Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av sjaltokan
När dottern var runt 8 månader köpte jag en sjal som jag suktat över efter ett tag och tyckte var så fin, :heart: den lever fortfarande kvar här men nu inför tredje barnet känner jag nästan för att lägga undan den och spara den till henne och hennes (ev) framtida barn. Jag vill ju inte att den ska vara helt tunnsliten bara för att hon var första barnet. Jag har även en sjal jag köpt som är sonens.

Hur gör ni? Hur har ni gjort? Är jag bara fånig? Borde jag använda den och strunta i att spara den? Tror ni att det är uppskattat att man sparat en sjal?
Användarens profilbild
Av Annika E
Det låter som en jättefin sak att göra tycker jag! :heart:
Användarens profilbild
Av Jason
Annika E skrev:Det låter som en jättefin sak att göra tycker jag! :heart:
:iagree: Du kan ju förstås använda den lite om det inte sliter för mycket på den.
Av Enid
Jag hade nog fortsatt använda den men sytt om den till ett överkast eller något om/när den gått sönder :heart:
Användarens profilbild
Av carro83
om du vill spara utan att använda så kan man väl vacca den?? tycker mig ha hört det någonstans med kläder och det borde ju funka med sjal oxå tycker jag!
Användarens profilbild
Av UWO
Jag tänker att de troligen inte kommer använda grejer man sparar. Jag använder inte mina babygrejer eftersom utvecklingen liksom gått framåt och sakerna inte känns lika bra längre (även om jag tycker det är kul att ha dem).
Av sjaltokan
UWO skrev:Jag tänker att de troligen inte kommer använda grejer man sparar. Jag använder inte mina babygrejer eftersom utvecklingen liksom gått framåt och sakerna inte känns lika bra längre (även om jag tycker det är kul att ha dem).
Jo så tänker jag med sen funderar jag på hur det är med tyg om det åldras och liksom tappar sin funktionalitet. Men samtidigt är det ju liksom hennes sjal. :oops:
Användarens profilbild
Av UWO
thowida skrev:
UWO skrev:Jag tänker att de troligen inte kommer använda grejer man sparar. Jag använder inte mina babygrejer eftersom utvecklingen liksom gått framåt och sakerna inte känns lika bra längre (även om jag tycker det är kul att ha dem).
Jo så tänker jag med sen funderar jag på hur det är med tyg om det åldras och liksom tappar sin funktionalitet. Men samtidigt är det ju liksom hennes sjal. :oops:
Ja, sparar saker gör jag! Dock har jag inte hunnit till några sjalar. :D
Sitter just och drömmer om att köpa fina lådor med lock till alla barn och lägga deras första kläder, babybok, babyfilt, fotavtryck, favoritkläder... mm mm i. :mrgreen: ..tygblöjor... :roll:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Jag tänker som så att sjalar är gjorda för att användas och de tål att användas (ffa när man har några att varva mellan, då sliter man ju inte så mycket på varje enskild sjal... 8) ) och om det blir fler barn kommer jag använda de sjalar jag har igen som komplement till den/de jag köper då.

Däremot så kommer jag nog inte att sälja alla sjalar och selar sen utan behålla några iaf så barnen får ha kvar någon av sjalarna de åkt i! :tumup:
Användarens profilbild
Av Matildamamma
Nej, jag sparar ingen sjal. Jag är inte så sentimental av mig och gillar inte att ha förråden fulla med saker så jag kommer inte att spara någon sjal, bara bilder på dem. Jag tänker att de förmodligen vill köpa sina egna saker/sjalar.
Användarens profilbild
Av Jolin
Jag tycker att det är en fin idé och har en sjal till var barn som jag kommer att spara.
Jag är tacksam för de saker som min mamma sparade och vi har använt det mesta flitigt.
Av Lenaskeå
Jag har faktiskt sålt den sjal som jag trodde att jag alltid skulle ha kvar, trodde jag skulle ångra det men faktiskt så känns det ganska ok. Det blir lite spännande att se vilka sjalar som är populära då mina barn får barn & kanske vill bära. Vilka av dagens sjalar som kommer att följa med.

Jag kommer att spara några sjalar, selarna känns inte så personliga så dom får nog flytta så småningom.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?