Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Hell Cat
Han åkte buss med Arvid till Lund och babysimmet. På hemvägen satt A i hans knä och somnade hos honom efter en liten stund. När det var dags att gå av lyckades han svinga upp A på ryggen och sätta honom i Ergon utan att A vaknade. Han hade fått lite hjälp av en snäll dam för att få rätt på huvudstödet. Sen när han kom hem så satte han sig i soffan och släppte ner A försiktigt; han sov vidare. Sen sov han ytterligare 45 minuter i sin säng. Jag är GRYMT imponerad av att han fick upp honom sovande på ryggen :vågen: :heart:
Av Sofie
Coolt! :vågen:
Av ABs C
JennyB73 skrev:Han åkte buss med Arvid till Lund och babysimmet. På hemvägen satt A i hans knä och somnade hos honom efter en liten stund. När det var dags att gå av lyckades han svinga upp A på ryggen och sätta honom i Ergon utan att A vaknade. Han hade fått lite hjälp av en snäll dam för att få rätt på huvudstödet. Sen när han kom hem så satte han sig i soffan och släppte ner A försiktigt; han sov vidare. Sen sov han ytterligare 45 minuter i sin säng. Jag är GRYMT imponerad av att han fick upp honom sovande på ryggen :vågen: :heart:

Hur får man överhuvudtaget upp en unge själv på ryggen i ergo? Jag har försökt och försökt men aldrig lyckats. Några tips från maken? :-)
Av Hell Cat
ABs C skrev:
JennyB73 skrev:Han åkte buss med Arvid till Lund och babysimmet. På hemvägen satt A i hans knä och somnade hos honom efter en liten stund. När det var dags att gå av lyckades han svinga upp A på ryggen och sätta honom i Ergon utan att A vaknade. Han hade fått lite hjälp av en snäll dam för att få rätt på huvudstödet. Sen när han kom hem så satte han sig i soffan och släppte ner A försiktigt; han sov vidare. Sen sov han ytterligare 45 minuter i sin säng. Jag är GRYMT imponerad av att han fick upp honom sovande på ryggen :vågen: :heart:

Hur får man överhuvudtaget upp en unge själv på ryggen i ergo? Jag har försökt och försökt men aldrig lyckats. Några tips från maken? :-)
Vi svingar upp honom och det går hur bra som helst. Har man tillgång till en soffa eller bred fåtölj så kan man lägga selen mot ryggstödet och sätta barnet på plats i selen och sen sätta sig framför barnen och knäppa på sig selen.
Användarens profilbild
Av Monnis
:tumup: Jag brukar svinga upp på ryggen när jag bär i sele, fast jag har förstås aldrig provat att knyta/sela upp ett redan sovande barn så där ligger jag i lä.

Jo med ringsjal så har jag lyckas krångla in sovande barn från bilstol in i sjalen, det funkar rätt bra faktiskt :D
Användarens profilbild
Av flindra
Jag är också jätteimponerad!

När det gäller ryggbärande i bärsele så har jag alltid gjort så att jag knäpper fast selen så att
den hänger ner över min högra höft (jag är högerhänt). Sen sätter jag barnet på min höft, och
trär på selen upp över barnets rumpa/rygg. Sedan puttar jag runt hela selen + barn bak till
ryggen. Därefter tar jag på axelbanden och spänner och knäpper åt allt.

Om det känns läskigt kan man förlänga vänstra axelbandet så långt det går, och ta på sig det
så fort man har barnet litegranna på ryggen.

Jag har alltid tyckt att det känns säkrare att börja på höften och sedan putta runt sele + barn
istället för att ha barnet vinglandes på ryggen. Smaksak antar jag!
Användarens profilbild
Av UWO
Vilken söt historia. :loving: :heart:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?