Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av loppatoppa
JennyB73 skrev:
loppatoppa skrev::vågen: Imponerad! Jag får inte till det m min connecta o David :(
Vad är det som strular?
Egentligen är det nog för lite träning... Men jag tycker inte han kommer i den bra, att den "korvar" sig under rumpan bla...
Av ABs C
flindra skrev:Jag är också jätteimponerad!

När det gäller ryggbärande i bärsele så har jag alltid gjort så att jag knäpper fast selen så att
den hänger ner över min högra höft (jag är högerhänt). Sen sätter jag barnet på min höft, och
trär på selen upp över barnets rumpa/rygg. Sedan puttar jag runt hela selen + barn bak till
ryggen. Därefter tar jag på axelbanden och spänner och knäpper åt allt.

Om det känns läskigt kan man förlänga vänstra axelbandet så långt det går, och ta på sig det
så fort man har barnet litegranna på ryggen.

Jag har alltid tyckt att det känns säkrare att börja på höften och sedan putta runt sele + barn
istället för att ha barnet vinglandes på ryggen. Smaksak antar jag!
Det funkade! Hurra hurra det funkade!! :vågen: Jag provade med att sätta barn och sele på höften och dra runt, och det gick faktiskt. Det såg väl inte så elegant ut medan jag höll på, men det blev bra till slut.

Svinga upp funkade också, men inte hamnade hon i selen inte... Jag hade en fin stund då Signe vilade elegant mot min rygg, endast hållen av ett grepp i handleden. Får jobba vidare på den tekniken, tror jag.
Användarens profilbild
Av loppatoppa
ABs C skrev:

När det gäller ryggbärande i bärsele så har jag alltid gjort så att jag knäpper fast selen så att
den hänger ner över min högra höft (jag är högerhänt). Sen sätter jag barnet på min höft, och
trär på selen upp över barnets rumpa/rygg. Sedan puttar jag runt hela selen + barn bak till

Om det känns läskigt kan man förlänga vänstra axelbandet så långt det går, och ta på sig det

Jag har alltid tyckt att det känns säkrare att börja på höften och sedan putta runt sele + barn
Det funkade! Hurra hurra det funkade!! :vågen: Jag provade med att sätta barn och sele på höften och dra runt, och det gick faktiskt. Det såg väl inte så elegant ut medan jag höll på, men det blev bra till slut.

Svinga upp funkade också, men inte hamnade hon i selen inte... Jag hade en fin stund då Signe vilade elegant mot min rygg, endast hållen av ett grepp i handleden. Får jobba vidare på den tekniken, tror jag.
:app:
Användarens profilbild
Av Elflin
loppatoppa skrev:
JennyB73 skrev:
loppatoppa skrev::vågen: Imponerad! Jag får inte till det m min connecta o David :(
Vad är det som strular?
Egentligen är det nog för lite träning... Men jag tycker inte han kommer i den bra, att den "korvar" sig under rumpan bla...
Ta med den nästa gång vi träffas, jag har ju också haft en sådan till Lilla L! (Och så får jag se den IRL :wink: )
ABs C skrev:

Jag tycker att det är olika lätt att svinga beroende på vilken sele det är, och träning, träning, träning är det som gäller... Min manduca svingar jag Lilla L i utan problem men MT-hybriden är det krångligare med även om principen borde vara densamma. Tur att jag har en dotter som tycker om att svingas och bäras på ryggen så hon ligger stilla medan man strular! :tumup:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?