Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sussry
Hur lyckas ni få upp barnet och dessutom få sjalen på plats???
Har försökt göra det men antingen blir det för löst eller så har E någon arm utanför sjalen. :help:
Användarens profilbild
Av Jennelii
Och en spegel från början! Sen funkar det med skyltfönster/bilrutor och till slut kan man själv! =)
Av Sofie
Jennelii skrev:Och en spegel från början! Sen funkar det med skyltfönster/bilrutor och till slut kan man själv! =)
japp :tumup:
Användarens profilbild
Av Elflin
Jag vande Lilla L att vara på ryggen i manducan så nu är det inget konstigt och hon ligger stilla medan jag knyter (och knyter om :roll: är inte så bra på det än..)
Användarens profilbild
Av thanisa
Jag övade med min stora flicka först. Hon låg ju still så jag kunde öva knytningarna med henne. Sonen då runt ett halvår ville ju inte vara still så det var jobbigt att försöka knyta upp honom. Första gångerna gjorde jag ryggsäck för att det går snabbast. Då tog det inte lång tid innan han var på plats.

Jag lyfter upp sonen tillsammans med sjalen. Det finns lite olika sätt att ta upp barnen på ryggen men jag lägger sjalen utspridd över ryggen på barnet och sjalens mitt vid ryggen. Sen korsar jag mina armar och tar tag under barnets armar och helt enkelt lyfter över barnet till ryggen. Då är sjal och barn på plats samtidigt och det är enkelt att fortsätta knyta.
Av mulle_80
jag gör som thanisa när jag ska ha upp allt på ryggen.
men tyvärr så är inte min lilla T särskilt samarbetsvillig (o jag långt ifrån duktig på att få till det ännu)så många gånger slutar det med att allt åker av o det blir mei tai i stället.
men någon gång lär vi oss säkert.
just nu är det tyvärr ofta vagn då det börjar bli lite tungt att bära som höggravid... :cry:
Användarens profilbild
Av thanisa
Många gånger när man knyter upp ett barn som inte är helt samarbetsvilligt så lutar man sig framåt och barnet som vill vara upprätt sätter sig upp ännu mer vilket resulterar att man försöker gå ännu mer neråt med överkroppen. När detta uppstår brukar knytningen bli lösa och barnet ofta sjunka ner efter ett tag. Istället för att luta sig framåt är det bra att försöka vara så upprätt som möjligt. Då kommer barnet närmare ryggen och det är lättare att få till knytningen.

Vet inte om det är begripligt men fråga gärna på så kan jag försöka förklara.
Av Jinxan
Jag övade först själva knytningen med en nalle eller så, så att jag skulle veta hur sjutton man skulle dra sjalen fram o tillbaka för att få det rätt.
När jag hade gjort det några gånger, så började jag i sängen :lol:

Svingar upp Z och sjalen samtidigt, och har turen att Z är väldigt samarbetsvillig när man ska knyta, han ligger helt still på ryggen och väntar på att man ska bli klar. :loving:
Användarens profilbild
Av Catti36
Jag förstod inte heller i början hur man skulle göra det utan att använda silvertejp...

Men så övade jag och övade jag och vi grät nog lite båda i frustration och jag försökte göra det till en rolig lek så killen drog mig i håret så tårarna kom och till slut så gick det. Trägen vinner.

Och nu, så vill han inte längre, han är 2,5 år och jag funderar på att sälja sjalar och sele...
Elelr skaffa en bebis.
Användarens profilbild
Av mari_tres
thanisa skrev: Första gångerna gjorde jag ryggsäck för att det går snabbast. Då tog det inte lång tid innan han var på plats.

Jag lyfter upp sonen tillsammans med sjalen. Det finns lite olika sätt att ta upp barnen på ryggen men jag lägger sjalen utspridd över ryggen på barnet och sjalens mitt vid ryggen. Sen korsar jag mina armar och tar tag under barnets armar och helt enkelt lyfter över barnet till ryggen. Då är sjal och barn på plats samtidigt och det är enkelt att fortsätta knyta.
:iagree:
Ryggsäck går snabbt då man håller på att lära sig, och att svinga upp barn och sjal tillsammans är kanon! :tumup:
Catti36 skrev:Jag förstod inte heller i början hur man skulle göra det utan att använda silvertejp...
Silvertejp :fnissa:
Att skaffa en ny bebis är faktiskt inte ett så tokigt alternativ :wink:
Användarens profilbild
Av mammagumman
Malva var INTE samarbetsvillig när hon var mindre så det blev ofta tjafsiga knytningar. Men vrikkesikker var en knytning som alltid gick att få till på egen hand.

Nu har jag kommit på ett helt annat sätt att bre ut tyget på ryggen som är tvärtemot hur jag gjorde förut så nu är jag rena ryggknytningsgurun, men jag tror inte jag klarar av att med ord beskriva hur jag gör. Lite likt som hon gör här....

Jag har svingat upp Malva och sjalen samtidigt men andra jag känner har haft barnet på höften först, knutit en lös knut på bröstet och sen hasat runt barnet till ryggen. Det kanske är ett alternativ?

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?