Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Droppen
Är när barnet släppt bröstet och somnat gott. Man går till en granne några hundra meter bort, pratar lite. Går hem och upptäcker att bröstet fortfarande är framme.
Alltså, är det bara jag? Det händer mig hela tiden. :roll:

What to do?
Av Sofie
Jag går omkring så hela tiden, med ett bröst framme i sjalen eller meitaien.
eller menar du att bröstet är synligt för omgivningen? :Hahaa:
det vore ju lite speciellt förstås!
Användarens profilbild
Av Sanna81
:fnissa:

Jag sjalammar hittills bara i nödfall, så just det har inte hänt. Däremot glömmer jag ofta att dra upp tröjan och/eller stänga bh:n (och att komma ihåg att sätta tillbaka inlägg har jag gett upp, det är ju helt sjukt omöjligt, så nu är jag rätt ofta blöt :roll: )
Användarens profilbild
Av sarisen
härromdagen skulle jag sätta i astrid i bilstolen, och när jag hade gjort det, reste mej upp och skulle gå in och hämta det sista insåg jag att jag visade hela härligheten. jag tog henne nämligen direkt från bröstet till bilstolen. men jag tror inte att någon av grannarna var hemma 8)
Användarens profilbild
Av Asia
ia-fia skrev:Been there, done that! :lol:
va det inte du som flashade för brevbärar´n? :fnissa:
Användarens profilbild
Av rithelo
:hello:
Senast i förrgår så stod jag på parkeringen och lutade mig fram för att sätta bebis i bilbarnstolen när vi varit på shoppingcenter. Jädrans vad kallt det blåste helt plötsligt.... tittar ner i kikar in på naken tutte. Och då hade jag ammat bärande utan sjal, så jag hade inte ens den som skylde... hoppas bara på att jag hade jackan och scarfsen för när jag gick genom centrat, och jag tror att hon släppte bröstet strax innan vi var framme vid bilen... :roll:

Skrattar också vid tanken på att jag lutade mig ut genom vårt dåvarande vardagsrumsfönster en solig sommardag och skulle ropa nåt till sambon som var ute på gården...
"Hej hej grannarna, så här ser en ammande kvinnas bröst ut....!" :mrgreen:
Användarens profilbild
Av rithelo
UWO skrev:*räcker upp handen* Händer här med.

Annars tycker jag nackdelen med sjalamning är sjalkräkningarna. 8)
När det rinner så där mysigt mellan brösten menar du?
Myyyysigt..... :lol:

Eller menar du att det ständigt kommer små vita fläckar på sjalen så att man egentligen vill tvätta den en gång om dan, men ignorerar det så att sjalen till sist har en fin mjölkvit färg som gör att man tror att Lavan har blivit en Havanna? :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Fluffboll
Eller när man glatt går iväg till brevlådan som ligger 100 meter bort i sin mycket praktiska Boobtröja med smart amningsöppning. Den smarta amningsöppningen skall dock med fördel dras ner över brösten när man ammat färdigt. Helst ska man också knäppa igen sin smarta amnings-BH.
Helst ska man också upptäcka detta innan man står och pratar med grannen vid brevlådan i tio minuter. Inte när man kommer hem med posten igen. :hide:
Användarens profilbild
Av UWO
rithelo skrev:
UWO skrev:*räcker upp handen* Händer här med.

Annars tycker jag nackdelen med sjalamning är sjalkräkningarna. 8)
När det rinner så där mysigt mellan brösten menar du?
Myyyysigt..... :lol:

Eller menar du att det ständigt kommer små vita fläckar på sjalen så att man egentligen vill tvätta den en gång om dan, men ignorerar det så att sjalen till sist har en fin mjölkvit färg som gör att man tror att Lavan har blivit en Havanna? :mrgreen:
När du skrivet det så känns ju inte sjalkräkningar som någon nackdel faktiskt. För med en nedkräkt sjal i tvättkorgen behöver man ju en ersättningssjal! :vågen:
Användarens profilbild
Av Droppen
Sofie skrev: eller menar du att bröstet är synligt för omgivningen? :Hahaa:
eeeh, typ så ja. :mrgreen: fick syn på det i spegeln. tackar gud att jag ändå är småbröstad. :tackar:
Av Hell Cat
Fluffboll skrev:Eller när man glatt går iväg till brevlådan som ligger 100 meter bort i sin mycket praktiska Boobtröja med smart amningsöppning. Den smarta amningsöppningen skall dock med fördel dras ner över brösten när man ammat färdigt. Helst ska man också knäppa igen sin smarta amnings-BH.
Helst ska man också upptäcka detta innan man står och pratar med grannen vid brevlådan i tio minuter. Inte när man kommer hem med posten igen. :hide:
:app: :Hahaa: :rista:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?