Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av LillaMy23
jag har en manduca men den hamnar mitt på mannens mage då som han själv säger har lång rygg...
så manduca passar honom inte.. skulle en ergo passa honom?? såg att tradera säljer typ ergo kopior för ett bra pris.. eller det kanske inte är någon skillnad mellan selena??
Användarens profilbild
Av katha
LillaMy23 skrev:jag har en manduca men den hamnar mitt på mannens mage då som han själv säger har lång rygg...
så manduca passar honom inte.. skulle en ergo passa honom?? såg att tradera säljer typ ergo kopior för ett bra pris.. eller det kanske inte är någon skillnad mellan selena??
Köp meitai!
Jag har också en lång man och han tycker mt är bekvämast. :tumup:
Användarens profilbild
Av LillaMy23
okej :) tack för förslag.... fler som har tips eller så??
Användarens profilbild
Av diddeldi
manduca brukar passa allra bäst på långa/breda män. Jag är lite förvånad över att den inte sitter bra på honom. har ni provat att justera på olika sätt? bland annat släppa ut remmen fullt i övre delen av axelbanden (mot sittdelen). jag har aldrig träffat någon man som inte kan ha manduca med rätt inställningar, och jag har svårt att komma på någon bättre sele att rekommendera för det brukar alltid vara manduca som sitter bäst om man har lång överkropp eller bred bröstkorg.
Användarens profilbild
Av LillaMy23
får ta och testa det, men hamnar inte barnet då väääldigt långt ner om man släpper axelbanden mycket?
Användarens profilbild
Av diddeldi
LillaMy23 skrev:får ta och testa det, men hamnar inte barnet då väääldigt långt ner om man släpper axelbanden mycket?
jo, barnet sitter ju nere vid höftbältet, men de är ju tänkta så. barn brukar ändå inte kunna se över axeln i manduca utan får luta sig åt sidan om de vill se framåt.

fast axelbanden ska förstås dras åt så att det är tajt och stabilt sen. börja med höftbältet på höften bara och justera axelbanden på slutet.
Användarens profilbild
Av Scharlott
LillaMy23 skrev:jag har en manduca men den hamnar mitt på mannens mage då som han själv säger har lång rygg...
så manduca passar honom inte.. skulle en ergo passa honom??
ERGObaby Carrier brukar sitta bra just på män. Är han lång och/eller har lång överkropp kan ERGObaby Carrier Sport passa speciellt bra. Sportmodellen har extra långa remmar och är något högre i ryggen än övriga ERGObaby Carrier.

Här förklaras alla skillnaderna mellan Sport och vanlig ERGObaby Carrier : http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=3&t=157521

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?