Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av SusannaK
ska kanske köpa en elevill zara som jag längtat efter så länge :heart:
MEN

vilken längd är bäst?
ska mest bära min ettåring på ryggen och är rätt oerfaren att knyta på ryggen....
Användarens profilbild
Av Jason
Båda! :lol: Så du kan variera dig!

Det beror lite på vilken knytning du kommer att göra. Är du liten kan du klara dig bra på den kortare men det kan hända att du får knyta knuten lite där den hamnar. Den långa blir för lång om du knyter t.ex. ryggsäck, fast det går ju att snurra det som lämnar runt magen eller nåt.
Av SusannaK
hmm jag är rätt lång så kanske bättre med den långa då?
men det är ju så jobbigt med en masa extra tyg....hmmmm vilket svårt beslut det blev nu....
Användarens profilbild
Av Miramar
Rent spontant så skulle jag säga - välj den kortare. Med tanke på hur långa ändar Zaran har så borde det inte vara något problem i vilket fall. Jag drar själv strl 42/44 i kläder och kan knyta omslutet kryss på ryggen med min 4,7m.
Det finns ju återförsäljare för Ellevill i Södertälje - om du kan tycker jag att du ska åka dit och prova vilken längd som passar bäst (eller så ser du om du kan hitta någon här på forumet som bor i närheten och äger en Zara :))
Användarens profilbild
Av Be-Linda
SusannaK skrev:hmm får väl vänta till efter bärsjalsträffen. men jag är så otålig!
Hur länge behöver du vänta till den? Vill du låna en i någon av längderna (eller båda) så kan du få göra det av mig! :D

Spontant instämmer jag med föregående talare att den kortare är nog bättre! Jag är 169 cm lång och väger för mycket 85 kg och tycker 4,7 är perfekt, det blir lite svans över. 4,2 fungerar också, men det är på håret! :D
Användarens profilbild
Av Lindiwe
Jag är lång och överviktig och jag har den kortare zaran och kunde idag göra ett omslutet ryggkryss utan några problem, så jag tror nog att 4,7 räcker för dig också.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?