Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Aspasia
Hej,

Jag funderar på om det är tänkbart att cykla med min bebis i sjalen. Innan hon föddes cyklade jag jämt och det vore jättskönt att kunna fortsätta med det! Är det någon som har erfarenhet av att cykla med bärsjal eller är det olämpligt?
Användarens profilbild
Av emelie
Jag tycker det låter väldigt osäkert. Tänk om man ramlar o tappar kontroll över cykeln eller blir påkörd?
Jag hade aldrig vågat.

Hur gammal är dottern? kanske kan du cykla med henne i barnsits på pakethållaren mot slutet av sommaren iaf?

och Välkommen till Sjalbarn :hello:
ska jag ju också säga, för det har jag nog inte sagt :D
Av joannaoj
En diskussion med liknande ämne har varit uppe här tidigare, och då blev det en rätt snårig ordväxling om vad som är säkert och vad inte. För att komprimera: Det som känns tryggast kan ofta vara det bästa. Känner du dig säker i situationen, blir du en bättre trafikant också. Kanske är det tryggaste för dig att ha barnet nära dig. Alla trivs inte med att ha ungen i barnsits bakpå cykeln - knappast klarar sig ungen utan skada där heller om du trillar omkull. Men jag tror att du får vara beredd på att folk som ser er cykla kommer att ha synpunkter, och ta reda på om det överhuvudtaget är lagligt (många här var bombsäkra på att det är olagligt, andra bombsäkra på att det inte finns någon sådan lag) att inte ha barnet i barnsits.
Användarens profilbild
Av Chalottentotten
Jag älskar att cykla och vi köpte väldigt snabbt en rejäl cykelvagn för att kunna fortsätta komma ut med cykeln. Nu använder jag cykeln som ett träningsredskap (har tidigare tävlingscyklat) så det gör ju inte så mycket med lite extra vikt där bak, bara mer träning. Men det känns för mig mycket säkrare att ha Lilltrollet i en vagn bakom där han sitter skyddad än att ha honom oskyddad på cykeln.
Användarens profilbild
Av mimpen
Vi planerar att sätta Hjalmar i babyskyddet i cykelkärran. Har just införskaffat en cykelhjälm också till honom. Den var för söt, såg ut som en nyckelpiga. Men när jag provade den såg ungen alls inte glad ut.Jaja, det kanske löser sig !
Av sjaltokan
En cykelkärra och ett babyskydd om det är en liten vi pratar om och sedan en stol på cykeln, inte i sjalen. :nono:

Inte får jag inte tror att du är en duktig cyklist utan för att jag tror inte du någonsin skulle förlåta dig själv om ni skulle bli t.ex. påkörda och ditt barn förolyckades. :heart: Det finns gott om dårar i trafiken som inte ens ser en cyklist. :twisted:
Av Hell Cat
thowida skrev:En cykelkärra och ett babyskydd om det är en liten vi pratar om och sedan en stol på cykeln, inte i sjalen. :nono:

Inte får jag inte tror att du är en duktig cyklist utan för att jag tror inte du någonsin skulle förlåta dig själv om ni skulle bli t.ex. påkörda och ditt barn förolyckades. :heart: Det finns gott om dårar i trafiken som inte ens ser en cyklist. :twisted:
:iagree: Oavsett hur "bra" cyklist man är så kan man tappa kontrollen av olika orsaker ( t ex tutande bilister, nån som kör lite för nära).
Av Sofie
mimpen skrev:Vi planerar att sätta Hjalmar i babyskyddet i cykelkärran. Har just införskaffat en cykelhjälm också till honom. Den var för söt, såg ut som en nyckelpiga. Men när jag provade den såg ungen alls inte glad ut.Jaja, det kanske löser sig !
Storlek och vart köpte ni den?
Jag är på jakt! Har cyklat en gång m Freja i babysits i vår vagn som ju har störtbåge, på bara cykelväg. Men jag vill ha tag i en liiiiten hjälm!
Edit: bara för att jag frågade så hittade jag på barnens hus fr 44cm huvudomfång :tumup:
Användarens profilbild
Av Aspasia
Okej, det får bli till att investera i en cykelkärra, eller vänta tills hon kan sitta i en barnsits på pakethållaren. Sjävklart vill jag inte äventyra hennes säkerhet! Tack för alla kloka synpunkter, det är verkligen mycket aktivitet på det här forumet. Suveränt att det finns så att man diskutera sina sjalfunderingar!
Användarens profilbild
Av mimpen
Sofie skrev:
mimpen skrev:Vi planerar att sätta Hjalmar i babyskyddet i cykelkärran. Har just införskaffat en cykelhjälm också till honom. Den var för söt, såg ut som en nyckelpiga. Men när jag provade den såg ungen alls inte glad ut.Jaja, det kanske löser sig !
Storlek och vart köpte ni den?
Jag är på jakt! Har cyklat en gång m Freja i babysits i vår vagn som ju har störtbåge, på bara cykelväg. Men jag vill ha tag i en liiiiten hjälm!
Edit: bara för att jag frågade så hittade jag på barnens hus fr 44cm huvudomfång :tumup:
Ja! Precis den är det!
Av Sofie
Bubbi skrev:En sådan här såg jag i Malmö. det skulle kanske vara något?
Bild

Lånad från Nihola
Det vore ju drömmen med en bebis i babysits vänd mot den som cyklar. Bebisen kan se föräldern hela tiden :tumup:
Användarens profilbild
Av argentum
Hej, hej! :valkommen:

Misstänkte att du skulle dyka upp här på sjalbarn. :D
Användarens profilbild
Av Aspasia
Hej,
det var ju kul att träffa på dig här! Jag kom på att det måste finnas något diskussionsforum på nätet när jag krånglade med sjalen och det var ju ingen måtta på hur många sjalentusiaster det finns!

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?