Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Emmiez
altså detta e ju bästa kytningen, avlastar jättebra juh :vågen:

MEN mitt problem e att ja inte får till det själv.. jag får inte upp tyget över axlarna utan att amanda nästan ramlar i golvet.. Annars funkar det bra att få upp på ryggen, men hur ska jag göra för att få upp dom på armarna utan att hon kan smita ner åt andra hållet :roll:
Av sjaltokan
Du får spänna tyget och ner under rumpan precis som när du knyter ryggsäck, jag stoppar en sjalände mellan benen.
Av Emmiez
thowida skrev:Du får spänna tyget och ner under rumpan precis som när du knyter ryggsäck, jag stoppar en sjalände mellan benen.
ja får prova imorgon o se om det funkar.
Av sjaltokan
hörnsten skrev:Thowida! Du är ett geni! :vågen:
Världens bästa knytning, både min och Fs favorit. :D
Tack.. :rodna:
Användarens profilbild
Av jembe
Men på youtube-länken gör hon tvärtom när hon viker över axeln va? Hon tar ju den sidan som är längst ner på ryggen närmast sitt eget huvud och du säger den del som är överst på ryggen närmast huvudet. Kanske blir samma bara jag som är lite trög?
Av sjaltokan
jembe skrev:Men på youtube-länken gör hon tvärtom när hon viker över axeln va? Hon tar ju den sidan som är längst ner på ryggen närmast sitt eget huvud och du säger den del som är överst på ryggen närmast huvudet. Kanske blir samma bara jag som är lite trög?
Nej precis så är det men det är ju liksom "samma" knytning ändå.. 8)
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
You tube filmen... vad är det för sjal? en sån som JinxLinda precis har skaffat? Lenny Lamb? Fin färg!

Jag knyter nu bara Thowidas knytning på ryggen, och med hennes gamla sjal :P Jätteskön! Tycker inte att knyta först är skönt... blir knöligt.
Av sjaltokan
Emmamedhunden skrev: Jag knyter nu bara Thowidas knytning på ryggen, och med hennes gamla sjal :P Jätteskön! Tycker inte att knyta först är skönt... blir knöligt.
:loving:
Användarens profilbild
Av Grönöga
Jag har aldrig burit på ryggen med sjal förut, när storebror var för stor för magen började vi med sele.. Så nu när det börjar bli dags för lillebror att åka på ryggen så tänkte jag prova.. men lillebror bara sover och sover nu ikväll så jag fick helt enkelt ta och sjala upp treåringen :roll: Det gick sådär.. Men kul hade vi! och det var en helt fantastisk vacker sjal i beskrivningen thowida! :love: (om jag bara haft råd och vågat så hade jag skambudat i evighet tills du gått med på det)

Men hur stort måste barnet vara för att åka såhär? :hmm: Tänker att det måste vara ganska stadigt ändå i början där?
Av sjaltokan
Grönöga skrev:Jag har aldrig burit på ryggen med sjal förut, när storebror var för stor för magen började vi med sele.. Så nu när det börjar bli dags för lillebror att åka på ryggen så tänkte jag prova.. men lillebror bara sover och sover nu ikväll så jag fick helt enkelt ta och sjala upp treåringen :roll: Det gick sådär.. Men kul hade vi! och det var en helt fantastisk vacker sjal i beskrivningen thowida! :love: (om jag bara haft råd och vågat så hade jag skambudat i evighet tills du gått med på det)

Men hur stort måste barnet vara för att åka såhär? :hmm: Tänker att det måste vara ganska stadigt ändå i början där?
Tack :heart: det är en färgad röd/vit indio och en av de sjalar som troligen aldrig kommer flytta.. :oops:

Ja det är ju en fördel om barnet är stadigt i nacken, en lättare knytning att börja med annars är ju shbc (secured high back carry) om man är ovan, detta är bara ett alternativ till vanligt omslutet.
Användarens profilbild
Av Grönöga
thowida skrev:
Grönöga skrev:Jag har aldrig burit på ryggen med sjal förut, när storebror var för stor för magen började vi med sele.. Så nu när det börjar bli dags för lillebror att åka på ryggen så tänkte jag prova.. men lillebror bara sover och sover nu ikväll så jag fick helt enkelt ta och sjala upp treåringen :roll: Det gick sådär.. Men kul hade vi! och det var en helt fantastisk vacker sjal i beskrivningen thowida! :love: (om jag bara haft råd och vågat så hade jag skambudat i evighet tills du gått med på det)

Tack :heart: det är en färgad röd/vit indio och en av de sjalar som troligen aldrig kommer flytta.. :oops:

Ja det är ju en fördel om barnet är stadigt i nacken, en lättare knytning att börja med annars är ju shbc (secured high back carry) om man är ovan, detta är bara ett alternativ till vanligt omslutet.
Aha, Lillebror är stadig men ska leta upp en beskrivning så fort vi har annat internet än modem igen! Tack!

Och förstår att sjalen aldrig kommer flytta.. :wink:
Av Hell Cat
Åh nu när jag äntligen fått till detta med ryggknytande så måste jag ju lära mej denna!! :app: Återkommer med resultatet 8)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?