Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Silverälva
tinika skrev:Jag trodde jag skulle klara mig med en, men så hittade jag ju en annan så fin som jag också måsta ha, och inte ville jag ju göra mig av med den första för det och sen vill jag ju ha en annan färg också för ibland känner jag ju inte för att ha just den färgen och...... finns många anledningar :lol:

(Till Hassela flög förresten min sons ballong som dom släppte första dagen i skolan.... han fick brev från någon i Hassela som hade hittat den :lol: )
Å, vem var det som hittat den då? Vad roligt, världen är bra liten ändå :)

Det finns verkligen hur många fina sjalar som helst *suck*
Användarens profilbild
Av Silverälva
Marion skrev::)
Har du testat bära henne på höften? Det finns en jättebra höftknytning med långsjal i häftet som följer med Hoppediz-sjalarna. Jag tror att man kan köpa häftet även separat. Jag var på knytningskurs hos henne som har lärt Hoppediz-folket knyta och insåg att de konstiga knytningarna som finns i häftet är egentligen jättebra, men man måste följa anvisningarna noga för att det ska bli bra. Annars är ringsjal super till att bära på höften med, vi använde vår mest till det.

Egentligen behöver man inte många sjalar, men de är kul att ha :). För många däremot är helt onödigt, vad är det för vits med att ha femton vävda sjalar, man kan ändå bara använda en åt gången :roll: har jag slutligen insett :oops:.[/quote]

Men om man bär på höften, det det inte över bara ena axeln då? Usch, jag måste verkligen sätta mig in i knytvärlden :hmm:
Användarens profilbild
Av tinika
mist skrev:
tinika skrev: (Till Hassela flög förresten min sons ballong som dom släppte första dagen i skolan.... han fick brev från någon i Hassela som hade hittat den :lol: )

Elfström hette dom har jag för mig.
Användarens profilbild
Av Marion
mist skrev:Men om man bär på höften, det det inte över bara ena axeln då? Usch, jag måste verkligen sätta mig in i knytvärlden :hmm:
Ja, man knyter bara över ena axeln, men frågan är om det egentligen inte är bekvämare om barnet vill titta runt. Jag personligen blir så himla irriterad och sur om barnet inte kan sitta still utan måste hålla på snurra och protestera, varför inte sätta barnet i den position som den är relativt lugnast i liksom :roll:.
Har du ett tungt barn eller varför vill du inte bära på höften?
Användarens profilbild
Av Elinea
Måste och måste :P Det är ju kul att ha flera att variera med, två trikåsjalar behövde jag för jag kan verkligen inte vara utan om den ena blir så smutsig att den måste tvättas direkt, tre har jag bara för att jag inte kunde låta bli när jag såg den snygga Marimekko retrogrönblom på auktion här på sjalbarn. Nu håller jag på att övertyga mig själv och min man om att jag måste ha minst en ringsjal och kanske en bärpåse och sele eller Mei Tai, sen behöver man ju vävd sjal när Linnéa blir större osv osv.. Tror jag blivit offer för sjal :twisted:
Användarens profilbild
Av Pruttisens mamma
den främsta oraken till många sjalar är nog faktiskt att de är fina. De vävda är relativt likvärdiga även om de såklart skiljer sig lite åt.
Användarens profilbild
Av Silverälva
Marion skrev:
mist skrev:Men om man bär på höften, det det inte över bara ena axeln då? Usch, jag måste verkligen sätta mig in i knytvärlden :hmm:
Ja, man knyter bara över ena axeln, men frågan är om det egentligen inte är bekvämare om barnet vill titta runt. Jag personligen blir så himla irriterad och sur om barnet inte kan sitta still utan måste hålla på snurra och protestera, varför inte sätta barnet i den position som den är relativt lugnast i liksom :roll:.
Har du ett tungt barn eller varför vill du inte bära på höften?
Njä, hon är väl inte så väldans tung men jag har problem med nacke och axlar, har lätt wiplash efter en bilolycka.... klarar knappt en handväska.
Användarens profilbild
Av Silverälva
tinika skrev:
mist skrev:
tinika skrev: (Till Hassela flög förresten min sons ballong som dom släppte första dagen i skolan.... han fick brev från någon i Hassela som hade hittat den :lol: )

Elfström hette dom har jag för mig.
*tihi* Min man vet vilka dom är :) (såklart eftersom det är världens minsta håla vi bor i). Själv har jag ju "bara" bott här i sex år så jag känner ingen ;)

Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?