Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fiffi75
Hej!

Har varit borta ett tag härifrån pga av att jag inte haft någon bebis att bära och livet har fyllts av jobb och andra saker än datortid. Nu har jag en ny liten Agnes som vill bäras mest hela tiden. En del saker verkar ha hänt i sjalvärlden. Många fler märken på sjalar har kommit ser jag. Är det någon som sticker ut i fråga om kvalité känsla pris?

Också många fler Meit-Tai och selar ser jag.

Det verkar som att alla har börjat fläta sjalarna. Varför? och hur gör ni ?
Har inget vettigt att säga om sjalarna eftersom Linus är för stor men jag tycker att det var roligt att se dig igen!
Av Sofie
Didymos indio cashmere granit och koppar samt ellips siden/cashmere sticker ut både i känsla och pris ;-)
jag har en vit silke/cashmere ellips, den är smaskens :tumup:
Fiffi75 skrev:Jenneli! Hej! Men du bodde inte du i Arboga förut? Kul att du är kvar! Kram!
Nej då, jag har alltid bott här ;) Det finns ju en uppsjö av nytt, man vill inte ens sätta sig in i det då köper man bara på sig en massa man inte använder :Hahaa: och alla nya ursnygga selar som kommit..det är galet!
Sjalfläta (så här gör jag i alla fall): Vik sjalen på mitten (tvärs av på längden - så att den blir hälften så lång). Knyt en lös enkelknut i "mitten"-änden så långt från änden att du kan sticka in din hand i öglan som blir över. Stick in handen, ta tag om sjalen ett par handbredder ner och dra ut så mycket att du igen kan sticka in handen i den nya öglan som uppstår. Och så håller du på så tills sjalen tar slut. I slutet kan du dra in och spänna åt tampen som blir över, så hålls flätan fast (inte så lätt att förklara, man måste liksom vända dragningen på andra hållet, men det finns ju som bara två håll att göra det på). När du sen ska ta upp flätan, lirkar du ut tampen en gång och så draaaaar du ut hela flätan - och då har du sedan mittenknuten kvar att lösa upp. Enkelt att hänga upp, och enkelt att öppna, och enkelt att hitta mitten igen! Tadaa!

Edit: Nä. Så gör jag inte alls förresten. Jag tänkte inte efter. Men principen är den samma. I BÖRJAN gör jag bara en ögla genom att korsa den korta änden över den längre en bit ifrån mittenänden och börjar "virka" direkt från den. (öglan som lämnar i änden hänger man upp sjalen i, och öglan som bildades i änden är den du sticker handen genom) I SLUTET drar jag bara igenom tampen helt och spänner åt lite. Jösses. Det låter så komplicerat det här. (ber om ursäkt)
Senast redigerad av joannaoj den ons jan 20, 2010 12:04, redigerad totalt 1 gånger.
:hello: Välkommen tillbaka!

(visst har jag väl köpt en grön girasol av dig för flera år sedan?)

Dålig koll på nyheterna jag med, men utbudet har verkligen ökat bara på de sista åren! :shock:

Ang. sjalflätning så är det snarare frågan om sjal-virkning med luftmaskor. Gör sjalarna mer lätthanterliga när de inte används! :tumup:
Joanna tack för att du förbarmade dig och löste flätgåtan för mig. Det är alltså framför allt i praktiskt förvaringssyfte om jag förstått det rätt?

Jennli - aha och ja du har så rätt ju mer man ser desto mer vill man ha.

Crazy Magpie! tack kul att se dig också. Ja var det du som köpte girasolen! Ja jag sålde den för typ 3 år sen tror jag. Har du den kvar?
Joanna tack för att du förbarmade dig och löste flätgåtan för mig. Det är alltså framför allt i praktiskt förvaringssyfte om jag förstått det rätt?

Jennli - aha och ja du har så rätt ju mer man ser desto mer vill man ha.

Crazy Magpie! tack kul att se dig också. Ja var det du som köpte girasolen! Ja jag sålde den för typ 3 år sen tror jag. Har du den kvar?
Fiffi75 skrev:Crazy Magpie! tack kul att se dig också. Ja var det du som köpte girasolen! Ja jag sålde den för typ 3 år sen tror jag. Har du den kvar?
Jepp det var jag, och ja den är kvar! :tumup:

Mjukheten, den härligt gröna färgen och dess perfekta längd har gjort den till en av de få sjalar som faktiskt fått stanna även om lillebror är alldeles fasligt självgående och bärandet i princip upphört :loving:
CrazyMagpie: ja den är ju gosig alltså saknar den ibland. Förrestn såg jag på en bild att du hade en wellen granat som verkade extra röödfärgad? Stämmer det? Är den mer klarröd då? Funderar på om ja ska göra det för jag tycker färgen är lite blekare än vad den är på alla bilder.
Fiffi75 skrev:CrazyMagpie: ja den är ju gosig alltså saknar den ibland. Förrestn såg jag på en bild att du hade en wellen granat som verkade extra röödfärgad? Stämmer det? Är den mer klarröd då? Funderar på om ja ska göra det för jag tycker färgen är lite blekare än vad den är på alla bilder.
Det stämmer! Köpte (eller bytte till mig?) den begagnad och omfärgad, men den ska visst vara färgad i Nitors färg "Tomat" tror jag.
Har inte jämfört den sida vid sida med en ofärgad, men den främsta skillnaden är nog att det är mindre skillnad mellan ränderna. De är mer jämn-rött-färgade nu istället för den tydliga skillnaden mellan rosa och orange (typ två olika nyanser av hallonrött + tomatröd/mörkt orange)

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?