Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
Maddemoa skrev:
Bubbi skrev:Jag har gjort pdf av Laminaria om någon vill ha.
En dubbelvikt A5 om man skriver ut på dubbelsidigt.
Ja, jättegärna! Går den att pm:a eller vill du ha min mail?
PMa din mailadress, så mailar jag den imorgon.
kvarnvik skrev:
Knyttet & K skrev:Ingen som har tips på ett starkt garn som passar till spetssjal? Inte alltför tunt vill jag ha det, mohair går bort. Typ Drops Alpaca-tjocklek.
Har du känt på Drops Delight? Jag håller ju på att sticka en sjal i det nu och det blir faktiskt jättemjukt och härligt. Det är entrådigt och ganska löst spunnet, men innehåller 25% polyamid så det är ju lite starkare än vanligt. Mjuka melerade färger i långa övergångar :lol: och samma garnklass som drops alpacka.
Åååhhh, jag har två nystan regnbågsmelerat som ska bli sockor. Om man drar i det så är det svårt att få det att gå av, så jag tror att det funkar bra som sjal också.
Bubbi skrev:Ingen som har tips på ett starkt garn som passar till spetssjal? Inte alltför tunt vill jag ha det, mohair går bort. Typ Drops Alpaca-tjocklek.
Bara en liten kuriosa-fråga, måste garnet vara extra starkt när man stickar spets?
Av Ponyo
Ketronya skrev:
Bubbi skrev:Ingen som har tips på ett starkt garn som passar till spetssjal? Inte alltför tunt vill jag ha det, mohair går bort. Typ Drops Alpaca-tjocklek.
Bara en liten kuriosa-fråga, måste garnet vara extra starkt när man stickar spets?
:fnissa:
Inte var det väl jag som skrev det ovan?
Det var väl Knyttet?
Jag har kollat på Drops Delight, men det finns inte i någon färgställning jag känner för till detta projekt. Det får kanske bli Alpaca, det är rätt starkt tycker jag. Jag är inte överförtjust att sticka i det dock.

bubbi - Lucca Fino känns ganska lösspunnet och skört. Och så vill jag inte att det ska noppa.

Regia Silk som jag hade hoppats på fanns inte heller i någon färg som kändes helt rätt. Jag hade helst velat ha en färg som Malabrigo-garnet jag länkade till. Lite melerat i grönturkost.
Men det kanske får bli en senapsgul eller knallröd Alpacasjal om inget bättre dyker upp. Undra hur det är med Manos? Det finns ju i fantastiska färger :love:
Ketronya skrev:
Nej, det tror jag inte. Spetsgarner är ju rätt tunna. Det är bara jag som vill ha ett starkt garn eftersom mina sjalar inte behandlas så varsamt :wink:
Knyttet & K skrev:Jag har kollat på Drops Delight, men det finns inte i någon färgställning jag känner för till detta projekt. Det får kanske bli Alpaca, det är rätt starkt tycker jag. Jag är inte överförtjust att sticka i det dock.

bubbi - Lucca Fino känns ganska lösspunnet och skört. Och så vill jag inte att det ska noppa.

Regia Silk som jag hade hoppats på fanns inte heller i någon färg som kändes helt rätt. Jag hade helst velat ha en färg som Malabrigo-garnet jag länkade till. Lite melerat i grönturkost.
Men det kanske får bli en senapsgul eller knallröd Alpacasjal om inget bättre dyker upp. Undra hur det är med Manos? Det finns ju i fantastiska färger :love:
Kan inte Kauni vara något?
Stickar en sjal i det nu och det känns som om det kommer hålla lite ovarsam hantering. Det är 2-trådigt.
Av Ponyo
Nettan skrev:
Knyttet & K skrev:Jag har kollat på Drops Delight, men det finns inte i någon färgställning jag känner för till detta projekt. Det får kanske bli Alpaca, det är rätt starkt tycker jag. Jag är inte överförtjust att sticka i det dock.

Kan inte Kauni vara något?
Stickar en sjal i det nu och det känns som om det kommer hålla lite ovarsam hantering. Det är 2-trådigt.
Eller colinette jitterbug? Det var väldigt hårt spunnet, och jag tvivlar starkt på att det kommer noppa. Finns i många fina starka färger dessutom.
Det var mycket mjukt att sticka med, och luddar inte det minsta.
Av Ponyo
Vad jag längtar efter att få sätta igång med Laminarian. Men jag har ont i händerna, så jag måste vila dem.
Var dum nog att försöka göra armhävningar i förra vecka, och gjorde illa mig. :roll:
[quote="Bubbi
Eller colinette jitterbug? Det var väldigt hårt spunnet, och jag tvivlar starkt på att det kommer noppa. Finns i många fina starka färger dessutom.
Det var mycket mjukt att sticka med, och luddar inte det minsta.[/quote]

JAg har stickat sjal i "Jitterbugg". Den blev både slitstark och höll formen och var noppfri. Gillade det garnet skarpt.

Hm, nu vill jag handla garn.... :roll: Nåja, har köpförbud och dessutom inga pengar till garn just nu.
Bubbi skrev:
Ketronya skrev:
:fnissa:
Inte var det väl jag som skrev det ovan?
Det var väl Knyttet?
Haha, snacka om felciterad, sorry :D
Knyttet & K skrev:
Ketronya skrev:
Nej, det tror jag inte. Spetsgarner är ju rätt tunna. Det är bara jag som vill ha ett starkt garn eftersom mina sjalar inte behandlas så varsamt :wink:
Aha, på det viset, då var det inte jag som helt hade missat något, känns skönt! :wink:

Det där ella rae garnet jag köpte på hemflit fanns i grönturkost... Dyrt visserligen, men ett nystan räcker ju till en sjal, och det verkar inte noppa, och är hyfsat starkt. Det är ganska hårt spunnet. Blir det Harunin?
sussry skrev:[quote="Bubbi
Det var mycket mjukt att sticka med, och luddar inte det minsta.
JAg har stickat sjal i "Jitterbugg". Den blev både slitstark och höll formen och var noppfri. Gillade det garnet skarpt.

Hm, nu vill jag handla garn.... :roll: Nåja, har köpförbud och dessutom inga pengar till garn just nu.[/quote]
Hur är färgskiftningarna? Jag blev helt kär i flera av de olika blandningarna men jag vill inte ha en fläckig sjal... (eller fläckigt nånting faktiskt...)
Bubbi skrev:Vad jag längtar efter att få sätta igång med Laminarian. Men jag har ont i händerna, så jag måste vila dem.
Var dum nog att försöka göra armhävningar i förra vecka, och gjorde illa mig. :roll:
Ytterligare ett bevis på att träning är farligt :D

Är inne i rena virk perioden, sommarmössor/hattar i olika varianter. Men nu kliar det i att sätta upp garn på stickorna. Har fått ett mönster på en barntröja, ser ut att vara ganska snabb stickad (endast slätstickning), så jag har fantasier om att få till en var till dottern och sonen. Så nu skall jag sukta lite mer på garn (maken har nog glömt att skåpet är fullt :roll: ).
  • 1
  • 120
  • 121
  • 122
  • 123
  • 124
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?