Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mi
Min finaste bästa kompis ska ha sitt första barn snart :siishah: Hon har reumatism och har opererat sina ena höft (ny höftkula). Vad jag vet är inte den andra höften inte heller helt hundra. Är det läge att bära i sjal då? Någon som vet? Kan jag hitta info någonstans? Vill ju köpa en sjal till henne och bebisen men vet inte om det blir onödigt köp :roll: :(
Användarens profilbild
Av ylvut
Det borde ju avlasta bättre med sjal än utan. sen kanske det finns en make som kan använda sjalen och mysa.
De allmänna rekomendationer jag fått för bärande efter min höftprotes op. är att inte bära mer än 10 kg, att bära med jämn belastning. För mig låter det som att bära bebis i sjal!

Om jag vetat om att min höft inte var som den skulle, hade jag nog inte burit så mycket och så länge dock. Bar M på ryggen i Ergo ganska ofta tills hon var dryga tre år.

Eftersom det ska vara ok med en graviditet som "höftprotesinnehavare", så borde det väl inte vara något problem att ibland bära liten bebis i sjal. Jag har artros, så själva den reumatiska delen vet jag inte mycket om. Min doktor var väldigt tydlig med att jag ska leva ett bra liv och göra det jag vill men min kropp, med vissa små begränsningar.
Av Tyche
Jag har höftledsartros och är opererad för det två gånger, men jag har inte reumatism så det kan ju vara helt olika.
Jag har burit i sjal och gör fortfarande när det behövs. E väger ju mer än 20 kg nu. Det blir inga längre stunder nu förtiden, någon timme på sin höjd och bara på ryggen. Men jag har annars alltid burit, dygnet runt om det behövts utan större problem.
Läkaren föredrog sjal framför tex BB och liknande bärverktyg utan bälte runt höften. Det behövs.

Hon får ju prova om det känns bra, men hon kommer ju måsta bara och då tror jag att något med optimal avlastning är det bästa.
Användarens profilbild
Av Mi
tack för era svar. tror att hon är lite rädd för att bära, tänkte bara kolla om det fanns någon info om det så kanske hon skulle känna sig tryggare.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?