Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
zandrama skrev:
Ellla: Gör det som känns roligast, annars kommer inget bli gjort.

[
Jag måste ha olika alternativ. Olika situationer kräver olika stickningar liksom. vem vet vad jag är sugen på snart liksom? Om jag blir sugen på att sticka lite spets så bara måste jag få göra det och om jag vill ha något som går av bara farten så behöver jag ha det nära till hand.

Hjälp, det låter nästan som ett beroende!!
ellla skrev:
zandrama skrev:

[
Jag måste ha olika alternativ. Olika situationer kräver olika stickningar liksom. vem vet vad jag är sugen på snart liksom? Om jag blir sugen på att sticka lite spets så bara måste jag få göra det och om jag vill ha något som går av bara farten så behöver jag ha det nära till hand.

Ändra status till stickberoende ist för sjalberoende, kanske? :wink:
Användarens profilbild
Av ellla
solängel skrev:
ellla skrev:
zandrama skrev:

[

Ändra status till stickberoende ist för sjalberoende, kanske? :wink:
:tumup:
Umma skrev:YO=yarn over är samma som omslag så jag tolkar det som att hon menar hålvarv, *sticka 2 tills, omslag* :tumup:

Funderar på att sticka Skiraste sjalen men är den inte alldeles för stor? Skulle man försöka minska storleken litegrann... :hmm:
Tack! det testar jag :D
Användarens profilbild
Av Elsa
Jag håller på med ärmarna på min Textured Circle Shrug och börjar bli orolig att den kommer att bli för liten. :( Jag ville ha den tajt, men inte för liten då. Det är visserligen svårt att se ännu på grund av mönstret som gör att den drar ihop sig en del. Hur mycket större kan man egentligen räkna med att den blir om man ångar ut den? :hmm:
Elsa skrev:Jag håller på med ärmarna på min Textured Circle Shrug och börjar bli orolig att den kommer att bli för liten. :( Jag ville ha den tajt, men inte för liten då. Det är visserligen svårt att se ännu på grund av mönstret som gör att den drar ihop sig en del. Hur mycket större kan man egentligen räkna med att den blir om man ångar ut den? :hmm:
Ganska mycket.. lite beroende på garn och hur hårt du stickar, givetvis.
Användarens profilbild
Av Elsa
Kaffemoster skrev:
Elsa skrev:Jag håller på med ärmarna på min Textured Circle Shrug och börjar bli orolig att den kommer att bli för liten. :( Jag ville ha den tajt, men inte för liten då. Det är visserligen svårt att se ännu på grund av mönstret som gör att den drar ihop sig en del. Hur mycket större kan man egentligen räkna med att den blir om man ångar ut den? :hmm:
Ganska mycket.. lite beroende på garn och hur hårt du stickar, givetvis.
Det låter hoppfullt! :D :tumup: Jag stickar medelhårt i silke/alpacka.
Fler än jag som fått reklammail från Garntjänst?

Med erbjudande om att haka på den "Nya sticktrenden" och köpa garn till att sticka disktrasor? Var det två år sedan som den riktigt stora disktrasehajpen var här på SB? ;-)
Kaffemoster skrev:Fler än jag som fått reklammail från Garntjänst?

Med erbjudande om att haka på den "Nya sticktrenden" och köpa garn till att sticka disktrasor? Var det två år sedan som den riktigt stora disktrasehajpen var här på SB? ;-)
:Hahaa: Vi på SB är först med allt, vet du väl? :wink:
Jag vill ha garntips! :D
Knyttet & K skrev:
solängel skrev:Jag har haft beslutsångest ända sedan tråden startade, men nu har jag bestämt mig! :vågen: Och börjat på en Haruni. Och det blir så fiiiint! :loving:
Ååååh vad fin den var :love: En sån vill jag också sticka! Är den svår? Jag har stickat yttepyttelite och superenkel spets förut. Den ser inte så avancerad ut.
Den borde väl bli fin i mitt gul-gröna Kaunigarn?
Eller ska jag kanske köpa nytt garn? Kanske ett sockgarn med lite polyamid i? Jag har en sjal i tunt ullgarn och den har gått sönder på massa ställen. Ett starkare garn kanske är att föredra?
Jag har ett nystan härligt garn från Regia, med ull och silke. Det kanske vore något? Det är supermjukt och härligt. Undrar om det finns i fina färger?
Andra tips på starka och mjuka garner?
Någon som har erfarenhet av Malabrigos garner? Jag har känt på en sjal i Malabrigo Lace och det kändes underbart mjukt, men stickerskan tyckte att det verkade rätt ömtåligt. Sjalen hade gått sönder ganska omgående. Deras sockgarner var ju superfina, de måste väl vara slitstarka även om det är 100% ull?

Någon av dessa färgställningar är jag mest sugen på :love:
Bild
Bild
Nu är min bebiskofta klar, så nu kan bebisen få komma. :)
Bild kommer... Snart.

Knyttet: Den oranga var verkligen underbar! :love:
Här är en bild på koftan, tyvärr inte världens bästa:
Bild

Och så har jag börjat med ett par bebisvantar i mitt hemfärgade alpacagarn:
Bild
  • 1
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?