Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Edith skrev:
Ketronya skrev:Jag ska ha ett lace weight yarn/ 2 ply, har jag tänkt rätt då om jag letar efter ett garn med 600m per 100 gram?

Det är till den här sjalen:
http://www.ravelry.com/patterns/library ... -pi-shawl#
600 m/100 g borde funka, men egentligen tror jag att du ska ha närmare 800 m/100 g. :D
Okej, så du tror det funkar, men då får jag kanske ta större stickor också? Enligt mönstret ska det vara 4, vad blir då rimligt istället?
Är sugen på att sticka Northern Lights [img]Northern%20Lights[/img]. Kan bara inte bestämma mig för vilket garn. Har två passande ullgarn ett som går i blågröna toner och ett i gul-ornage-rött.
Vad tycker ni?
Tänkte det blå-gröna först men när jag fick hem det andra så vet jag verkligen inte.
:help:
Användarens profilbild
Av Edith
Ketronya skrev:
Edith skrev:
Ketronya skrev:Jag ska ha ett lace weight yarn/ 2 ply, har jag tänkt rätt då om jag letar efter ett garn med 600m per 100 gram?

600 m/100 g borde funka, men egentligen tror jag att du ska ha närmare 800 m/100 g. :D
Okej, så du tror det funkar, men då får jag kanske ta större stickor också? Enligt mönstret ska det vara 4, vad blir då rimligt istället?
Det går nog bra med fyror ändå. Provsticka en bit och tycker du att det blir för tätt så gå upp till 4,5! :tumup:
Av Ponyo
Jag är knäpp. Har stickat så grymt mycket till mig själv senaste tiden, och kände att nu är det stopp. Men när jag hade på min lila flätkofta i värmen igår (bara för att den är så sabla snygg) så blev jag sugen på en likadan fast i bomull. Men jag ska inte sticka mer till mig själv, jag ska inte.
Bubbi skrev:Jag är knäpp. Har stickat så grymt mycket till mig själv senaste tiden, och kände att nu är det stopp. Men när jag hade på min lila flätkofta i värmen igår (bara för att den är så sabla snygg) så blev jag sugen på en likadan fast i bomull. Men jag ska inte sticka mer till mig själv, jag ska inte.
Då kommer jag och "förstör" för dig och säger: Sticka en tröja! :lol:
Av Ponyo
sussry skrev:
Bubbi skrev:Jag är knäpp. Har stickat så grymt mycket till mig själv senaste tiden, och kände att nu är det stopp. Men när jag hade på min lila flätkofta i värmen igår (bara för att den är så sabla snygg) så blev jag sugen på en likadan fast i bomull. Men jag ska inte sticka mer till mig själv, jag ska inte.
Då kommer jag och "förstör" för dig och säger: Sticka en tröja! :lol:
Nej, tröjor behöver jag inte :lol:
zandrama skrev:Malabrigo lace borde väl funka isåfall? 435 m/50 g. Jag vet inte vilken färg du är ute efter, men jag tycker det finns i fina färger. http://www.yllotyll.com/index.php?page= ... 54&gpage=1
Ja malabrigo är jättefint men jag har hittat ett annat som är perfekt i färg till det jag har tänkt:
http://www.ullcentrum.com/visa_produkt. ... 05&t=Bl%E5

Så även om det egentligen kanske är för tjockt så tror jag att jag kör på det, men tack ändå :D
Edith skrev:
Ketronya skrev:
Edith skrev:

Det går nog bra med fyror ändå. Provsticka en bit och tycker du att det blir för tätt så gå upp till 4,5! :tumup:
Tack för hjälpen, så gör jag :tumup:
Rutkoftan är äntligen färdig! Efter lite mer än ett år, ett antal omgångar av total inspirationstorka etc etc så är den klar! :app: :vågen:
Användarens profilbild
Av Fryle
zandrama skrev:Rutkoftan är äntligen färdig! Efter lite mer än ett år, ett antal omgångar av total inspirationstorka etc etc så är den klar! :app: :vågen:
Ett ufo har landat :vågen:
Användarens profilbild
Av sussry
zandrama skrev:Rutkoftan är äntligen färdig! Efter lite mer än ett år, ett antal omgångar av total inspirationstorka etc etc så är den klar! :app: :vågen:
:vågen: :tumup:
:kamera: ??
  • 1
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?