- ons feb 03, 2010 15:43
Jag bär främst H. i sjal när jag vill att hon ska sova. Enda sättet att få henne att somna dagtid. Men att hänga i sjalen vaken är oftast inte populärt, o absolut inte med huvudstöd, man vill ju liksom se vad som händer... Vad jag gör är att jag stoppar i henne när hon börjar bli trött o gnällig. på med svängig musik, o så dansar vi runt medan jag stöttar huvudet med en hand o sen smyger jag för en tröja el så, så att det inte ska finnas så mycket intressant att titta på. O så somnar fröken ofta på ca 10 min efter ibland en hel del skrik, ibland inget skrik. Skulle va så fiffigt att ibland kunna stoppa ner henne o låta henne va vaken ett tag, medan jag fixar med annat. Om det över huvud taget accepteras blir det i position som på suddiga bilden nedan dock. Idag somnade hon utan skrik medan hon betraktade mej vika tvättmed huvudet på det viset o sen kunde jag lugnt lirka in det under sjalkanten. Hon är eg tämligen stabil i huvudet. Det här verkar mer vara en fråga om sikt, men hur bra är det för nacken att hänga med huvudet så där?

Oktoberflickan Hedvig -09 och juligossen Alvar -12
...har burits o/el bärs i moby wrap, BB, Bebina scorpio och Manduca
...har burits o/el bärs i moby wrap, BB, Bebina scorpio och Manduca