Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av stidah00
Min kompis har en liten treveckors som inte är nöjd i sjalen. Knytningen ser bra ut och hon provar både vagga och grodposition. Jag föreslår att hon testar att ha barnet i sjalen och gå omkring lite i fem minuter och har barnet inte lugnat sig då tar hon ur henne ur sjalen och provar igen senare. Fem minuter känns långt med en gråtande spädis :heart: Nån som har några fler tips eller kommentarer?
Användarens profilbild
Av Joffsan
Ja, om det ser bra ut och knytningen inte är för lös eller hård så är mitt tips att ta på en mössa på barnet, ta på sig en stor jacka och GÅ UT! Det funkar oftast mycket bättre än att gå runt inomhus. En rask promenad brukar lugna de flesta barn.
Användarens profilbild
Av Victoria P.
ja eller hur, att gå ut brukar hjälpa, oavsett om de gnäller i vagn eller sjal. det är nåt magiskt med miljöombyte och den friska luften.. :)
Användarens profilbild
Av Sanna81
gå ut eller dansa/gå takt till musik har funkat här. Och bara sjala när barnet är nyammat och lite sömnigt.
Användarens profilbild
Av sarisen
jag har ibland låtit astrid somna vid bröstet, lagt ner henne på soffan, sjalat på mej, stoppat i henne och så har hon sovit vidare i sjalen. nu älskar hon visserligen sjalen men det kanske kan vara värt ett försök?
Användarens profilbild
Av Sanna81
stidah00 skrev:Tack för tips! Hoppas det blir lite varmare och mindre halt ute snart :D
Om man är rädd för halkan är broddar ett bra tips. Sen finns det ju bärjackor och bärskydd också om man inte vill bära inne i en vanlig stor jacka, men då blir det ju en lite större investering.
Användarens profilbild
Av Clärchen
Sanna81 skrev:
stidah00 skrev:Tack för tips! Hoppas det blir lite varmare och mindre halt ute snart :D
Om man är rädd för halkan är broddar ett bra tips. Sen finns det ju bärjackor och bärskydd också om man inte vill bära inne i en vanlig stor jacka, men då blir det ju en lite större investering.
Till en början brukar ändå stor vanlig jacka räcka bra.
Användarens profilbild
Av UWO
Min har bara blivit nöjd när han fått amma i sjalen. Det går att få till tycker jag, men kan säkert vara lite knepigt sådär i början.
Och nu, när han kan se över kanten på sjalen (och blivit så pass mycket äldre att han vill titta runt) gör att han går med på en liten tur. Annars har jag bara haft honom i sjal när han sovit.

Det var tipsen jag hade.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?