Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av LillaMy23
Funderar på att köpa en mei tai från tradera, det är en som säljer massa av sina egensydda där. Någon som vet om de är bra och nått att ha??

Min dotter är två månader gammal, kan hon sitta i en sån från tradera??

har en manduca men hur jag än gör lyckas jag aldrig knäppa spännet som är mellan skulderbladen typ..
Har haft en trikåsjal men det va inget för mig :(
Användarens profilbild
Av LillaMy23
Finns en som säljer "vanlig" mei tai och en som säljer deluxe, vilken skulle ni välja till en så pass liten bebis??
Av Hell Cat
Har du testat att korsa axelbanden på ryggen när du använder Manducan? Då behöver du inte knäppa bröstknäppet, jag håller med om att det är svårt att komma åt det bak på ryggen.
Jag tror att meitaierna på Tradera är i största laget för en liten knodd.
Användarens profilbild
Av LillaMy23
okej.. då är det ingen ide å köpa där då min dotter är en liten spinkis emot sin ålder 8)
Användarens profilbild
Av LillaMy23
jag är sugen på nån enkel som går snabbt att få på och som är relativt tun...
Känns som manducan kan bli varm i sommar? Min dotter vägrade sitta i den då jag köpte den så den är i princip aldrig använd :oops:
Av Hell Cat
Sälj eller byt Manducan här på forumet. Beco och AngelPack är tunnare selar. Även om jag själv föredrar Manduca och ERGO ;)
Användarens profilbild
Av LillaMy23
är nog sugen på att ha den kvar då den är väldigt bekväm att bära i när den väl sitter på :mrgreen:

men finns det någon mei tai som sitter bra för en liten bebis? tänkte så man har att variera å som man kan få på själv, ska absolut testa att korsa banden :D
Av Hell Cat
LillaMy23 skrev:är nog sugen på att ha den kvar då den är väldigt bekväm att bära i när den väl sitter på :mrgreen:

men finns det någon mei tai som sitter bra för en liten bebis? tänkte så man har att variera å som man kan få på själv, ska absolut testa att korsa banden :D
Jag hade lagt ut en köpesannons om jag var du :D
Jag är dålig på meitaisorter, har själv en som jag precis sålt. Men den är till större barn.
Användarens profilbild
Av LillaMy23
kan nog tänka mig en sjal, men då måste den va tunn, hade en trikåsjal innan skulle va en tunnmodell men det var ju sååå mycket tyg :shock: så jag blev så varm inomhus...
Sjalen måste funka på sommaren och även inomhus :)

Har lagt ut en köpes annons :mrgreen: få se om ngn nappar..hahaha massa krav ;)
Användarens profilbild
Av katha
Jag tror inte du har experimenterat nog med din manduca. Den kan vara lite trixig och ingen nybörjarsele som jag ser det. Spännet som du ska fästa mellan skulderbladen går att flytta högre eller lägre, det är lättare att knäppa dom om du har dom högre upp. Prova det! :tumup:
Om det inte funkar och du vill ha en sele skulle du nog testa en beco istället(beroende på din kroppshyddas storlek). Meitai är enkelt och snabbt, fast sjal passar ju alla åldrar på barn och alla storlekar på bärarna. :tumup:
Användarens profilbild
Av LillaMy23
ska absolut testa att höja spännena visste inte ens om det förnst igår då en annan sa om det :tumup: :mrgreen:

Men kan ändå inte låta bli att suktas att få bära i sjal, men vilken slags sjal?? hade ju som sagt en trikåsjal förut men det kändes som för mkt tyg och blev föööör varmt :shock: vad för slags sjal skulle passa mig då?
Användarens profilbild
Av Be-Linda
JennyB73 skrev:Har du testat att korsa axelbanden på ryggen när du använder Manducan? Då behöver du inte knäppa bröstknäppet, jag håller med om att det är svårt att komma åt det bak på ryggen.
Jag tror att meitaierna på Tradera är i största laget för en liten knodd.

Jag ägde tre selar som jag sålde pga att jag tyckte det var besvärligt med nackspännet, innan jag fattade att man kan korsa banden... :oops: :duh: :dum:

NU har jag tre selar och bär nästan inte alls i sjalarna! :Hahaa: :mrgreen:
Användarens profilbild
Av katha
LillaMy23 skrev:ska absolut testa att höja spännena visste inte ens om det förnst igår då en annan sa om det :tumup: :mrgreen:

Men kan ändå inte låta bli att suktas att få bära i sjal, men vilken slags sjal?? hade ju som sagt en trikåsjal förut men det kändes som för mkt tyg och blev föööör varmt :shock: vad för slags sjal skulle passa mig då?
Detta med sjal är svårt att råda till, man måste nästan prova sig fram.
Det beror på dessa faktorer: hur bred vill du den ska vara? stum eller mer töjbar? tjock,mellan eller sommartunn? hur lång?
till sommaren passar meitai eller sele bäst.
sommartunnsjal som kanske inte är en nybörjarsjal men som är tunnast är WBB, gauze eller mimmis krinklade.
mellantunn sjal är väl didymos, speciellt wellen och indio. Ellevillsjalarna är mjuka och tunna från början. easycare har en del tunna. supertunna hoppediz.
de sjalar som är utblandade med olika material är bra som sommarsjalar ex. siden, linne, kashmir, bambu m.m.
stumma sjalar men som är tunna är ju just gauze och orange/rödruta (kommer inte ihåg märket..)

Jag själv kommer satsa på en wellen i sommar och en WBB el. gauze.
För närvarande ser min bebissjalgarderob ur så här: WBS Phoenix, indio krokus, indio koppar kashmir.
Givetvis ligger annat på hyllan och skräpar också men kanske inget som jag skulle välja just nu.
Vart bor du? jag skulle gå på sjalträff och prova, klämma och känna på olika sjalar. Sjalägarna härinne brukar inte vara så sena med att låna ut sjalar på prov heller. :tumup:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?