Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av joannaoj
Nu har vi en himla trevlig sel-hybrid-grej hemma, som jag själv tycker är dödsbekväm. Myyyycket bättre än allt annat vi provat. Men det är lite sisådär med kärleken mellan bärdonet och den lilla. Ibland verkar det okej, korta stunder, men andra gånger skriiiiiiker hon i högan sky. Inte smärtskrik, vad jag kan höra, utan mer något slags skrik av otålighet och irritation.

Något jag tror kan vara orsaken är att benen på henne går jättebrett isär i den här selen. Inte helt rakt ut, men inte heller långt ifrån. Är det dåligt/farligt, eller kan hon vänja sig med att sitta så? I tidigare bäranordningar har hon suttit med knäna i mindre än nittio graders vinkel. Öh... eller alltså inte rakt utpekande med knäna.

Ungen är sex månader, och selen är nog lite stor ännu (rek från 6-8 månader), men jag vill så gärna använda den då den känns så bra...

Vad tror mer vetande människor om detta?
Av Sofie
Bild? :-)
Av Sofie
När jag bär brukar knäna vara över rumpans nederdel, något som brukar rekommenderas.
Av Hell Cat
Antar att det är den du köpte av mig du menar? Kontakta Panakeia här på forumet, hon har sytt den och hon pratade med mig om att hon testsytt nån slags babyinsats som jag skulle få prova mot att jag betygsatte den sen men det blev aldrig av.
Den ÄR bred, det var en av anledningarna till att Arvid inte gillade den tror jag. Precis som du säger så känns den som den passar bättre till större barn.
Av joannaoj
Ja. Det löste sig, typ. Jag fick bärdonet invikt på ett sätt som funkar sisådär iallafall. Men med tiden så ska det väl bli bra. När hon är tonåring, kanske?

Jag frågade dessutom barnläkaren på BVC om det kan vara skadligt om ungen sitter väldigt brett med benen. Icke sa Nils var hennes svar. Ungen ska tydligen protestera om det är något tokigt. Nja. Jag vet inte hur mycket det hjälpte, för det finns ju så många saker ett barn kan protestera över - obekvämt eller knöligt eller varmt eller tight eller tråkigt. Jag vill ju bara veta om ett barn kan sitta för bredbent...

Jenny - precis den selen är det.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?