Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av bluebulls3
Min dotter är 14 månader och har inte börjat gå ännu. Jag har bara testat att bära henne några gånger o då har hon gillat det. Men nu har jag börjat fundera mer och mer på att köpa en ergonomisk bärsele. Vilken tycker ni att jag ska välja? Jag är 178 cm lång o väger 80 kg. Min dotter är ca 80 cm lång o väger 11.5 kg. Tacksam för svar=)
Användarens profilbild
Av Joffsan
Det är absolut inte försent att börja bära! Om du har möjlighet kanske du kan få låna en sele av någon för att testa ett tag?

Jag bär i ergo och det funkar bra både med 3-åring och 1-åring!
Av bluebulls3
Jag har ingen i min närhet som bär barn tyvärr. Och då bor jag i ett riktigt barntätt område.... Har aldrig sett någon bara sitt barn här förutom någon enstaka i babybjörn och då är det små bebisar. Jag har funderat lite på en manduca ergo patapum eller beco. Någon som vet vilken som är bäst att bara barn i min dotters ålder i?
Användarens profilbild
Av Joffsan
bluebulls3 skrev:Jag har ingen i min närhet som bär barn tyvärr. Och då bor jag i ett riktigt barntätt område.... Har aldrig sett någon bara sitt barn här förutom någon enstaka i babybjörn och då är det små bebisar. Jag har funderat lite på en manduca ergo patapum eller beco. Någon som vet vilken som är bäst att bara barn i min dotters ålder i?
Om du tittar under avdelningen Bärsjalsambassadörer eller Bärsjalsträffar kanske du hittar någon i närheten av dig? Annars kan du efterlysa där! Eller försök ta dig till nån av butikerna som säljer sjalar och selar, det finns iaf några stycken och de brukar vara väldigt hjälpsamma!

Jag skulle säga att det inte går att säga vad som är bästa selen för er. Det beror på tycke och smak...jag gillar ergo för att den är enkel och passar min kropp. Manduca gillade jag också men gillade inte beco. Patapum har jag provat en gång och gillade inte...
Användarens profilbild
Av Jolin
Det är absolut inte för sent tycker jag! jag bär fortfarande min 3åring ibland! 17 månader bärs flera gånger om dagen.

Jag har inte provat så många olika selar men har en maduca som funkar jättre bra till större barn tackvare den förlängbara ryggen. höftbältet är också stadigt och bra. Beco har jag bara provat en gång och tyckte den verkade bättre till mindra barn höftbältet inte lika robust, fördelen dock att man kan sätta i barnet innan men det går snabbt att lära sig svinga upp barnet. Särskilt om det är större och stadigare.

Patapum har jag inte provat alls. Har du någon butik som i närheten där du kan prova?
Användarens profilbild
Av pocahontas
Jag har inte provat så många selar men vi bär R som är två år i ergo och det funkar väldigt bra, både på ryggen och min man bär även på magen fortfarande.
Användarens profilbild
Av Elflin
Jag bär min 16 mån alltid, typ :lol: Så jag tycker inte att det är sent att börja nu! (Jag började med sjalar för att kunna bära min 5åring på en resa!) Se om du kan hitta någon i din närhet under antingen bärsjalsambassadörer eller bärsjalsträffar så du kan prova lite olika selar för mycket handlar om tycke och smak!
Användarens profilbild
Av UWO
bluebulls3 skrev:Min dotter är 14 månader och har inte börjat gå ännu. Jag har bara testat att bära henne några gånger o då har hon gillat det. Men nu har jag börjat fundera mer och mer på att köpa en ergonomisk bärsele. Vilken tycker ni att jag ska välja? Jag är 178 cm lång o väger 80 kg. Min dotter är ca 80 cm lång o väger 11.5 kg. Tacksam för svar=)
:tumup:
Mina 3½-åringar började inte jag bära förrän de var säkert 1½ år, både med sjal och sele. :)
Användarens profilbild
Av Cinnamon
Bara drygt året är inte för sent!
Satsumo (annons till höger) har en Patapum toddler på rea. Den kanske vore nåt för dig?
Användarens profilbild
Av April
Absolut inte för sent! :D

När barnen blev lite äldre gillade jag ett högre ryggstöd. Då passar både Beco och Angelpack. Jag kan fortfarande bära
min 3,5 åring i denna typ av sele :-D Perfekt när man går en lite nlång runda i skogen och hon inte orkar gå själv den sista
biten.

Jag hade satsat på en sele med högre ryggstöd = perfekt avlastning :-)

Lycka till!
Kram
Användarens profilbild
Av lillvilda
jag håller med dom andra. Absolut inte försent att börja :heart: . Jag bär min 3 åring och min 20 mån i mei tai. Det är toppen även sen när de börjar gå. Bra att använda när dom blir trötta i benen och vi har oxå ofta med mei taien när vi är bort eftersom det är den bästa stället för dom att varva ner och somna. En ergonomisk sele låter toppen. Jag är tyvärr inte så bra på dom men det finns ju andra här som har erfarenhet av dom.
Av bluebulls3
Tack för era svar=). Jag har nu köpt en manduca på blocket och ska testa den. Vi åker till Grekland i slutet av maj så jag tänkte att det kanske är en bra idé med sele på flygplatsen=)
Användarens profilbild
Av Cinnamon
bluebulls3 skrev:Tack för era svar=). Jag har nu köpt en manduca på blocket och ska testa den. Vi åker till Grekland i slutet av maj så jag tänkte att det kanske är en bra idé med sele på flygplatsen=)
Bärsele på flygplatsen är superbra!

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?