Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

SQ skrev:
Droppen skrev:
thowida skrev:Har du lust att mäta oh snap? Främst bred och längd på ryggpanelen.
Mätte båda så det blir lättare att jämföra. :)

Bredd:
Boba 32,5 cm
Oh Snap 38,5 cm

Höjd:
Boba 35
Oh Snap 41
Så Boba ska alltså vara till för större barn? Verkar inte så när jag ser måtten. Manduca är väl minst lika bred? Ja iaf är Ergo det. Och höjden, den blir ju alldeles för låg ju.
Jag tror inte Boba-måtten stämmer. Det stämmer iaf inte med de selar jag har här... 8)
mammagumman skrev:
Droppen skrev:
thowida skrev:Har du lust att mäta oh snap? Främst bred och längd på ryggpanelen.

Bredd:
Boba 32,5 cm
Oh Snap 38,5 cm

Höjd:
Boba 35
Oh Snap 41
Hm... :hmm:

Jag får Bobas höjd till ca 41 cm på det högsta och 36 cm på det lägsta precis bredvid axelbanden.

Bredden 32,5 längst nertill och 43 cm på det bredaste på mitten där axelbanden fäster på panelen samt högst upp.

Alltså liiite större.... 8)

Huvudstödet är dessutom 33 cm långt och drygt 23 cm bred på det smalaste och 32 cm bred på det bredaste.

Och ja, jag är partisk. Fast jag säljer andra selar med :D
Men hjälp, ursäkta! :oops: :oops: :oops:
Glömde skriva att jag mätte båda selarnas höjd och bredd utan att räkna med avbärarbältet!

Jag ska mäta igen och återkommer med mer tydlig info!
Droppen skrev:
mammagumman skrev:
Droppen skrev:

Bredd:
Boba 32,5 cm
Oh Snap 38,5 cm

Höjd:
Boba 35
Oh Snap 41

Jag får Bobas höjd till ca 41 cm på det högsta och 36 cm på det lägsta precis bredvid axelbanden.

Bredden 32,5 längst nertill och 43 cm på det bredaste på mitten där axelbanden fäster på panelen samt högst upp.

Huvudstödet är dessutom 33 cm långt och drygt 23 cm bred på det smalaste och 32 cm bred på det bredaste.

Glömde skriva att jag mätte båda selarnas höjd och bredd utan att räkna med avbärarbältet!

Jag mätte Boban ovan avbärarbältet och ända upp till kanten ovanför fästet för huvudstödet. Midjebältet är 13 cm brett därunder... :tumup:
mammagumman skrev:
Droppen skrev:
mammagumman skrev:
Droppen skrev:

Bredd:
Boba 32,5 cm
Oh Snap 38,5 cm

Höjd:
Boba 35
Oh Snap 41

Jag mätte Boban ovan avbärarbältet och ända upp till kanten ovanför fästet för huvudstödet. Midjebältet är 13 cm brett därunder... :tumup:
:hmm:
mäter igen när mio sovit klart i den. :D
Nu har jag mätt igen och jag får Boba:s höjd på det högsta stället (mitten) till 39 cm. Hade huvudstödet på förra ggn jag mätte så då mätte jag upp till det knäpps fast vilket blev missvisande.
Men bredden är vi iaf överens om. :lol:
Alltså på Oh Snap som sambon blev väldigt nyfiken på.

Funderade på det där bröstspännet fram som han gillade modellen på,
men det jag funderade på var, går det att ställa i höjdled?

Nu kommer väl jag troligen knappast bära så värst mycket i sele, men på Beco selarna har vi verkligen fått ändra höjden på bröstspännet när vi bytt mellan oss.
KattenFindus skrev:Alltså på Oh Snap som sambon blev väldigt nyfiken på.

Nu kommer väl jag troligen knappast bära så värst mycket i sele, men på Beco selarna har vi verkligen fått ändra höjden på bröstspännet när vi bytt mellan oss.
Ja det går justera även i höjdled! :-)
Droppen skrev:
KattenFindus skrev:Alltså på Oh Snap som sambon blev väldigt nyfiken på.

Ja det går justera även i höjdled! :-)
Asch tusan då, då blir det ju ännu mer intressant :lol:
Undran!

Såg i en tråd att Boba liknar Angelpack - som jag har för mig ska passa smalare personer?

Hur funkar den på viktigpettrar som undertacknad då måntro... :roll: :oops:

Min favvo har varit Patapum. Gillade inte Ergons väldigt vadderade remmar (lite så ser dessa ut också? . tyckt att Beco känt lite sladdrig i höftbältet. Inte testat Manducan ordenligt.
Sockertopp skrev:Droppen, jag vill testa din Oh Snap hörru :lol: Inte för att vi verkar tycka samma selar passar direkt men jag blir nyfiken ju.
Visst, när som! :D
Hm, jag vet inte ens riktigt vad jag tycker om den...har bara snabbtestat m Noah och det lär dröja innan Mio växer i den. :roll:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?