Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:Det lutar starkt mot att jag ska köpa en härva av detta garn imorgon :loving:
Bild
Bild
wow! Vad ska du göra av det?
Av Ponyo
MuuM skrev:
Bubbi skrev:Det lutar starkt mot att jag ska köpa en härva av detta garn imorgon :loving:
Bild
Bild
wow! Vad ska du göra av det?
En mössa till mig. Tror jag.
Enda är att mina två herrar där hemma passar så oändligt mycket bättre än jag i de färgerna.
Men jag ska nog ha det själv ändå. :loving:
kvarnvik skrev:
Ketronya skrev: Får jag bara fråga varför man ska dissa drops? *nyfiken*
Mönstren är ofta obegripliga och har fel :roll: :hide:
Aha, jag har inte stickat något av deras än, men de har ju en hel del gratismönster som jag tänkt prova.
Användarens profilbild
Av tweed
Ketronya skrev:
kvarnvik skrev:
Aha, jag har inte stickat något av deras än, men de har ju en hel del gratismönster som jag tänkt prova.
Det känns ju som att jag har fått det här med Drops om bakfoten litegrann :oops: Men som melon skrev så har de ett annorlunda sätt att skriva sina mönster på och för såna som mig som har lite svårt för att bara läsa instruktioner, inte få dem visualiserade på något sätt så blir det kanske svårare :lol: Man kan visst prova att använda dem och jag har stickat ett mönster därifrån som jag inte hade några problem med, men jag har också gett upp ganska många. För många andra funkar de säkert perfekt :D
Användarens profilbild
Av ellla
kvarnvik skrev:
Ketronya skrev:
kvarnvik skrev:
Det känns ju som att jag har fått det här med Drops om bakfoten litegrann :oops: Men som melon skrev så har de ett annorlunda sätt att skriva sina mönster på och för såna som mig som har lite svårt för att bara läsa instruktioner, inte få dem visualiserade på något sätt så blir det kanske svårare :lol: Man kan visst prova att använda dem och jag har stickat ett mönster därifrån som jag inte hade några problem med, men jag har också gett upp ganska många. För många andra funkar de säkert perfekt :D
ja, jag är ju van vid stickböcker där mönsterrapporterna är skrivna. A la 60 och 70-tal alså. Det var det utbudet som fanns hemma i bokhyllan då jag lärde mig sticka.
solängel skrev:Nu ska 3 stickor ta hem metallspetsar till knitpros smalaste. Även fasta rundstickor tror jag, av de allra smalaste. :vågen:

Nu ska jag med andra ord snart köpa metallspetsar istället för mina trätreor. Alma tog tag i kabeln igår, så spetsen gick av vid fästet... :roll:
Har testat mina jag fick i julklapp nu. De är jättesköna! Nu har jag ju bara mina gamla begagnade "vanliga" stickor att jämföra med. Känns lite vassa dock, gäller nog att hålla dem borta från barnen.
solängel skrev:Nu ska 3 stickor ta hem metallspetsar till knitpros smalaste. Även fasta rundstickor tror jag, av de allra smalaste. :vågen:

Nu ska jag med andra ord snart köpa metallspetsar istället för mina trätreor. Alma tog tag i kabeln igår, så spetsen gick av vid fästet... :roll:
Men åh vad bra! Jag tycker det är läsligt att ha med stickningen för jag är rädd att stickorna ska brytas. Jag har gjort ett litet skydd av en toarulle, men den är inte jättepraktisk :lol: Hoppas de är sköna att sticka med bara. Mina gamla metallstickor hatar jag.
Användarens profilbild
Av melon
Ketronya skrev:
melon skrev:Haha, nä dissa dem :lol:
Får jag bara fråga varför man ska dissa drops? *nyfiken*
Jag var nog lite otydlig, jag menar inte att alla ska dissa dem, bara kvarnvik. Jag vet många som tycker de är bättre än andra mönster. Det beror nog på hur man är van att läsa mönster helt enkelt.
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
Ketronya skrev:
Jag var nog lite otydlig, jag menar inte att alla ska dissa dem, bara kvarnvik. Jag vet många som tycker de är bättre än andra mönster. Det beror nog på hur man är van att läsa mönster helt enkelt.
Sticka lite hejsansvejsan på frihand är mer min melodi, då kan det ju inte bli fel liksom 8) :lol:
Såhär blir vantarna till min lillebror:
Bild
Bild

Jag känner mig nöjd, men den blev lite ful i kanterna. Jag tycker det var svårt att inte spänna trådarna för hårt i kanten. Tur att jag stickade med ml iaf, annars hade de kanske blivit fula mitt på också :lol: Jag tror dock att det går att töja till. Däremot är jag rädd att de blir för korta. Tummen sitter ganska långt upp tycker jag. Jag är visserligen inte helt klar, men jag tycker det känns som att de får hyfsat längd för min hand och även om jag har långa fingrar har nog min lillebror lite längre.
Av Umma
kvarnvik skrev:
melon skrev:
Ketronya skrev:
Sticka lite hejsansvejsan på frihand är mer min melodi, då kan det ju inte bli fel liksom 8) :lol:
Jag faller inte för deras mönster. De inspirerar mig inte. Plus att de jag har stickat har varit konstigt formulerade så jag blivit tveksam på sina ställen och gjort fel och fått göra om. Men generellt är det ju en fantastisk mönsterbank.
Användarens profilbild
Av melon
Umma skrev:
kvarnvik skrev:
melon skrev:
Ketronya skrev:
Jag faller inte för deras mönster. De inspirerar mig inte. Plus att de jag har stickat har varit konstigt formulerade så jag blivit tveksam på sina ställen och gjort fel och fått göra om. Men generellt är det ju en fantastisk mönsterbank.
Jag vet inte om det ibland är översättningen som har blivit fel, de kanske har översatt direkt och inte till vad som är brukligt på "stick"svenska. Jag får ofta känslan av att de har ett eget uttryck på sina mönster. Men mamma, hon som gillar dem bäst av de jag vet, är norsk och det kan ju vara därför hon gillar mönstrena om min teori stämmer :lol:

kvarnvik: bra det! :lol: :tumup:
kvarnvik skrev:
Juliusdotter skrev:
kvarnvik skrev:Jag tror att jag redde ut problemet jag hade igår, med hjälp av lite bollande med melon igår kvall :D Så nu stickar jag på och ser om det blir rätt :lol:
Åh är det problemmet med mönstret som inte ville stämma i sjalen?
Ja, fast det stämde nog, bara det att jag inte fattade hur de menade :lol:
Vad bra, för jag hade glömt bort sjal "räknandet"
  • 1
  • 262
  • 263
  • 264
  • 265
  • 266
  • 267
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?