Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av lynnis
Väntar liten i maj och funderar på hur man bär en lite nyfödd i början. Sittandes i trikå? Liggandes i ringsjal? Känner mig lite lost eftersom jag inte bar sonen i sjal från början. Tar tacksamt emot lite tips och bilder om ni har :D
Av Abunai
Vi bar A i trikå, sittandes med benen innanför smokingbältet när han var nyfödd. Den här gången kommer vi antagligen att göra likadant, och komplettera lite med ringsjal för amning (om det funkar) och mei tai med bebisinsats för snabbärning. Jag har aldrig fått till det med vagga i sjal...
Av lynnis
Abunai skrev:Vi bar A i trikå, sittandes med benen innanför smokingbältet när han var nyfödd. Den här gången kommer vi antagligen att göra likadant, och komplettera lite med ringsjal för amning (om det funkar) och mei tai med bebisinsats för snabbärning. Jag har aldrig fått till det med vagga i sjal...
Tack för tipset, vad för mei tai kan funka till en liten?
Av Abunai
lynnis skrev:
Abunai skrev:Vi bar A i trikå, sittandes med benen innanför smokingbältet när han var nyfödd. Den här gången kommer vi antagligen att göra likadant, och komplettera lite med ringsjal för amning (om det funkar) och mei tai med bebisinsats för snabbärning. Jag har aldrig fått till det med vagga i sjal...
Vi har köpt en bb-tai, den har ett litet bebisinlägg som man stoppar in bebisen i så att den inte ska trilla ut på sidorna. Man kan säkert designa något själv, eller sy en pytteliten som passar små ben. :)
Av lynnis
Abunai skrev:
lynnis skrev:
Vi har köpt en bb-tai, den har ett litet bebisinlägg som man stoppar in bebisen i så att den inte ska trilla ut på sidorna. Man kan säkert designa något själv, eller sy en pytteliten som passar små ben. :)
Det får jag kolla upp, sy själv är nog inget för mig :D ser så fram emot att få bära liten bebis från början, lär behövas men en storebror som är tre och har massor av spring i benen :heart:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Vi bar mest upprätt, mage mot mage i trikåsjalen, oftast med fötterna utanför krysset men innanför smokingbältet + lite liggande i ringsjalen inne kortare stunder. :D

(Skulle det bli fler bäbisar här skulle jag nog skippa trikåsjalen och köra med vävd driekt från start, tycks nämligen få stora, tunga bäbisar och nu finns det ju ingosade vävda sjalar i huset redan)
Användarens profilbild
Av Ingrid
Prova först med att sätta upprätt mage mot mage tycker jag. Man ser rätt tydligt om det fungerar bra. En del barn är inte tillräckligt starka i ryggen för att kunna sitta upprätt från början. Då kröker de sig som ett S i ryggen och knölar ihop sig och det ser inte bra ut. Då får man halvlägga eller lägga in barnet istället.

Jag själv är väldigt förtjust i vävd sjal redan till nyfödd, bland annat för att jag tycker att vävd sjal är betydligt enklare att amma i än vad en triksjal är. Jag skickar med en länk till en film på youtube hur man knyter in en nyfödd i vävd sjal, så kan du få se på det också, för att förvirra dig ännu mer :D http://www.youtube.com/watch#!v=josoodcZSk0

Lycka till med bebisen och sjalandet!
Av lynnis
Ingrid skrev:Prova först med att sätta upprätt mage mot mage tycker jag. Man ser rätt tydligt om det fungerar bra. En del barn är inte tillräckligt starka i ryggen för att kunna sitta upprätt från början. Då kröker de sig som ett S i ryggen och knölar ihop sig och det ser inte bra ut. Då får man halvlägga eller lägga in barnet istället.

Jag själv är väldigt förtjust i vävd sjal redan till nyfödd, bland annat för att jag tycker att vävd sjal är betydligt enklare att amma i än vad en triksjal är. Jag skickar med en länk till en film på youtube hur man knyter in en nyfödd i vävd sjal, så kan du få se på det också, för att förvirra dig ännu mer :D http://www.youtube.com/watch#!v=josoodcZSk0

tack för tipset, jag har en vävd sjal men jag tror den blir lite väl varm och klumpig från början med ett litet pyre i maj-juni. Det finns ju säkert tunna vävda också?
Användarens profilbild
Av loppatoppa
lynnis skrev:
Ingrid skrev:Prova först med att sätta upprätt mage mot mage tycker jag. Man ser rätt tydligt om det fungerar bra. En del barn är inte tillräckligt starka i ryggen för att kunna sitta upprätt från början. Då kröker de sig som ett S i ryggen och knölar ihop sig och det ser inte bra ut. Då får man halvlägga eller lägga in barnet istället.

tack för tipset, jag har en vävd sjal men jag tror den blir lite väl varm och klumpig från början med ett litet pyre i maj-juni. Det finns ju säkert tunna vävda också?
Min son är född i maj o jag bar i en "gauze" hela sommaren. Det tyckte jag funkade bra. En tunn vävd sjal.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?