Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Tiaramoll
Jag har rysligt svårt att hitta tillfällen att bära barnen i sjalen. Plus att barnen börjar bli stora... 2 år och 3½ år.

Jag tycker det är så otroligt mysigt att bära i sjal, det ger mig sinnesfrid på något vis.

Jag pluggar 100%, jobbar så mycket jag kan ca 50-75%, fösöker hinna med att umgås med barnen också :hmm:
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag bar ute, på stan, från bilen, på resor, inne för mys, om han var trött eller sjuk tex..jag bar mycket och ofta ;)
Av dora
Jennelii skrev:Jag bar ute, på stan, från bilen, på resor, inne för mys, om han var trött eller sjuk tex..jag bar mycket och ofta ;)
så bar jag leo med. :heart: tills han var dryga tre år ungefär.

bebisarna bär jag inte lika mycket inomhus då jag inte är så haj på att bära så små på ryggen, men eftersom vi inte har vagn än så blir det ju bärande så fort vi går ut.
Av Tiaramoll
Det är väl mest bära ute jag saknar, pga tidsbrist så blir det till att använda bilen överallt:-(
Användarens profilbild
Av Jennelii
Det blir bättre när det blir varmare ute, mindre kläder=lättare att bära... =)
Användarens profilbild
Av Annika E
Jag bär väldigt sällan nu. Men det lär bli mer när värmen återvänder så man kan vara ute längre stunder. Och så kommer ju en bebis lagom till sommaren, då är man i full gång igen! :vågen:
Användarens profilbild
Av Bello
Jag har också svårt att hitta tillfällen längre, min dotter är ju 3,5 nu och har inte samma behov längre. Ibland kan hon faktiskt fortfarande själv komma och be om att få bli buren för mys skull, men då blir det ganska kortvarigt.
De tillfällen som jag fortfarade kan bära henne på riktigt ibland är när vi är på stan och behöver få nåt fixat lite snabbt. Då är det smidigt att ha henne på ryggen (om hon går med på det, vilket inte alltid händer) då slipper jag springa och jaga och vänta på henne.
När hon var 2 hade jag henne nog i princip alltid på ryggen på stan, eller när vi gick längre promenader.

Men jag har nog insett att vi närmar oss den tid då hon faktiskt börjar bli lite för stor och självständig för att bäras runt på. Hur mycket jag än själv skulle vilja...........
Användarens profilbild
Av Asia
upp och ner från tvättstugan, till dagis, och till stan. Men just nu pallar jag inte att bära så mycket på grund av fogarna.
Användarens profilbild
Av Catti36
Just nu mest när "lilla" sjalbarnet (han är två år nu!!) är sjuk, faktiskt. vi har burit till och från dagis men förra veckan lät det "inte sitta mammas rygg halen, gå hälv" och det har han gjort sedan dess. (Det är jättenära. Max 800 meter...)
Användarens profilbild
Av Lindiwe
när vi kommer iväg till affären alldeles för sent och dottern inte orkar gå/hjälpa till att handla längre, till och från dagis (har hänt två gånger på tre veckor) och när hon är sjuk eller trött men inte kan komma till ro. Jag längtar efter att kunna bära henne mer när det blir varmare och man slipper overall, vinterjacka och halka.
Användarens profilbild
Av Fine
Jag bär ofta när jag gör "hemmasysslor". Lagar mat, diska, dammsuger och plockar i ordning. Och så en del utomhus, och som i dag, på på shoppingrunda. Lillebror på 20 månader bärs varje dag. 3-åriga storebror inte lika ofta längre.
Användarens profilbild
Av Elflin
Jag bär alltid när vi är ute, använder inte vagn alls. Hemma bärs i regel på kvällarna när hon är trött och grinig eller om jag ska tvätta (tvättmaskin i källaren).
Användarens profilbild
Av Tussilago74
mest inomhus och gärna vid nyligen uppvaknande(= obligatoriskt mys i minst en ½h) eller då hon e trött vid matlagning/dukning eller andra göromål där jag ej kan sitta och leka/krama/mys med henne som hon också vill.
Är hon trött är det bara upp i sjal/manducan som gäller. Hon är snart ett år.

Bär mycket i köpcentrum, affärer, museum eller andra akriviteter som storasyter är på (dans, gymnastik osv)

Jag bär väldigt lite utom hus nu när det är snö/kallt. Då blir det mest vagn på prommenader eller i pulka och mest för att hon ska få se från andra perspektiv eller att hon ofta sover ute i vagnen och då passar jag på att leka i snön med storasyster (gräva snötunnel/åka skridskor/pulka eller leka i snön, göra snöänglar funkar inte lika bra med sovande bebis på ryggen har jag märkt :Hahaa:).

Jag gillar mer och mer manducan (inte lika varm och långa att få på sig som sjal) och det är så toppen smidigt att ha henne på ryggen även om hon föredrar att kunna gosa fram.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?