuli!
Jag har en idé. En dyr idé. :loving:

Bild
Användarens profilbild
Av tweed
solängel skrev:kvarnvik: den var fin! Skulle nog inte kunna hålla mig från att börja på den om jag var du :D

Menar du den här?
Bild
Det var jag isf, den är varvad med EM också. Annars gjorde ju Crazy Magpie en helt fantastisk i bara EQ, men jag kommer inte ihåg om den var lång eller kortärmad :hmm:
Användarens profilbild
Av tweed
Kofta påbörjad :D Jag har gissat på garnåtgången, så jag stickar fram och bakstycken först och ärmar om det räcker :roll: Annars får det bli en väst. Men oj vad tjockt garnet är jämfört med delighten, det är ju jättetrögt att sticka :siishah:
Jaha vänner.... "Mock rib"? Googlar man får man flera videos som visar totalt olika varianter på hur det går till.

Mitt mönster säger k1p1 på rätsidan och p1, slip one with yarn in front på avigsidan. MEN då är frågan om man ska ha udda eller jämnt antar maskor för att få det att se rätt ut.

Någon som har någon bra variant på "mock rib", och vad heter det egentligen på svenska? Falsk resår?
Användarens profilbild
Av tweed
Kaffemoster skrev:Jaha vänner.... "Mock rib"? Googlar man får man flera videos som visar totalt olika varianter på hur det går till.

Mitt mönster säger k1p1 på rätsidan och p1, slip one with yarn in front på avigsidan. MEN då är frågan om man ska ha udda eller jämnt antar maskor för att få det att se rätt ut.

Någon som har någon bra variant på "mock rib", och vad heter det egentligen på svenska? Falsk resår?
På din beskrivning låter det som om det skulle kunna vara pärlresår, ska kolla i min stickbok när jag har ätit upp frukosten.
Av Umma
Kaffemoster skrev:Jaha vänner.... "Mock rib"? Googlar man får man flera videos som visar totalt olika varianter på hur det går till.

Vet inte vad det heter :whut: :whut: :whut: nu kommer jag tänka på det hela dagen så hoppas någon vet. Men jag har stickat en barntröja i liknande mönster fast med 3 rm mellan varje lyft/avig. Det gick fort och blev fint om jag minns rätt. Vad ska du sticka?
Användarens profilbild
Av tweed
kvarnvik skrev:

På din beskrivning låter det som om det skulle kunna vara pärlresår, ska kolla i min stickbok när jag har ätit upp frukosten.
Nej, pärlresår verkar det inte vara. Den enda resårstickning med lyfta maskor jag hittar i min bok är patentstickning, men då är det lyfta m bakom arbetet :hmm:
  • 1
  • 134
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?