Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sarisen
alltså, det är ju en sak att ta på sig en lagom tjock tröja, sjala på bebisen och gå ut. men sen då, när man kommer in igen? jag svettas ju ihjäl! eller när bebis redan är ryggsjalad och sover gott och stora barnet vill gå ut? men jag bara har t-shirt på mej under sjalen? igår improviserade jag och tog en huvtröja med dragkedja på mej på fel håll. men grannen tyckte det såg ut som om jag hade en havrepåse under hakan :lol:

hur gör man egentligen när det fortfarande är lite småkallt ute?
Jag har kommit på att jag kan ha en av sambons huvtröjor på mig och bebis (funkar med treåringen också fast det ser lite suspekt ut) kan till och med knäppa den :tumup:
Blir lite kallt i nacken men det är ju bara att ta på en halsduk.
Av Sofie
Jag har några olika tjocka elastiska koftor i stora storl för just sådana stunder. Jag har innekläder på mig och bebben och slänger koftan utanpå. Vid tex regn så bär jag på magen och använder bärskydd. Jag har inte tagit mig råd till en bärjacka ännu :wink:
Användarens profilbild
Av sarisen
Sofie skrev:Jag har några olika tjocka elastiska koftor i stora storl för just sådana stunder. Jag har innekläder på mig och bebben och slänger koftan utanpå. Vid tex regn så bär jag på magen och använder bärskydd. Jag har inte tagit mig råd till en bärjacka ännu :wink:
jag tycker egentligen oxå att det är lite dyrt med bärskydd, så det är något sånt jag är ute efter. får testa så nästa gång :tumup:
Av Sofie
sarisen skrev:
Sofie skrev:Jag har några olika tjocka elastiska koftor i stora storl för just sådana stunder. Jag har innekläder på mig och bebben och slänger koftan utanpå. Vid tex regn så bär jag på magen och använder bärskydd. Jag har inte tagit mig råd till en bärjacka ännu :wink:
jag tycker egentligen oxå att det är lite dyrt med bärskydd, så det är något sånt jag är ute efter. får testa så nästa gång :tumup:
Men även med bärskydd så är ju den vuxne "oskyddad" om man ryggbär inne och vill gå ut utan att knyta om.
Jag sydde ett vår/höst bärskydd i fleece, typ som ebbievästen men med plats för barnets fötter.
Av sjaltokan
en poncho av något slag säger jag, allra enklast är ju att klippa i långsidan på en fleecefilt. Ungefär halva bredden sen hänger du den över ryggen och knölar in de långa ändarna runt sjalen eller axelremmarna på selen plus en halsduk så blir det lagom så här till vår och tidig höst.
Poncho tycker jag är lättast så här års

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?