Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zandrama
Jag håller på att sy lite pyamasar till barnen och i fösta omgången insåg jag att tråden var slut, testade med annan tråd och det funkade inte. Maskinen gillade INTE att sy med nåt annat än Gütermann. Till på köpet gick tivillingnålen av.

I fredags köpte jag tråd och ny nål och igår skulle jag sy lite. 6 stygn ungefär sydde jag, sen PANG gick den här nålen OCKSÅ av. 51 kronor för 6 stygn, som jag kommer behöva sprätta. Det känns som de här pyamasbyxorna kommer bli dyyyra. :roll:

Nån som har koll på var man kan köpa billiga, och bra, tvillingnålar?
Senast redigerad av zandrama den tor mar 04, 2010 10:46, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av tweed
Bibbis textil tar 30:- för tvillignål, hon är jättesnabb på att skicka också, första gången man beställer får man betala i förskott, så det är bra om man håller koll på mailen under dagen för kontouppgifter. http://www.sysidan.se/company/view.htm?ID=10 i pdf:en finns hela sortimentet, där kan du säkert hitta en del annat matnyttigt också :lol:
Användarens profilbild
Av zandrama
Tack för tipset om Bibbi. Jag fick lite saker idag och gav mig på pyamasbyxorna igen. Den här gången lyckades jag sy hela sömmen! Och nålen är fortfarande hel! :vågen: :app:

Fast helt nöjd är jag inte. Tur att det är en pyamas och bara mina barn som ska ha dem. :hide:
Användarens profilbild
Av Panakeia
bibbi är jättebra!

jättebra att ha å göra med också!

Ang tvillingnålar har jag ibland köpt billiga kopior... De e inte tillräckligt billiga för att man ska tjäna på att köpa dem, kan jag säga... det går åt tre gånger så många istället så - kör på märkesgrejjer!
Användarens profilbild
Av zandrama
Bibbis är Schmetz, så jag tror de är tillräckligt bra. 8)

Iaf, efter fyra avbrutna tvillingnålar, bara högernålen ska tilläggas, satt jag och analyserade ett tag. Sen konstaterade jag att maskinen antagligen är lite skev och att det kan bli lite tjockt när man kör över två-tre ol-sömmar samtidigt. Så genom att flytta sömmen 0,5 mm åt vänster och handmata över sömmarna gick det bra! Så nu är båda kaninpyamasarna samt uggletightsen klara. :vågen:
Kaninpyamas, blå kaniner på gul botten, strl 98:
Bild

Kaninpyamas, bruna kaniner på gul botten, strl 104:
Bild

Uggletights, marin ugglor på vit botten, strl 98:
Bild

Halslinningarna på tröjorna verkar väldigt breda tyvärr. Eventuellt är hela tröjan bred, men vi får se ikväll när de provas.

(Mer står i bloggen såklart.)

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?