Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

FruFrid skrev:
Din mamma skrev:
JennyB73 skrev:
Din mamma skrev:Men glider inte axelbanden av om man inte korsar dem?
Jag gillar inte att bära i ryggsäck med meitai, därmed mitt tips om sele istället (i början av tråden)
Jo, jag såg det, men jag har bara meitai nu, därför undrar jag ;)
Det beror kanske lite på hur man ser ut (raka eller sluttande axlar t.ex.) men jag fick det att funka bra. Vill man kan man ju knyta ihop axelbanden med en scarf fram på bröstet men jag tyckte inte det behövdes om jag fick till en bra knytning.
Ja, då kanske man till och med kan peta in ändarna innanför trikåsjalen? :hmm:
FruFrid skrev:
Din mamma skrev:
JennyB73 skrev:
Jag gillar inte att bära i ryggsäck med meitai, därmed mitt tips om sele istället (i början av tråden)
Jo, jag såg det, men jag har bara meitai nu, därför undrar jag ;)
Det beror kanske lite på hur man ser ut (raka eller sluttande axlar t.ex.) men jag fick det att funka bra. Vill man kan man ju knyta ihop axelbanden med en scarf fram på bröstet men jag tyckte inte det behövdes om jag fick till en bra knytning.
man kan ta ett band eller så och knyta ett bröstband med, det går ju att få in under trikåsjalen när den är färdigknuten, då får man mindre tryck på axlarna.
Jag tycker inte det, inte så att det stör iaf. Men alla är ju olika.
Jag har burit en liten och en lite större i dag (2 och 14 mån) i vävd sjal på magen och manduca på ryggen. Jag har en "specialsydd" mt med extra långa axelband som jag bar lilla och stora l i när jag bar båda. Då satt lillan i krysset som axelbanden bildar och store på ryggen.
När min yngsta var nybäbis och storebror 1.5 år bar jag antingen båda i sele. Lillebror på magen och storebror på ryggen. Eller så hade jag lillebror i trikåsjal och storebror i sele på ryggen. Funkade ok.
Av anna m
Det beror på vad man har för axlar. På mig glider de ner men jag brukade knyta ihop dem med en scarf när jag bar en på ryggen/en på magen.

Jag har burit en i dubbelt omslut fram och en i ryggsäck bak. Jag föredrar sjalar framför selar och meitaier.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?