Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Umma
ellla skrev:
Britt skrev:En fråga bara. Jag har garn som aldrig haft banderoll. Garn som kommer från ull från får som en kompis till mig haft. Spunnet av mme Lutuss och visst är naturfärgat och annat har jag växtfärgat själv för länge sedan. Skulle någon vara intresserad av det ändå? Jag har ju annat också förstås, men har inte planer för allt och tycker själv det är fint (förstås).
jag skulle ju tycka att sånt var kul!

Det finns ju en hel del garner som säljs omärkta, men om man bifogar vad det är och den info man har borde det väl vara okej?!
Kan vi göra så att om man har önskemål om banderoll eller inte banderoll, kan tänka sig omärkt garn, hemmafärgat, hemmaspunnet så kan man ange det under Andra viktiga uppgifter. Jag tror det viktigaste med ett byte är att man ger bort ett fint och fräscht garn som man blir glad för och att värdet känns relevant så att bytena känns hyfsat jämna. :tumup:
Användarens profilbild
Av noranora
Umma skrev:
ellla skrev:
Britt skrev:En fråga bara. Jag har garn som aldrig haft banderoll. Garn som kommer från ull från får som en kompis till mig haft. Spunnet av mme Lutuss och visst är naturfärgat och annat har jag växtfärgat själv för länge sedan. Skulle någon vara intresserad av det ändå? Jag har ju annat också förstås, men har inte planer för allt och tycker själv det är fint (förstås).
jag skulle ju tycka att sånt var kul!

Det finns ju en hel del garner som säljs omärkta, men om man bifogar vad det är och den info man har borde det väl vara okej?!
Kan vi göra så att om man har önskemål om banderoll eller inte banderoll, kan tänka sig omärkt garn, hemmafärgat, hemmaspunnet så kan man ange det under Andra viktiga uppgifter. Jag tror det viktigaste med ett byte är att man ger bort ett fint och fräscht garn som man blir glad för och att värdet känns relevant så att bytena känns hyfsat jämna. :tumup:
:iagree:
Användarens profilbild
Av solängel
Jag vill också vara med :D

Favoritfärg? Antingen starka, glada färger, eller naturfärgat. Eller mörka, dova jordfärger.
"Hatfärg"? Inte gärna pasteller...
Allergier? Nope.
Önskemål om material? Ull. Ull, ull och åter ull. :lol: Bomull och jag kommer inte överens, :roll: akryl klarar jag inte av *ryser* (Fast lite konstmaterial inblandat i ullen kan vara ok, även ull/silkeblandningar)
Favoritgodis? Choklad, kola, lakrits, fudge... äter det mesta som är gott :Hahaa:
Andra viktiga uppgifter? Vill ha relativt släta garner, inte mohair eller öglebouclé, eller vad det heter. Men ojämnt spunnet är ok, bara det inte är ludet :lol: Älskar handspunna garner. Banderoll eller ej spelar ingen roll för mig, men jag vill veta vad det är. Mitt garn behöver inte vara superwash. Gärna lagomt tjockt garn 8)

Åh, vad skoj! :D
---
Jag vill vara med:
zandrama
ellla
Lojse
Ketronya
linafelicia
noranora
solängel
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Favoritfärg? rött :heart:, gult, orange, brunt., naturfärger
"Hatfärg"? baby rosa
Allergier? Päsdjur och mandel, nötter
Önskemål om material? gärna bomull eller ull,lin, naturmaterial med lite blandning.
Favoritgodis?Mörk choklad!!!! kola (funkar med "kan innehålla rester av nötter" men inget som innehåller nötter, gillar inte heller choklad med citrus eller ingefära)
Andra viktiga uppgifter?Tar gärna hemspunnet, inte för ludna garn typ mohair (det triggar allergin)

---
Jag vill vara med:
zandrama
ellla
Lojse
Ketronya
linafelicia
noranora
solängel
Maddemoa
Senast redigerad av Maddemoa den fre jun 18, 2010 08:49, redigerad totalt 1 gånger.
Av Britt
Favoritfärg? Blått eller naturfärg på tex ull, flerfärgat går också bra
"Hatfärg"? orange
Allergier? Ingen som helst!
Önskemål om material? gärna bomull eller ull, eller ja, naturmaterial av alla slag, blandningar OK,
Favoritgodis?Mörk choklad! Salt lakrits, kola
Andra viktiga uppgifter? Banderoll eller ej spelar inte någon roll

---
Jag vill vara med:
zandrama
ellla
Lojse
Ketronya
linafelicia
noranora
solängel
Maddemoa
Britt
Användarens profilbild
Av tk81
jag vill vara med

Favoritfärg? blå lila, grönt, rött det mesta går bra
"Hatfärg"? är inte så förtjust i brunt
Allergier? tål inte ull
Önskemål om material? helst inte ull allt annat går bra
Favoritgodis? ljus choklad, kola, lakrits, fudge
Andra viktiga uppgifter? Banderoll eller ej spelar ingen roll för mig, men jag vill veta vad det är
Användarens profilbild
Av SaraLj
Jag vill vara med! Vilken tur att jag inte upptäckte denhär tråden försent! :vågen: :vågen:

Favoritfärg? GRÖNT (alla nyanser) Men färg är bra ju knalligare desto bättre! Flerfärgat är bara trevligt!
"Hatfärg"? Vitt och svart är blääää!
Allergier? I garnsammanhang, inga! ...blir lite illamånde av ren syntet, kan vara allergi... 8)
Önskemål om material? Ull! eller ullblandning! Gillar att sticka med tunt garn på tunna stickor. ...skulle kunna tänka mig ett syntetgarn om det är ett riktigt lurvigt pälsgarn då sonen beställt en nalle. :-)
Favoritgodis? Lakris och Choklad!!!!!!!!!!!!!!!!! (helst mörk)
Allergier? Mjölk! (dålig kombo med chokladfanatikern i mig) (Men jag tål spår av mjölk)
Andra viktiga uppgifter? ...gu' vilken rolig grej! :-) Ska bli kul! (behöver ingen banderoll men det är ju lite roligt att veta vart garnet kommer från speciellt om det är handspunnet)

Har också hemma-färgat och -spunnet ullgarn från får jag känner. Men ingen banderoll, jag kanske kan göra en, antar att det är jag som borde veta, men har tyvärr teflonpanneminne... Ska inventera gömmorna och se vad jag har mer som kan vara lämpligt att skicka.

och så listan förstås:
Jag vill vara med:
zandrama
ellla
Lojse
Ketronya
linafelicia
noranora
solängel
Maddemoa
Britt
silent_angel
SaraLj
Senast redigerad av SaraLj den sön jun 20, 2010 21:45, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av SaraLj
...och så är det ju fantastiskt spännande att se vad det blir av allt sen. Ser redan framemot bilder på färdiga projekt! :-)
Av Umma
SaraLj skrev:...och så är det ju fantastiskt spännande att se vad det blir av allt sen. Ser redan framemot bilder på färdiga projekt! :-)
:D apselut
Av Umma
Favoritfärg? Rosa, rött...pastellnyanser, natur... :mums:
"Hatfärg"? Svart. Lila. Gult. Mörkgrönt. Murr.
Allergier? Inte när det gäller garn.
Önskemål om material? Naturmaterial.
Favoritgodis? Jag gillar allt. :vågen:
Allergier? Hund.
Andra viktiga uppgifter? Banderoll är nog lite viktigt för mig när jag tänker efter. :wink:

och så listan förstås:
Jag vill vara med:
zandrama
ellla
Lojse
Ketronya
linafelicia
noranora
solängel
Maddemoa
Britt
silent_angel
SaraLj
tk81
Umma
Senast redigerad av Umma den lör jun 19, 2010 08:18, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av tweed
Favoritfärg? När det gäller garn håller jag mig mest till murriga färger, men även regnbågsgarn slinker med ibland.
"Hatfärg"? Rosa är ingen favorit, gillar inte heller garner som byter färg fort, som blir fläckiga när man stickar.
Allergier? nej
Önskemål om material? Naturmaterial, lin vore trevligt att prova, men är inget måste. Gillar inte garn som "hårar"
Favoritgodis? saltlakrits :mums: Men det mesta går ner här :lol:
Allergier? Nej
Andra viktiga uppgifter? Tar gärna omnystat, mitt enda krav är att veta ungefär hur många meter/100g det är, ja, och material förstås.

och så listan förstås:
Jag vill vara med:
zandrama
ellla
Lojse
Ketronya
linafelicia
noranora
solängel
Maddemoa
Britt
silent_angel
SaraLj
tk81
Umma
kvarnvik
Senast redigerad av tweed den lör jun 19, 2010 09:20, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag vill vara med:
zandrama
ellla
Lojse
Ketronya
linafelicia
noranora
solängel
Maddemoa
Britt
silent_angel
SaraLj
tk81
Umma
kvarnvik
knyttet & k

Jag gillar allla glada färger, gillar inte vitt och beige, inte grått så mycket heller men det kan vara ok. Jag gillar färgskiftande garner om de har långa färgpartier. Sådana som blir mer fläckiga är jag inte förtjust i uppstickade.

Som många andra är det ull som gäller för mig. Syntet går bort. Mohair gillar jag inte att sticka i så helst inget sådant. Jag är inte så förtjust i bomull heller, jag tycker det blir så tungt när det är uppstickat. Andra naturmaterial som bambu tex har jag inte stickat med och det är helt ok för det vore roligt att testa. Lite syntet kan gå bra, som i tex en del sockgarner.

Jag behöver ingen banderoll men det är ju bra att veta ungefär hur många meter i förhållande till gram det är. Vet man vad det är för garn gör det inget om banderoll saknas. Handspunnet, hemfärgat och allt sånt går också bra. Om en del av garnet är upprepat gör det inte heller något, alltså om man kanske börjat sticka, ändrat sig och repat upp. Fast det beror ju såklart på hur det ser ut. Ett helt nystan krulligt garn vill jag helst inte ha :lol:
Jag lägger till att jag kan tänka mig mindre nystan av olika men likvärdiga garner också. För mönsterstickade vantar/mössa eller mormorsrutor tex. Fast det är ju bra om de inte är hur små som helst, men det behöver alltså inte vara 100 g av samma färg heller.

Inga allergier. När det gäller godis gillar jag choklad och lakrids. Jag gillar mörk choklad, men det gör tyvärr inte min mage men är det inte ren mörk choklad och den inte är jättekraftig brukar jag äta det ändå. Ren vit choklad tycker jag inte om. Sen älskar jag allt med nötter :mums:
Senast redigerad av Knyttet & K den lör jun 19, 2010 10:09, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av nakum
Tassar för att skriva in mig i listan lite senare. Vilken kul idé! :app:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?