- tor jan 07, 2010 13:21
Det lutar starkt mot att jag ska köpa en härva av detta garn imorgon 

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
Bubbi skrev:Det lutar starkt mot att jag ska köpa en härva av detta garn imorgonwow! Vad ska du göra av det?
MuuM skrev:En mössa till mig. Tror jag.Bubbi skrev:Det lutar starkt mot att jag ska köpa en härva av detta garn imorgonwow! Vad ska du göra av det?
kvarnvik skrev:Aha, jag har inte stickat något av deras än, men de har ju en hel del gratismönster som jag tänkt prova.Ketronya skrev: Får jag bara fråga varför man ska dissa drops? *nyfiken*Mönstren är ofta obegripliga och har fel![]()
Ketronya skrev:Det känns ju som att jag har fått det här med Drops om bakfoten litegrannkvarnvik skrev:Aha, jag har inte stickat något av deras än, men de har ju en hel del gratismönster som jag tänkt prova.Ketronya skrev: Får jag bara fråga varför man ska dissa drops? *nyfiken*Mönstren är ofta obegripliga och har fel![]()
kvarnvik skrev:ja, jag är ju van vid stickböcker där mönsterrapporterna är skrivna. A la 60 och 70-tal alså. Det var det utbudet som fanns hemma i bokhyllan då jag lärde mig sticka.Ketronya skrev:Det känns ju som att jag har fått det här med Drops om bakfoten litegrannkvarnvik skrev:Aha, jag har inte stickat något av deras än, men de har ju en hel del gratismönster som jag tänkt prova.Ketronya skrev: Får jag bara fråga varför man ska dissa drops? *nyfiken*Mönstren är ofta obegripliga och har fel![]()
Men som melon skrev så har de ett annorlunda sätt att skriva sina mönster på och för såna som mig som har lite svårt för att bara läsa instruktioner, inte få dem visualiserade på något sätt så blir det kanske svårare
Man kan visst prova att använda dem och jag har stickat ett mönster därifrån som jag inte hade några problem med, men jag har också gett upp ganska många. För många andra funkar de säkert perfekt
solängel skrev:Nu ska 3 stickor ta hem metallspetsar till knitpros smalaste. Även fasta rundstickor tror jag, av de allra smalaste.Har testat mina jag fick i julklapp nu. De är jättesköna! Nu har jag ju bara mina gamla begagnade "vanliga" stickor att jämföra med. Känns lite vassa dock, gäller nog att hålla dem borta från barnen.![]()
Nu ska jag med andra ord snart köpa metallspetsar istället för mina trätreor. Alma tog tag i kabeln igår, så spetsen gick av vid fästet...
solängel skrev:Nu ska 3 stickor ta hem metallspetsar till knitpros smalaste. Även fasta rundstickor tror jag, av de allra smalaste.Men åh vad bra! Jag tycker det är läsligt att ha med stickningen för jag är rädd att stickorna ska brytas. Jag har gjort ett litet skydd av en toarulle, men den är inte jättepraktisk![]()
Nu ska jag med andra ord snart köpa metallspetsar istället för mina trätreor. Alma tog tag i kabeln igår, så spetsen gick av vid fästet...
Ketronya skrev:Jag var nog lite otydlig, jag menar inte att alla ska dissa dem, bara kvarnvik. Jag vet många som tycker de är bättre än andra mönster. Det beror nog på hur man är van att läsa mönster helt enkelt.melon skrev:Haha, nä dissa demFår jag bara fråga varför man ska dissa drops? *nyfiken*![]()
melon skrev:Sticka lite hejsansvejsan på frihand är mer min melodi, då kan det ju inte bli fel liksomKetronya skrev:Jag var nog lite otydlig, jag menar inte att alla ska dissa dem, bara kvarnvik. Jag vet många som tycker de är bättre än andra mönster. Det beror nog på hur man är van att läsa mönster helt enkelt.melon skrev:Haha, nä dissa demFår jag bara fråga varför man ska dissa drops? *nyfiken*![]()
kvarnvik skrev:Jag faller inte för deras mönster. De inspirerar mig inte. Plus att de jag har stickat har varit konstigt formulerade så jag blivit tveksam på sina ställen och gjort fel och fått göra om. Men generellt är det ju en fantastisk mönsterbank.melon skrev:Sticka lite hejsansvejsan på frihand är mer min melodi, då kan det ju inte bli fel liksomKetronya skrev:Jag var nog lite otydlig, jag menar inte att alla ska dissa dem, bara kvarnvik. Jag vet många som tycker de är bättre än andra mönster. Det beror nog på hur man är van att läsa mönster helt enkelt.melon skrev:Haha, nä dissa demFår jag bara fråga varför man ska dissa drops? *nyfiken*![]()
![]()
Umma skrev:Jag vet inte om det ibland är översättningen som har blivit fel, de kanske har översatt direkt och inte till vad som är brukligt på "stick"svenska. Jag får ofta känslan av att de har ett eget uttryck på sina mönster. Men mamma, hon som gillar dem bäst av de jag vet, är norsk och det kan ju vara därför hon gillar mönstrena om min teori stämmerkvarnvik skrev:Jag faller inte för deras mönster. De inspirerar mig inte. Plus att de jag har stickat har varit konstigt formulerade så jag blivit tveksam på sina ställen och gjort fel och fått göra om. Men generellt är det ju en fantastisk mönsterbank.melon skrev:Sticka lite hejsansvejsan på frihand är mer min melodi, då kan det ju inte bli fel liksomKetronya skrev:Jag var nog lite otydlig, jag menar inte att alla ska dissa dem, bara kvarnvik. Jag vet många som tycker de är bättre än andra mönster. Det beror nog på hur man är van att läsa mönster helt enkelt.melon skrev:Haha, nä dissa demFår jag bara fråga varför man ska dissa drops? *nyfiken*![]()
![]()
kvarnvik skrev:Vad bra, för jag hade glömt bort sjal "räknandet"Juliusdotter skrev:Ja, fast det stämde nog, bara det att jag inte fattade hur de menadekvarnvik skrev:Jag tror att jag redde ut problemet jag hade igår, med hjälp av lite bollande med melon igår kvallÅh är det problemmet med mönstret som inte ville stämma i sjalen?Så nu stickar jag på och ser om det blir rätt
We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]
The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]
All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]
this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?